DualShock Podcast #73


Przed Wami 73 odcinek DualShock Podcast. Blady (aka.: wifi…) oraz odin (aka.: te tematy…), przybliżą Wam wiadomości ostatniego mocno ogórkowego tygodnia. Porozmawiamy o dodatkach do gry Witcher 2, nowej misji do Deus Ex: Human Revolution oraz wizji i ewolucji serii X-COM. Oczywiście nie zapomnimy o Batman Arkham City! Dodatkowo omówimy adekwatny 007 Reloaded, na deser zostawiając Payday the Heist. Zapraszamy!

Wersja audio. [Pobierz bezpośrednio]

Informacje o odin

Staram się utrzymać stronę w jak najlepszej kondycji, oraz być lepszy w tym co robię. Interesuje się grami komputerowymi odkąd tylko dostałem Swój pierwszy komputer, a samym tworzeniem stron internetowych, treścią multimedialną, designem, od około 2003 roku. Tyle tytułem wstępu, na pewno napiszę więcej :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii DualShock Podcast, Podcast i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

11 odpowiedzi na „DualShock Podcast #73

  1. tkay pisze:

    odin, we dwóch! DWÓCH! Nie dwójkę, do ch… pana. ;p

  2. odin pisze:

    No weź, bo się jeszcze wespnę…

  3. tkay pisze:

    Wiem, czepiam się ale pomyśl sobie, że to dla Twojego DOBRA. ;)

    Może wejdę w zbyt poważny ton, ale dla mnie zatrważające jest to żerowanie na marce X-Com i każdym dowolnie innym produkcie, który jest wygrzebywany z grobu i traktowany kopem w zad z tekstem „stary wstawaj, musimy zarobić na tobie worki pieniędzy i bez fochów mi tutaj”. Nie jestem fanem tej starej serii, ale nawet mnie trochę irytuje taka praktyka. A dlaczego mówię o żerowaniu? Bo w nowej grze praktycznie nic nie zgadza się z pierwowzorem, zarówno pod względem mechaniki gry, jak i samej historii. W tym właściwym X-comie gra toczy się z tego co pamiętam na przełomie wieków, zaś w najnowszej odsłonie mamy lata 50/60. Żeby było śmieszniej agencja do badań nad kosmitami, która funkcjonuje w tym nowym X-comie, w pierwszej części została stworzona w latach 90. Nie będę już wspominał o designie obcych, broni itd., bo różnica między poszczególnymi grami jest nad wyraz widoczna.
    Do czego zmierzam? Dlaczego właściwie nie wymyślono całkiem nowego tytułu dla tej gry? Bo 30-letni Amerykanin jak zobaczy w supermarkecie grę z takim a nie innym logiem, to pomyśli sobie „hmm pamiętam jak byłem w liceum to grałem w taką grę i była całkiem fajna, a co tam kupie sobie”? Czy Bioshock stracił na czymś, że nie nazwano go Systemshock: Przygody w Rapture? Nie byłoby mego „oburzenia” gdyby nie fakt, że ostatnio panuje jakaś dziwna moda wśród producentów gier na kradzież tytułów z lat 90 i praktycznie przerabianie ich na własną modłę.

  4. Cline pisze:

    Blady no ale kurw wisisz mi nowy zeszyt od matmy za ten tekst o „biciu tłumów pałką gumową” :D

  5. _Jaseinfeld pisze:

    A gdzie wersja video?

  6. Divi pisze:

    XCOM rozpierdoli. Dziękuję, dobranoc.

  7. jaruto pisze:

    Podcast we dwóch ale daliście radę : ) i nie było takiej tragedii z tymi problemami natury technicznej, no… poza niektórymi drobnymi zakłóceniami ale mi to w sumie trololo ;p bo najważniejszy jest przecież przekaz.

    Bardzo fajnie, że jest jakiś developer na tym świecie dba o swoją renomę w taki sposób (a żeby było zabawniej, polski developer) że nie pobiera opłat za swoje DLC i nawet jeśli okazałoby się iż wycięli tę arenę walki (czego się nigdy nie dowiemy) to popieram takie działania w celu przedłużenia żywotności gry jeśli są one darmowe ale jakby tego było mało ich DLCki nie zawierają tylko dodatkowego kontentu ale naprawiają sporo istotnych rzeczy chociaż szkoda, że dopiero teraz się za to biorą zamiast pomyśleć o tym przed premierą albo jeszcze lepiej… przesunąć ją bardziej tak aby maksymalnie dopieścić swój rodzimy produkt tak, aby była jeszcze bardziej poważana wśród graczy. Kiedyś były patche (darmowe!) zero wycinania gry a teraz nastały czasy DLC, gdyby tylko tak każdy developer rozumiał, że gracz jest robiony w bambuko jeśli sprzedaje mu się produkt i jeszcze potem żąda się od niego wyciągnięcia dodatkowej kasy – pazerność ludzi nie zna granic… Jeszcze nigdy nie kupiłem do żadnej gry DLC ale nachodzi mnie czasami taka ochota żeby po jakiś sięgnąć bo w końcu, ile można przechodzić te same etapy w grze? W końcu się to znudzi a ja nie jestem typem gracza który przechodząc ulubioną gierkę już do niej nie wraca i odkłada na półkę żeby się kurzyło przez wieki albo sprzedaję np. na allegro.

    Nie mogę się nie zgodzić z tkay odnośnie wykorzystywania marki, tytułu tylko po to żeby czerpać zyski na sentymencie starych graczy. Natomiast jeśli gra ma odnieść sukces to będzie musiała się skonfrontować z tym poprzednim XComem czy tego chce czy nie głównie ze względu na pewne, bądź co bądź nawiązania do oryginału a wszyscy wiemy że takie porównania nie kończą się zbyt dobrze. Bardzo trudno jest dorównać poziomowi a co dopiero przebić grę która ma już ładnych paręnaście lat. Zobaczymy co z niej wyrośnie ale bardzo trudno jest się przebić w strzelankach w dzisiejszych czasach.

    Te wasze nadinterpretacje nie są takie głupie, trafiliście z interpretacją charakteru Harley bo właśnie taka ma być, nadopiekuńcza : D Pan młotek zaś jest jednym z braci syjamskich, jego drugi brat znajduje się u Pingwina i również jest bez jednej ręki ale zamiast młota ma taki dziwny, długi tasak : D Nie wiele mam w tym temacie do dodania bo w zasadzie wszystko już powiedzieliście z wyjątkiem tego, że już wiadomo kto będzie tym głównym złym w Arkham City – Hugo Strange i z tego co pamiętam był pierwszym villainem Batmana a zaraz po nim Joker. Jedno jest pewne, Batman nie tylko będzie musiał zmierzyć się ze wszystkimi szwarc-charakterami ale również obnaży (jak to dziwnie brzmi, bez skojarzeń ;p) swoje największe słabości i po raz pierwszy w grach video zobaczymy Batmana od tej drugiej strony, nie zabraknie dla niego atrakcji – Batman jako głupi kochanek (nie martwcie się, scenek z brazylijskich telenowel nie będzie) potrafiący wybaczyć Selinie Kyle wszystko a na dokładkę Hugo zna jego prawdziwą tożsamość, atrakcji będzie co nie miara.
    Ktoś może nie rozumieć fenomenu po wydaniu Batman: Arkham Asylum ale zrozumie po wydaniu diametralnie innej gry (choć z kilkoma elementami które się sprawdziły) Batman: Arkham City. Dlaczego jestem tego taki pewien?
    Poczytajcie ekskluzywną relację niejakiego Elliota z arkhamcity.co.uk któremu pozwolono rozłożyć na części pierwsze całe demo Arkham City:
    Link z tą relacją po ang: http://arkhamcity.co.uk/viewtopic.php?f=4&t=5465
    Link przetłumaczony przez nas po polsku, jeśli ktoś nie zna zbyt dobrze angielskiego: http://www.arkhaminfo.com/relacja-eurogamer-z-grania-w-arkham-city/

    Aha! z ciekawszych wieści, rocksteady ogłosiło niedawno informację, że nie będzie już ujawniać nowych postaci gdyż chcą zachować niespodzianki do odkrycia samemu po premierze i słusznie.

    Dlaczego redaktorzy tych większych portali nie wspominają o takich gierkach a z tego co słyszę, małych ale perełkach?
    Chwała wam za to, że wynajdujecie takie tytuły o których niewielu ludzi słyszało, naprawdę, dzięki temu nie żyjemy, samymi odgrzewanymi kotletami żartobliwie nazywając je hitami z przepiękną grafiką, cudowną i przepakowaną skryptami akcją na którą w gruncie rzeczy mało kiedy mamy wpływ a od czasu do czasu trafiają się takie perełki niepozorne o których tylko garstka ludzi, nie no może przesadzać ale nie wielka część z każdego kraju słyszała a to bardzo niedobrze, okazuje się, że takie gierki mają w sobie ukryty potencjał pomimo niskiego budżetu. Jeszcze nie wiem czy Payday the Heist mi się spodoba ale jestem zaintrygowany, jakiś powiew świeżości w końcu i wkrótce przetestuję bo aż mnie korci w to zagrać a tym bardziej w coopie, paaanie! ^^

  8. odin pisze:

    Ciesze się, że mogliśmy czymś zainteresować :)
    Co do X-COM, nie wiem czy wypada konfrontować go z pierwowzorem. To tak jakby porównać Fallout 3 z Fallout 2. Nic z tych tytułów nie zostanie.

  9. jaruto pisze:

    Zgadza się ale zachodni recenzenci z Xcomem chyba tak do tej sprawy podejdą.

    A propo Bonda, jakiś rok temu była wzmianka o tym, że szykują nowego Bonda po Blood Stone ale nie restart serii, a teraz ucichło o tym…
    Blady, to jest nas dwóch ja też lubię akcent bossa Sefton Hilla z brytyjskiego studia rocksteady, poza tym czuć w nim ekscytację porównywalną do małego chłopca który dostał najlepsze lizaki świata :D jest niesamowity i przy tym skromny, podziwiam ich cały zespół jak mało kogo w branży gier.
    Jest jednym z największych Fanów Batmana, wielokrotnie udowadniał, że wie o nim bardzo dużo, takim fanem jest na długo przed stworzeniem pierwszej swojej gry, Urban: Chaos!
    Skoro mowa o wiedzy na temat Gacka to widzieliście to? Quiz ;p http://www.youtube.com/watch?v=9ebS8uaQtbE

  10. odin pisze:

    Każda odpowiedź od razu, jednak z pamięci znałem tylko 4 pełne nazwiska Robinów, później jedno imię którego nie potrafiłem skojarzyć dalej ;D Pytanie z psem banalne: Ace ma szramę na pyszczku a Bruce przedstawiał psa bardzo wielu osobą, był na jednym odsłonięciu pomnika w centrum miasta mając swojego 4 nożnego towarzysza, poza tym pies uratował mu raz życie wyczuwając zapach materiału wybuchowego w samochodzie i ostatecznie był w telewizji w roli bohatera. W jednym z odcinków Ace był też poszukiwany przez Brucea i jego zdjęcie ukazało się w gazetach. Pytanie z T-REXem mnie zaskoczyło ale można było zapytać chociażby o spinkę do włosów i więcej jak połowa znawców Batmana by poległa ;) Było dużo znacznie ciekawszych rzeczy które miały wymiar symboliczny ;)

  11. jaruto pisze:

    Znałem wszystkie poza tym psem bo nie za bardzo to pamiętam już (trzeba sobie przypomnieć w wolnej chwili bo wstyd ;p), a z Robinów nie wiedziałem tylko o tej Stephanie Brown ale co się dziwić, ja od momentu kiedy batfamila się rozrosła w dziwny sposób już nowych przygód nie czytałem, wolę wracać do przygód gdzie Bruce działa sam jednak :P

Add Comment Register



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>