SingleShock #102

singleshock
Z kolejnym tygodniem coraz większe ciepło bije zza okna, kiedy przygotowuję dla was materiał. Co prawda teraz piździ jak cholera, bo jest pierwsza w nocy, ale liczy się fakt, że wiosna wali już drzwiami i oknami. Czuć to, zwłaszcza po coraz większej ilości ptasich kup, które muszę od czasu do czasu sprzątać. A tymczasem premierę miał Kijek Prawdy, za który zamierzam się zabrać w przyszłym tygodniu oraz kilka ciekawych trailerów, które polecam wam obejrzeć. Dowiecie się też dzisiaj, o co biega z tym Watch_Dogs. Hej tam, kolejkę nalej, hej tam, kielichy wznieście, to sprzyja doskonale Orlim Opowieściom!


premiery-gier

W tym tygodniu zbyt wiele gier nie zagościło na sklepowych/steamowych półkach, przyznam, że miałem nadzieję na więcej.

  • 6 marca
    • Infested Planet (PC)
      Indykowy RTS, w którym chodzi o walkę z obcymi. Ponoć bardzo trudna.
    • Year Walk (PC)
      Nietypowa przygodówka (o zaskoczenie), w której chodzimy po leśnym labiryncie i napotykamy dziwne istoty. No i zagadki.
  • 7 marca
    • Pac-Man and the Ghostly Adventures (PC, X360, PS3, WiiU, 3DS)
      Nowa gierka o przygodach Pac-Mana. Trójwymiarowa platformówka, osadzona w kolorowym świecie. Ostało się jedzenie kulek i unikanie duchów.
    • Post Master (PC)
      Po tytule myślałem, że to symulator listonosza. Po zobaczeniu screenów pomyślałem, że chodzi o kopię SimCity 2000. A jednak chodzi o grę w zarządzanie przepływem poczty. Ha.


filmiki

South Park: Kijek Prawdy. Zwiastun premierowy

Gierka miała swoją premierę w czwartek. Graliście już?

Dead or Alive 5 Ultimate – Marie Rose Trailer

Nigdy nie byłem jakichś szczególnym fanem, ni to serii Dead or Alive, czy to ogółem bijatyk – ale popatrzeć zawsze można… na dobry trailer, oczywiście.

Dark Souls II – Prologue part 1

Dark Souls nawiedziło całą ekipę DSP od stóp do głów. Teraz pora zerknąć na nowy trailer „dwójki”.

X-Mercs: Invasion – A Trailer For Hire

Króciutki trailer, z którego niewiele wynika. No, ale jest – i w dodatku promuje go Microsoft. :D

Edge of Space – Multiplayer Launch Trailer

Kolejny pomysł na przeniesienie Terrarii w realia sci-fi. Wygląda co prawda wyśmienicie, ale znów nie będę miał z kim w to grać. :P

Dragon Age: Inquisition

Discover the Dragon Age

Trailer przedstawiający świat Dragon Age. Wygląda zaskakująco pięknie.

Planets3 – Announcement Trailer

Czyli taki pomysł na Minecrafta. Inny, to na pewno, ale czy lepszy?


wiadomosci

Afera z Watch_Dogs!

Chodzą słuchy po internetach, że Ubisoft jest przerażone feedbackiem ze strony fanów, którzy zauważyli, że grafika w Watch_Dogs jednak nie będzie tak piękna, jak na początku obiecywano. Zerknijcie zresztą sami na trailer, koniecznie w wysokiej rozdzielczości.

Jak dla mnie wygląda nawet gorzej, niż wydane 3 lata temu Arkham City. Zupełnie, jakby w całym zamieszaniu zapomniano o tym, że gra ma być jedną z twarzy nowej generacji!

Dodatkowo zamieszaniu przysłużyła się wieść o rozdzielczości, w której pracowała będzie gra. Informacje z ubiegłego roku mówiły o tym, że pogramy w natywnej rozdzielczości 1080p, podczas gdy teraz okazało się, że najpewniej ujrzymy nie więcej, niż 960p.

Ludzie z działu PR w Ubisofcie szybko dali światu znać. Konkretniej chodzi o Tweety atrakcyjnej pani o nazwisku Tessa Vilyn.

„Załamałam się niktórymi opiniami ludzi, którym nie spodobała się grafika z trailera #Watchdogs! Widziałam tę grę i wygląda NIESAMOWICIE! #obiecuję”

„Zaufajcie mi, nie zaiwedziecie się… Widziałam grę i wygląda niesamowicie. Wygląda tak, jak powinna wyglądać next-genowa gra.”

„Naprawdę, niczego nie wycięli ani nie obniżyli jakości, jest chyba po prostu trochę inna niż to, co widzieliście na początku. Naprawdę wygląda świetnie.”

„To było w Montrealu, widziałam grę, zagrałam… ludzie, którzy mnie znają, wiedzą, że nie składam fałszywych obietnic.”

„moja opinia na temat gry jest oparta czysto na tym, co zobaczyłam, grając w nią.”

No, ale cóż, ta pani jest w końcu od PRu. Płacą jej za robienie dobrej opinii.

Daruję sobie wstawianie GIF-ów porównujących grafikę z trailerów z 2012 roku i tych najnowszych, bo mają po kilkanaście megabajtów, ale chętnie powstawiam wam poszczególne klatki do porównania.

watch_dogs_01

Nr 1: dziś…

watch_dogs_02

I nr 1: kiedyś.

watch_dogs_03

Nr 2: teraz…

watch_dogs_04

I nr 2: dawniej.

watch_dogs_05

Nr 3: w chwili obecnej…

watch_dogs_06

I nr 3: onegdaj.

Nie ma jednak po co zbyt mocno spinać pośladów, gdyż najprawdopodobniej trafił nam się trailer wersji na PlayStation 3 i Xboksa 360. Jednak reakcja ludzi w Internetach już miała miejsce i taka pozostanie pewnie aż do premiery gry albo aż Ubisoft udowodni, że jest inaczej, niż myślą. Jak w tym dowcipie, kiedy mąż i żona mówią do sąsiada „wiesz Józek, wiemy już, że nam nie ukradłeś tej stówy, ale niesmak pozostał”.

…a jednak nie. Doniesienia z newsów, które wypłynęły w weekend, potwierdzają, że te „brzydsze” filmy zostały nagrane podczas grania na PS4. Smutłem.


qncik-konsolowca

„Największa niespodzianka” Microsoftu na E3?

Użytkownik serwisu DualShockers.com, znany pod pseudonimem EhoaVash, rzucił informację, że sklepik Microsoftu w centrum handlowym Summerset Mall w Troy, Michigan będzie gospodarzem premiery gry Titanfall. W sklepie można było usłyszeć taką, mniej więcej, informację:

„Darmowe jedzenie i napoje, $2.000 w nagrodach! Pierwsze 50 osób w kolejce otrzyma koszulkę z Titanfall (…) wybrana zostanie osoba, która otrzyma darmowy przejazd i bilet na tegoroczne E3, gdzie będzie świadkiem największej niespodzianki Microsoftu w historii!”

Próbowałem wyczytać, co myślą fani, ale jak zwykle komentarze pod tekstem to ściany tekstu, wojujące wokół przewagi jednej konsoli nad drugą. :P Możemy jednak spodziewać się takich gierek, jak nowogeneracyjne Killer Instinct, Banjoo Kazooie 3 albo Lost Odyssey 2. Tak przynajmniej spekulują fani, gdy nie są zajęci wykłócaniem się z „peesczwórkowcami”. ;)

microsoft-somerset-mall

Kinect w sklepie Microsoftu w Somerset Mall

DirectX 12 na Xboksie One

Na jednej ze stron Microsoftu możemy znaleźć zaproszenie na konferencję Game Developers Conference 2014. Najwyraźniej zamierza się tam przedyskutowywać wprowadzenie technologii DirectX 12 na konsole Xbox One.

Wiemy doskonale, że ilość zmian i możliwości, które wprowadzają kolejne DirectX-y, może pozostawiać do życzenia. Co jednak zmiany mogą oznaczać dla przyszłości konsoli Xbox One? Głosy mówią, że pojawią się jedynie nowe narzędzia dla twórców, co znając naturę całego oprogramowania – jest dość prawdopodobne.

Całkiem możliwe, że Microsoft wrzucił logo swojej konsoli na powyższą stronę jedynie w celach marketingowych. Każda próba zamknięcia mordy tej połowie Internetu, która urządza sobie podśmiechujki z nowej konsoli Microsoftu, jest dobra.

xbox-directx-12

Informacje o Enslaved Eagle

Początkujący we wszystkim - tworzeniu stron internetowych, grze na gitarze i pobijaniu rekordów Cialnego w The Beatles: Rock Band.
Ten wpis został opublikowany w kategorii SingleShock i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

9 odpowiedzi na „SingleShock #102

  1. Mroku pisze:

    Orzeł chyba źle screeny z Watch Dogs źle podpisałeś :)

  2. CialnyGD pisze:

    Potwierdzam, oznaczyles tak jak to w sumie powinno byc, a nie jak jest naprawde :/ Smuteczek troche, ale badzmy dobrej mysli :)

  3. Enslaved Eagle pisze:

    Rzeczywiście, poprawione. Dzięki za czujność ;)

  4. Biszek pisze:

    I preorder czas anulować…

  5. odin pisze:

    Od czego by tutaj zacząć…

    – South Park: Kijek Prawdy: Gra jest świetna. Staram się uchronić przed jakimikolwiek spoilerami, natomiast już teraz wiem, że jako wierny fan South Park, będę miał naprawdę bardzo dużo frajdy z odsłuchiwania kolejnych nawiązań oraz czystego fan serviceu. South Park z sezonu na sezon robił się coraz bardziej dojrzalszy i problemy jakie poruszał mimo, że poddane kompletnej karykaturze, urosły do posiadania swojego własnego symbolizmu. Gra wygląda jak normalne odcinki serialu, voice-acting jest świetny a w grę włożono wystarczająco dużo pracy aby odróżniała się od niemal każdej produkcji ostatnich lat. Polecam z zaznaczeniem że humor jest tektonicznie (tak znowu to słowo :) wręcz cyniczny, nie zamyka się w żadnych barierach dobrego smaku oraz drwi z ustanowionych zasad.

    Dead or Alive 5: Nie byłem wielkim zwolennikiem ani też nie zagłębiałem się przesadnie w serię Dead or Alive, głownie ze względu na walory estetyczne produkcji. Moim zdaniem od kilku już lat, co bardziej uważne oko wychwyci specyficzność tej serii oraz nastawienie wobec gracza. Być może jest to świetna bijatyka, ale nie przebrnę przez te stroje bikini, idealnie gładką cerę, japońsko wręcz pornograficzne proporcje twarzy – jakoś tak tego…

    Dark Souls II: Przysłowiowe spuszczańsko, jednak muszę poczekać aż odnowi się we mnie zainteresowanie serią. przegrałem 160 godzin w jedynkę i po prawdzie potrzebuję teraz czegoś innego.

    X-Mercs: Invasion, Edge of Space, Planets3: meh. Co do tego drugiego była taka jedna gra w którą grałem, a która wyglądała bardzo podobnie. Niemniej moda na pikselowatą grafikę mnie nie pociąga. Są gry które usprawiedliwiają to w jakiś sposób, jednak tych które tego nie robią pojawia się ich zdecydowanie za dużo aby wydać jakikolwiek osąd (o ile nie jest się fanem konkretnego gatunku).

    Dragon Age: Inquisition: ładnie wygląda. Zapewne będzie identyczny system walki co poprzednie. Bez rewelacji IMO choć ja nie jestem fanem tej serii.

    Watch Doge: gra była grana do tej pory prawie zawsze na PC. Jeden raz bodajże uruchomili ją na konsoli wypisując na ekranie, że to wersja z wprowadzonymi zmianami i niestety… gra zacinała się w paru miejscach. To jest problem składania wielu obietnic, modelowania gry w środowisku które się zna lepiej (a Ubisoft każdą swoją grę zaczyna tworzyć na PC – jeśli polecą hejty, polecam zobaczyć wywiady wewnątrz studia Ubi, które przeprowadzano z wieloma pracownikami – mają bardzo dobre narzędzia, które unifikują proces produkcyjny, wydali na to bardzo dużo pieniędzy), a na samym końcu finalizuje i zamyka produkcje kosztem grafiki. Na pierwszy rzut oka widać zmniejszenie FOV – jeden z najczęstszych sposobów na oszczędzenie konsoli nadmiaru pracy.

    DX12: nie prowadza żadnych dużych zmian (zapowiedzianych na razie) i jest marketingową odpowiedzią na API Mantle od AMD. Po co? No cóż, aby zamknąć ścieżki rozwoju twórców gier, którzy z biegiem czasu mają coraz większy wpływ na wytworzone przez siebie środowiska. Nie chce wdawać się w szczegóły bo jak podejrzewam większość z nas nie kojarzy nawet jakie są różnice między DX10 a DX10.1 bądź DX11, jednak na razie włączenie Xbox One do listy wspieranych urządzeń jest czysto wizerunkowe.

  6. odin pisze:

    I preorder czas anulować…

    I napisałem większego komenta niż ty :P

  7. Norbert pisze:

    „Kenny znów zginie” ~ Ja

    I co ty na to odin.

  8. Biszek pisze:

    Co miałem napisać więcej?:P South Park mnie w ogóle nie interesuje, głupie to jest. Dead or Alive też mnie nie interesuje, jakieś cośtam planetary też mnie nie interesuje, x-mercs i edge of space też mnie nie interesują, o Dragon Age coś mnie zainteresowało, ale meh. Konsole mnie nie interesują, a dx17 na Xbox one tym bardziej mi zwiewa i powiewa :P. Ale chyba zostawie preorder dla czapki i bandamy z Watch_doges :E

  9. Iroks pisze:

    o kiju prawdy nie ma co wiele pisać/mówić albo da się tej grze 10/10 albo się odbije.
    Sam skończyłem i zabieram się za drugie przejscie

Add Comment Register



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>