DualShock Podcast #79


Witajcie w kolejnym odcinku DualShock Podcast. Tym razem redakcyjne duo, odin oraz Blady, uderzają z ofensywa w kolejne tematy tygodnia. Zapytacie o jakie tematy chodzi? Zapytacie czy w podcaście pojawi się bit? Być może nagła interwencja Bizona? odia ostateczna ostateczność? Wybuchy, pościgi, piękne kobiety, napady na bank oraz ucieczki przepełnione wirtuozerią? Czy listonosz zawsze puka dwa razy? To wszystko i jeszcze więcej w środku! Zapraszamy ;)

Amy – 1:05
Mass Effect 3 – 10:26
Battlefield 3 – 31:01
Rainbow Six – 42:52

Wersja audio. [Pobierz bezpośrednio]

Informacje o odin

Staram się utrzymać stronę w jak najlepszej kondycji, oraz być lepszy w tym co robię. Interesuje się grami komputerowymi odkąd tylko dostałem Swój pierwszy komputer, a samym tworzeniem stron internetowych, treścią multimedialną, designem, od około 2003 roku. Tyle tytułem wstępu, na pewno napiszę więcej :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii DualShock Podcast, Podcast i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

55 odpowiedzi na „DualShock Podcast #79

  1. grabczas pisze:

    1. Amy, wtf? Nie słyszałem o tym ale z grubsza mnie zraziliście już :P Wygląda dziwnie.
    2. Mass Effecte 3. Kolejne 20 minut wycięte z podcastu IMHO. Co za dużo to nie zdrowo panowie, później znowu usłyszę że coś pół rok temu ominęliście bo Mass Effect =.=
    3. BF3 to istne trolololololo, czekam na we rage it live y tzn we’ll do it live oczywiście miałem na myśli ;)
    4. Nowy Rainbow prezentuje się póki co sensownie w porównaniu do ostatniego ghost recona (liczyłem na fajną grę) tak więc „The Waiting Game!” ^^

  2. odin pisze:

    Okej, to hit me. Jakie tematy powinniśmy sobie odpuścić. Zależy mi na Twojej opinii :)

  3. grabczas pisze:

    Najrzadziej co drugi podcast jest tak ze 20 do 30 minut o Mass Effect 3 :P Jako że BF3 już wyszedł to teraz domieszajcie go z gównem na Live i będzie spokój ;) I jak ktoś wspomniał przy poprzednim podzie, może naprawdę więcej miejsca na gry indie? :>

  4. odin pisze:

    Will do.

  5. Bizon pisze:

    Grabczas – to co było powiedziane o Mass Effect 3 w tym odcinku było dość ważne i to, że TY nie uważasz tego za ciekawe, nie znaczy, że mamy o tym nie mówić. Temat trybu online i jego bety jest dość ważny i wypadało o nim powiedzieć.
    To tyle z mojej strony.

  6. grabczas pisze:

    No to tym razem to było ważne, ale czemu prawie w każdym odcinku musi być coś o ME. Z BF3 chłopaki ugryźli się w język a z tym nie można? I czemu od razu robisz ze mnie hejtera? Bo takie odnoszę wrażenie Bizon.

  7. Bizon pisze:

    Graba – po prostu piszesz jakby Mass Effect był w każdym odcinku, a ostatnio (jeżeli się nie mylę) pojawił się 3 tygodnie temu. Nie wiem jak ty zauważyłeś, że „w prawie każdym odcinku musi coś być”, bo ME pojawia się w podzie raz na parę odcinków. Częściej mówiliśmy chociażby o Batmanie, Skyrim czy Modern Warfare. Nie robię z ciebie hejtera, po prostu chcę ci uświadomić, że się mylisz.

  8. grabczas pisze:

    Jeżeli faktycznie się pomyliłem to ok, przepraszam za mój błąd.

  9. Bizon pisze:

    Oj tam, nie róbmy tragedii – that’s just, like… your opinion, man ;)

  10. odin pisze:

    I’m not saying it is… but it is…

  11. Abaddon pisze:

    Rainbow six zapowiada się naprawdę fajnie,jestem tylko ciekaw jak bardzo zostanie uproszczona w stosunku do poprzednich części.Wkurzające z kolei jest to,że twórcy nie wymyślają nowych marek tylko żerują na starych tytułach zmieniając je w znacznym stopniu by przypodobały się casualowemu graczowi,spójrzmy na przykład na brothers in arms które było calkiem dobrą serią taktycznych strzelanek w czasach drugiej wojny światowej a jak teraz zapowiada się nowa część.Myślę że niektóre serie powinny nie dostawać kontynuacji i trzeba zostawić je w spokoju.Niestety teraz jest moda na remake’y i cała branża filmowa i growa zatacza koło.

  12. tkay pisze:

    Rainbow six zapowiada się naprawdę fajnie,jestem tylko ciekaw jak bardzo zostanie uproszczona w stosunku do poprzednich części.

    To chyba widać na pierwszy rzut oka jak bardzo będzie to uproszczona gra. Widzenie przez obiekty, zaznaczenie miejsc, w które gracz ma strzelić, fikuśne ikonki nad postaciami i kontury ich sylwetek, żeby przypadkiem głupi gracz nie pomylił swoich sojuszników z przeciwnikiem oraz by mógł odróżnić poległych od żywych npców. Na pytanie, czy będzie jakikolwiek zalążek systemu planowania przed misją, z którego słynie ta seria, chyba nawet nie ma sensu odpowiadać.
    Brother in Arms to jeszcze pół biedy, bo twórcy gry zapowiedzieli, że nie porzucą starej konwencji, więc najpewniej gra w stylu, z którego kojarzymy tę serię najpewniej kiedyś jeszcze powstanie. Ale faktycznie obecnie na rynku jest jakaś dziwna moda na remakei i sporo jest gier, które z poprzednikami mają wspólny praktycznie tylko tytuł. Brakuje tylko, żeby ktoś przerobił Jagged Alliance na strzelaninę na szynach i rynek powinien być spełniony…
    Właśnie. Mniejsza o to, że twórcy zapożyczają sobie tytuły starych serii i przerabiają je na swoją modłę. Trudno, prawo rynku. Główny problem dotyczy tego, w jakim stylu to robią. Upupianie gracza przez twórców gier w obecnych czasach już naprawdę sięga za daleko. Przykładem może być BF3, który w singlu momentami jest festiwalem QTE, przypominającymi bardziej film, w którym co 10 sekund trzeba nacinąć „E”. I byle dalej, byle do przodu, aby tylko użytkownik gry się nie spocił i nie przemęczył, bo przecież miał dzisiaj ciężki dzień i nie może się zbytnio wysilać przy głupiej gierce. Aha i dużo wybuchów ma być. Ale na szczęście BF akurat kampanią singlową nie stoi, więc może to kiepski przykład, ale właśnie ta prezentacja nowego Rainbow Six idealnie pokazuje w jakim kierunku zmierza branża. Upupianie, ułatwianie, niejako uwstecznianie skomplikowania (nie mylić z trudnością) rozgrywki i głaskanie po główce w postaci aczików gdy tylko gracz zrobi najbardziej trywialną rzecz.

  13. Abaddon pisze:

    Problem jest taki,że jeśli chcesz zagrać w taktyczną strzelankę która jest stosunkowo nowa a nie chce ci się grać w starsze tytuły to nie znajdziesz gry która idzie na kompromis w stosunku do trudności a przystępności.Wiadomo że obardziej opłaca się teraz sieknąć kolejne Call of Duty lub Battlefielda z QTE bo jest to łatwe i przyjemne.W tych grach nie potrzebna jest strategia a wysoki poziom trudności to tylko zmniejszczenie twojej wytrzymałości.

  14. Bizon pisze:

    Jestem za tkayem – nowy Rainbow Six rzeczywiście wygląda dobrze (mimo, że to tylko prezentacja sprzed roku, która miała reklamować grę, która ma się ukazać za 2 lata ;D), ale gdzie się podział mój Rainbow Six? Ten w którym przejmowałem się tym, że Chaves Ding i jego oddział podkomendnych zginął w trakcie operacji, bo źle zaplanowałem im ścieżkę. Bo nie wziąłem czegoś pod uwagę… No ale kampania szła dalej – bo niezależnie od strat, trzeba było walczyć dalej. Już RS: Vegas było dla mnie zbyt nowoczesne i mało realistyczne, a tutaj to się robi po prostu śmieszne. Sprawa wygląda mniej więcej tak jak z Syndicate – nikt by się nie obraził, gdyby to było nowe IP, a wielu się burzy przez żerowanie na marce..
    Bizon out.

  15. Abaddon pisze:

    Bizon,dlatego uważam że takie marki jak np. Rainbow six powinny już się nie pojawiać.Myślę że nowa część będzie miała tyle wspólnego z poprzednikami co prince of persia z 2008 roku do trylogii piasków czasu.Nowe marki są potrzebne a ja sam mam dosyć żerowania na starych tytułach.

  16. grabczas pisze:

    +1 Abaddon
    A co to przykładu z Jagged Aliance, skoro zrobili coś takiego z x-comem to ktoś może chcieć pójść za ciosem… I nie, nie pochwalam pomysłu zanim ktoś wyśle na mnie talibskiego króliczka niosącego zagładę (tego co prosił żeby go kopiować bo jest chujowym wirusem :P). Filmy w którymś momencie też zaczęły odwalać taką farsę i jakoś ludzie żyją z tym, więc i my jako gracze musimy żyć z tym ale bynajmniej nie pasywnie… Tylko że wyniki sprzedaży to najlepszy wskaźnik dla wydawców a to z czym chcemy walczyć nie raz sprzedaje się najlepiej @_@ Absurd nie?

  17. Mroku pisze:

    Ciekawostka, a może baza tematów do następnego podcastu? – http://www.gram.pl/news_8AfgGOm0_Producenci_wybrali_najlepsza_gre_w_historii.html

  18. Aki Evans pisze:

    grabczas rozczaruję cię :P Nowy JA ma wyjść w przyszył roku i będzie to tylko JA2 w grafice 3D, znaczy nowa wyspa, historia itp. ale mechanika „mniej więcej” jak z drugiej części. A skoro poruszono temat JA. Czy grywał ktoś z was w Jagged Aliance 2 na rosyjski rozszerzeniu 1.13? jeżeli nie a masz zamiar wracać do JA to polecam pobrać tego moda/łatkę (jest po polsku i angielsku) bo bardzo fajnie zmienia grę :}

  19. odin pisze:

    Mroku, to głosowanie to już któraś z koleii edycja, i BG2 wygrywał większość jak nie wszystkie. Zresztą ta gra to żywy dowód na to, że nie mogę wrócić do tego świata – zabrakłoby mnie w tym rzeczywistym.

  20. jaruto pisze:

    Jeśli zostaną wprowadzone komendy taktyczne i decydowanie co twój zespół ma robić w danym momencie to być może wybije się na tle innych fpsów.
    Zauważyliście, że w tej koncepcyjnej scenie na początku ściągnęli za Ghost Reecon Future Soldier? Tam też np. mamy wydarzenia widziane i odgrywane z widoku oczu ofiary tak jak np. wcielamy się w inżyniera na kilka minut przed tragedią. Widać ubisoft lubi powielać pomysły z innych marek i krajów gdzie mieszczą się kolejne sidziby ubisoft, i zgadzam się że z powodzeniem ten Rainbow Six mógłby funkcjonować pod całkowicie nową marką, chociaż jeśli gra nie będzie się wyróżniać niczym szczególnym to sprzedaż będzie mała a to jest duże ryzyko i dlatego wolą żerować na popularności swoich produktów. Ładują za dużo kasy w marketing to się potem dziwią dlaczego im pieniędzy brakuje i przez to nie mogą sobie pozwolić na utworzenie nowej marki.

  21. odin pisze:

    Appropo BF3. To jest konkretny fail: http://www.youtube.com/watch?v=7O1xLR2uEiA
    Mapy są tego pełne, zresztą konsolowcy znaleźli to ponoć pierwsi. Dzisiaj NIC NIE ROBIĄC wygraliśmy średnio 67/3 na osobę. Ludzie z przeciwnej drużyny tylko wchodzili i wychodzili. Ten system jest tragiczny. Całe multi jest nadal skiepszczone. Czizas, jak można schrzanić tak dobry system jaki był w Bad Company 2?

  22. jaruto pisze:

    Może w patchach to poprawią? :P

  23. odin pisze:

    Najpierw pracują nad DLC. Jak skończą pracę nad DLC, będą patche. Get it O_O ? coz I don’t.

  24. Abaddon pisze:

    Współczuję graczom którzy czekali na BF3.Jak dla mnie to jedno z większych rozczarowań roku.

  25. jaruto pisze:

    ale i tak nie rezygnują z grania ci o kupili (poza niemcami). Gracze marudzą ale i tak DICE wyszło na swoje, świadczy o tym ilość sprzedanych egzemplarzy i gdyby nie ogromny marketing to gra by tak popularna nie była.
    Smutne czasy, że marketing stał się decydującym czynnikiem dla tych developerów z potężnym zastrzykiem gotówki ;F

  26. jaruto pisze:

    pardon, dla wydawców, nie developerów* ;p

  27. Blady pisze:

    odin, sorry, ale gdzie ty to wyczytałeś. Jakimi patchami zajmą się dopiero po DLC? Wiem, że to kiedyś przeczytałeś gdzieś na forum, ale od dawna nie jest to prawda. Od premiery wyszły już dwa patche i 2 najważniejsze problemy, lag podczas ruchu i spawny zostały naprawione, http://www.youtube.com/watch?v=B-bgvsQqV4Y do tego w sposób taki, że nie musimy niczego ściągać. Na razie nie na wszystkich mapach i nie wszystkich trybach, ale pracują nad tym on the clock – http://blogs.battlefield.ea.com/

    Abaddon, mi nie trzeba współczuć, MP w BF3 daje mi niesamowite zasoby miodu i większość krytyki jaką słyszę od ludzi, którzy nie grali/tylko znają betę/grali bardzo krótko jest albo nieuzasadniona, albo nieaktualna – choć ostatni jestem by powiedzieć, że to gra idealna, łatwo dostępna lub zbalansowana :P

    Tymczasem uciekam na urlop weekendowy, cya when I see ya :)

  28. Blady pisze:

    To prove my point- słynne wkurzające latarki, z których oddziały kiedyś tworzyły ścianę światła. Not anymore. Before Fix: http://i.imgur.com/MkPxR.jpg After Fix: http://i.imgur.com/Z3E6I.jpg <– z oficjalnego twittera game designera.

  29. odin pisze:

    Od premiery wyszły już dwa patche i 2 najważniejsze problemy, lag podczas ruchu i spawny zostały naprawione

    Blady musisz zrozumieć co to znaczy patch zbiorczy, a co znaczy zmiana lensflare_radius w pliku txt. Lag został zlikwidowany ponieważ usunięto synchronizację między siatką a modelem, które za sobą nie nadążały i nie nadążają nadal. Każdy może wybierać sobie swoje źródło informacji i nikomu nie zabraniam wierzyć, że wszystko działa i jest naprawiane, ale daj spokój. Twitter? Zresztą kto o zdrowych zmysłach napisze Ci że mają problemy z hit boxami? 90% DICE nie ma najmniejszego pojęcia jak wygląda sprawa z BF3, a nawet jeśli wie, wszystko i tak przechodzi najpierw przez EA, które priorytetyzuje zgłoszenia. Mam jeden DUPNY screen z rozmowy użytkowników oficjalnego forum BF3 z gościem który pracował w E.A jako H.M.Manager (Human Resources) i tłumaczył sytuację. Pracował gdyż został dyscyplinarnie zwolniony. „Ogólnie” DICE jest w szklanej bańce i nie może nic zrobić o ile elektronicy im tego nie zlecą.

    Siatka hit boxowa byłą od początku źle zaprojektowana i to co nazywasz lagiem, było próbą synchronizowania obu: modelu postaci i siatki. Już w Bad Company 2 było źle, jednak modele postaci zostały przemodelowane i hit boxy lepiej „kleiły się” do postaci. Zajęło to niemal 7 miesięcy i odbiło się negatywnie na pojazdach które również musiały zostać przemodelowane. Tutaj nie doczekasz się tego tak szybko, gdyż DICE ma już zamówienie na Frostbite od 3 firm, i ich głównym zadaniem jest teraz optymalizacja silnika oraz dostarczenie narzędzi dla zakontraktowanych klientów.

    Naprawienie spawn pointów jest znacznie trudniejsze niż można przypuszczać. W BC 2 było tak iż średni radius wynosił 25 metrów, w BF3 wynosi na oko 5 metrów. Gra nie widzi kogoś poza tym zasięgiem. Obojętnie do czyjej drużyny należysz. Jeszcze dzisiaj widziałem identyczną jak na wklejonym filmiku sytuację.

    Może kiedyś będzie lepiej, aktualnie problemów nie ubywa. Nadzieja mode on.

  30. Altairus pisze:

    @Abbadon jest jedna seria która nadal zostaje hardkorowo/realistycznym symulatorem taktycznym a imie jej ArmA :)
    Wkurza mnie gdy z dobrej hardkorowej gry robią film akcji dla mas. Zresztą przy Tęczowej 6 dokonano tego już przy Vegasach. Obawiam się już tak zostanie SWATa nikt nie wskrzesi, R6 nie wróci do taktyki, Ghost Recon jakoś się jeszcze trzymał ale najnowsza część zapowiada się na uproszczoną, pozostają już tylko niszowe Red Orchestry i ArmA’y.

  31. odin pisze:

    Altairus +1

  32. grabczas pisze:

    Red Orchestra taka niszowa jak się wydaje nie jest IMO. Może to przez fakt że patrzę też przez pryzmat sceny E-sportowej która we wspomnianej orkiestrze jest już prawdopodobnie większa a chyba na pewno stabilniejsza niż w BFie od czasu BF2. Osobiście dalej się czuję oszukany co do pierwszych w ogóle zapewnień że BF3 będzie miał bliżej do BF2 niźli do serii BC i CoD. Same samoloty to za mało.

    Aki: Tak wiem marudzę. Nie wypominaj mi już tego publicznie :P

  33. Toblakai pisze:

    Widzę, że nikt jeszcze tego nie wyłapał, ale postać w Amy nazywa się LANA – nie Lara :P Wszelkie skojarzenia z Pierwszym Biustem Gier Komputerowych są chybione w takim wypadku. Co do samej gry, to odin wytknął dokładnie to samo co swego czasu napisałem na chacie. Wydaje mi się, że chłopaki wpadli na pomysł zrobienia gry bazującej na interakcji dwóch postaci, ale zabrakło im wyobraźni, aby to ciekawie zrealizować – w takim ICO na przykład było to zrealizowane całkiem sensownie.

  34. Abaddon pisze:

    Altairus z tego co pamiętam to za czasów kiedy grałem w arme to była strasznie zabugowana.Orientujesz się czy teraz się coś poprawiło?

  35. jaruto pisze:

    @grabczas
    1. Red Orchiestra 2 wciąż jest łatana?
    2. Która część jest lepsza według ciebie (jedynka czy dwójka), i dlaczego?

  36. Altairus pisze:

    @Abaddon a o którą pytasz? jeśli o 1 to chyba tak bo w końcu jest już w ed gold z dodatkiem (zresztą sam ją kupiłem ale trochę ramu za mało żeby po ludzku w to pograć dlatego póki co ogrywam OF:CWC). Dwójki nie sprawdzałem bo mieszczę się na styk z minimalnymi. Jak chcesz możesz sprawdzić darmową wersję bo też jest dostępna w „parze” ale bez tekstur hi-res i singla.
    Z innej baczki słyszeliście że Skyrim choć korzystający z pary nie będzie w Polsce dostępny do kupienia cyfrowo tylko jedynie w wersji pudełkowej od cenegi?

  37. odin pisze:

    Lana pasuje :D

  38. Abaddon pisze:

    Altairus chodziło mi o drugą częśc.W jedynkę grałem baardzo dawno temu i nie pamiętam jej dobrze.Jeśli chodzi o dwójkę to miałem okazję zagrać tuż po premierze i był bug na bugu.

  39. DR PROZAK pisze:

    Moglibyscie zaczynac podcast porcja news’ow z ostatniego tygodnia i przy okacji jakos je komentowac a potem przechodzic do glownych tematow…..

  40. DR PROZAK pisze:

    A podcast jak zwykle fajny i bardzo dobrez sie sluchalo….

  41. tkay pisze:

    Dodatek Operation Arrowhead + najnowsze patche + mody np. Advance Combat Environment (czy jakoś tak) i podobno Arma śmiga jak ta lala.
    Rezultaty potrafią być naprawdę zaskakujące: http://www.youtube.com/watch?v=wh06bA5ftaw
    Warunek: musisz tylko mieć z kim grać, bo do singla ta gra chyba średnio się nadaje.

    @jaruto: RO2 wciąż jest poprawiana i będzie poprawiana chyba jeszcze przez długi czas. Prawdopodobnie w nowym roku ma wyjść DLC (jeszcze nie wiadomo czy płatny) obejmujący walki na Pacyfiku. W tej serii nie mam za bardzo rozeznania, bo RO2 zakupiłem dopiero w czwartek, a w jedynkę w ogóle nie grałem, ale czytałem opinie zagorzałych fanów, że kontynuacja jest arcade’owa w stosunku do pierwszej części. Sam nie jestem w stanie tego ocenić, ale w dwójce można wybrać chyba 3 rodzaje realizmu, więc w tym względzie myślę, że jest ok.
    PS: już nie pamiętam kiedy ostatni raz jakaś gra dała mi tak mocno po dupie. ;P

  42. jaruto pisze:

    To muszę w końcu się zainteresować, ale najpierw jedyneczką :D

  43. Aki Evans pisze:

    Aż chyba przyczaję się na jaką tanią kopie ArmA 2 bo zaczyna mi się to podobać :) [tylko czy PC pociągnie X_X]

  44. odin pisze:

    Musisz kupić ArmA 2 oraz dodatek aby w pełni cieszyć się rozgrywką sieciową, która jest naprawdę świetna – jeśli mogę dodać :)

  45. jaruto pisze:

    W CD-Action była ArmA 2 :)

  46. odin pisze:

    Zła jak szyny które były złe, z gorszymi teksturami i wybrakowanym trybem multiplayer. Potrzeba normalnej ArmAy 2 oraz dodatku. Trust me, I know science!

  47. Aki Evans pisze:

    25 euro na STEAM :] czyli może pod koniec miecha będe miał :)

  48. odin pisze:

    Jeśli jest z dodatkiem! Pamiętaj. Aby grać online (mnóstwo zabawy) musisz miec dodatek :(

  49. Aki Evans pisze:

    http://store.steampowered.com/sub/4639/ Tylko skąd wytrzasnąć 25 euro :)

  50. jaruto pisze:

    Jeśli mam ArmA 2 z CD-Action to nawet jeśli mi pisze, że gra zawiera multi i singiel to i tak potrzebuję tego dodatku? Darmowy on chociaż jest?

  51. odin pisze:

    Nie jest darmowy :( Dodatek jest potrzebny gdyż bez niego gra w multi jest bardzo toporna, poza tym nie dostajesz pełnej ArmAy tylko tą która stała się teraz darmowa (brak części broni, niskie tekstury, okrojony tryb single i reszty nie pamiętam).

  52. jaruto pisze:

    Czyli ta z CD-action którą mam obecnie jest niepełna? W takim razie, ile pełna wersja zajmuje po instalacji, więcej niż 8 gb? ;o

  53. odin pisze:

    Nie jestem pewien ale wraz z dodatkiem i 1.3GB paczką tekstur to było chyba 14 lub 16 GB. Nie jestem pewien bo to był kawałek czasu temu.

  54. jaruto pisze:

    Uff, odnalazłem stronę gdzie podane są wersje ArmY 2 http://free.arma2.com/activation/index.jsp?nonce=028a2cf70d9858d8b6ac745a619a81ea58b06009e41fbb4c3ba3218e6003a4b3 mam tę po środku, czyli bez dodatku Arrowhead i i jakichś addonów. Uspokoiłem się :P

  55. Pingback: Środowe przesłuchania | konsolowiec.pl

Add Comment Register

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>