SingleShock Weekly #49 (13.03 – 20.03)


Witajcie w moim spóźnionym SingleShocku – Orzeł lubi zaliczać wpadki, ale w końcu zawsze ląduje. Dziś wspomnę o Ninja Gaiden, o zombiakach, które Blady i Cialny radośnie wykpili w ukazanym wczoraj podcaście, a także o 4 kwietniowych premierach, których NIE chcesz przegapić. Na końcu będzie też coś niesamowitego, przynajmniej moim zdaniem… Zapraszam.

Ninja Gaiden 3 i IGN: „krwawa porażka”

Xboksowy oddział IGNu opublikował ostatnio recenzję nowej przygody słynnego od kilkudziesięciu już lat ninja o imieniu Ryu. Zarówno grę, jak i jej tematykę omijałem zawsze szerokim łukiem, jako że żaden japoński skrytobójca nigdy nie był moim ulubionym bohaterem.

IGN w swojej recenzji opisuje trzecią, current-genową część przygód Ryu jako „krwawą porażkę”. Autor tekstu zarzuca, że gra nie pozwala nam dokonywać moralnych decyzji, próbując ukazywać mroczną historię, którą bierze się na poważnie. Jak również to, że gra popełnia tragiczne błędy w logice opowiadanej historii i pozostawia więcej pytań na końcu, niż miało się na początku.

Twórcy mają ostatnimi czasy tendencję do schrzaniania swoich dzieł. Blady miał rację twierdząc, że ten rynek nigdy nie przejdzie do świadomości ludzi jako centrum pewnej sztuki, a pozostanie miejscem dla fanów bezmyślnych siekanin i bryzgającej krwi.

Doesn’t seem legit…

Kwietniowe gry, o których warto pamiętać

Xboksowy Geralt oczywiście się załapał, choć na pierwszym miejscu, okiem portalu AnimeGenius, znajduje się Devil May Cry HD Collection. Zaraz za nim plasuje się Prototype 2 (oj, czekam na to, czekam :3), potem Xenoblade Chronicles na Wii, na co, sądząc po screenach, warto czekać, potem Disgaea 3 dla nowej konsolki przenośnej Sony, i dopiero na piątym miejscu znalazł się Wiedźmin 2 na X360. A na którą wy wyczekujecie najbardziej? Odpowiedzi chyba się domyślam. ]:->

Jakie uczucia powinny wyrażać zombie?

No więc, Official PlayStation Magazine wypowiedział się na temat tego, jakie uczucia winny żywić do nas zombie i w jaki sposób je wyrażać.

1. Pożądanie.

Zostajesz zjedzony przez zombie, ale one mają wielką nadzieję, że jest Ci przyjemnie.

2. Zazdrość

Zostajesz zjedzony przez zombie. Najpierw odgryzają Ci twarz.

3. Poczucie braku bezpieczeństwa

Zostajesz zjedzony przez paczkę bardzo wesołych zombie, ale żaden z nich nie wie, czy właściwie postępują słusznie.

4. Nihilistyczna samo-destrukcja

Zostajesz zjedzony przez zombie, ale niektóre z nich robią to tylko z braku innej opcji.

5. Żarłoczny samowstręt

Zostaniesz zjedzony przez zombie, które będą kaleczyć bardziej siebie nawzajem, niż Ciebie.

6. Bezstronność

Zostaniesz zjedzony przez zombie, ale jeden z nich będzie się z tego powodu czuł tak bardzo źle, że spędzi cały ten czas na przepraszanie za swoich przyjaciół.

Tak, zombie, otrzymawszy wyżej wymienione cechy, mogłyby uatrakcyjnić już i tak rozszarpany przez popkulturę temat. Tak, jak Zmierzchy i inne Pamiętniki rozniosły przyjaciół Hrabiego Draculi na strzępy. Ciekawe, czy twórcy gier wykorzystają któryś z wymienionych wyżej pomysłów w jakiejś nowej, super-innowacyjnej strzelance z zombiakami w roli głównej.

Amazon zwraca kasę za ME3

Fani, którzy zakupili Mass Effect 3 w Amazonie zdają się dostawać pełen zwrot pieniędzy. Jak wynika z postu Lyciusa na oficjalnym forum BioWare, otrzymał on swoje 87.95 USD, które zapłacił za wersję kolekcjonerską.

Być może znajdę inną grę, która nie zmiażdży mojej duszy za 80 dolców – pisze Lucius.

Przynajmniej jest szansa, że w odróżnieniu od BioWare, sklepy postąpią ze swoimi klientami tak, jak się należy.

…Origin też zwraca kasę

Tym bardziej to dziwne, że to przecież usługa Electronic Arts, tego postrzeganego przez wszystkich jako diabła wydawcy ME3, któremu sprzedało się BioWare. Na forum firmy pojawił się poradnik, jak zażądać zwrotu pieniędzy za grę.

„1) Otwórz Origin, nie grę,
2) Zaloguj się,
3) Kliknij w znak zapytania w prawym górnym rogu,
4) W okienku „Pomoc Origin” kliknij „Czat na żywo”,
5) Pojawi się nowe okienko, mówiące, że Origin łączy Cię z agentem,
6) Przywitaj się z agentem jak najmilej potrafisz i zapytaj, jak minął mu dzień. Powiedz mu, że chcesz zwrotu kasy za produkt, którego firma stworzyła nie tak, jak pokazywano w reklamach.
– W tym momencie agent rozłączył się ze mną (większe dziwadła poniżej), ale następny agent pomógł mi uzyskać zwrot bez dalszego gadania,
– Jeżeli uzyskasz odmowną odpowiedź, sugeruję byś zachował swoje argumenty i pozostał miły dla agenta.
7) Mogą zapytać Cię o numer zamówienia i ostatnie cztery cyfry karty kredytowej (pracuję w takim biznesie i jest to typowy sposób na zidentyfikowanie właściciela).
8) Uzyskasz zwrot kasy w ciągu 5-7 dni (w moim przypadku, na kartę kredytową).

Matko z córką, ale się rusz zrobił. Ciekawe, czy polskie Empiki zaczną zwracać kasę za wersje pudełkowe, hehe.

CryEngine 3 kosztuje 1.2 miliona USD.

Nie ma wątpliwości, że CE3 stało się najpopularniejszym current-genowym silnikiem. Crytek spędził mnóstwo czasu i pieniędzy na stworzenie i wypromowanie go, a mimo to wielu ludzi nadal woli Minecrafta.

Żart, rzecz jasna – jednak jak głoszą ostatnie donosy, każdy, kto chce stworzyć komercyjną grę na silniku Cryteka, musi podpisać umowę niejawną, więc do tej pory cena silnika pozostawała tajemnicą. Jak jednak dowiedzieliśmy się niedawno od DigitalBattle, pewien zespół software’owy tworzy grę na własnym silniku – o tej jednakże jeszcze nic nie wiemy – a stworzenie jej na CryEngine 3 kosztowałoby dodatkowe 1.2 mln USD.

Rock & Rojo o DLC

Parka sympatycznych podcasterów z YouTube nagrała ostatnio videocast, w którym omówiono kwestię DLC. Co prawda nasza DSPodcastowa ekipa omawiała podobne tematy już wiele razy, ale chyba warto zapoznać się z materiałem.

8itHit

Nie, dziś nie będzie nic 8-bitowego. Nie będzie też najnowszych dzieł demosceny. Będzie… najpewniej znany wam już motyw muzyczny z gry Bastion. Wspomniałem o nim przy okazji rozdawania nagród dla gier za oprawę dźwiękową, pamiętacie?

!! Słuchając, koniecznie włączcie sobie tę stronę!

Informacje o Enslaved Eagle

Początkujący we wszystkim - tworzeniu stron internetowych, grze na gitarze i pobijaniu rekordów Cialnego w The Beatles: Rock Band.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Newsy, SingleShock i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

9 odpowiedzi na „SingleShock Weekly #49 (13.03 – 20.03)

  1. SzenlonGDY pisze:

    Afera z ME3 to coś co nie mieściło mi się w mojej małej głowie, ale motyw ze zwracaniem kasy to przebił, aż chciałoby się powiedzieć „mózg rozjebany”.

  2. SzenlonGDY pisze:

    Dokładnie Aki, dokładnie :D

  3. Toblakai pisze:

    Jeżeli podstawą do zwrotu pieniędzy jest niezadowolenie z tego jak gra się kończy to szczerze powiedziawszy cała ta afera zabrnęła chyba za daleko. Żeby nie powiedzieć nawet, że co poniektórym graczom to się w dupach po przewracało od nadmiaru.

  4. Bizon pisze:

    Gruba przesada – wiele gier kończyło się ni jak, a nikt nam kasy nie zwracał (MGS4?!). Nie wiem czyja postawa jest głupsza – ludzi, którzy domagają się za takie coś zwrotu, czy dystrybutorów, którzy faktycznie zwracają pieniądze..

    Swoją drogą – mam takie życzenie, żeby od teraz wszystkie gry od BioWare się niesatysfakcjonująco kończyły. Będziemy mogli sobie takie gry „wypożyczyć” za ponad stówkę, a później otrzymać zwrot.

  5. Biszek pisze:

    Ja podczepie się pod komentarz Akiego. :D

  6. CialnyGD pisze:

    Omg omg omg… Bastion… jest to przecież moja piosenka… Ajjj :) Jednakże dla większego rozmarzenia wstaw poniżej ten filmik… Jest piękny! http://www.youtube.com/watch?v=YlfUcnSbKDA , a na sam koniec to: http://www.youtube.com/watch?v=YlfUcnSbKDA
    I tu już nic nie mówie, sami zrozumiecie :)

  7. odin pisze:

    Wrzucę tutaj coś co może się przydać na podcast:

    Hello!

    I am a friend of someone who recently got sacked from RockStar North for general misconduct. Because one contract to RockStar covered everything, including secrecy, and his contractual obligaton was now removed, he was legally allowed to spill the beans on Rockstar’s upcoming GTA V. And he is making damn sure everyone knows about it.

    Here is the info you really want:

    1. The protagonist will be one character, and one character alone. His name is (as some rumours said) Albert De Silva. He’s a half hispanic man who was once part of a crime family in Vice City. He decided to settle down and have kids in Los Santos. He has one son called Kevin De Silva who is your stereotypical CoD player. He’s lazy, useless and shouts racial abuse online and is really into FPS games. Kevin does admire his Dad though.

    2. Multiplayer will hold 32 people on the Xbox and PS3. I wasn’t told how many were able to be on the PC. Just like in RDR, players will be able to form Gangs. These gangs are not ranked through XP anymore, but via Reputation. Instead of gang hideouts, you can do jobs that range from robbing a launderette to breaking into a military base and stealing state-of-the-art weaponary. The Gang leader has much more control over his or her gang by being able to rank members of their gang and setting more specific objectives to specific members of their gang. Gangs can have their own terratory but this only applies to areas inside the city of Los Santos.

    3. The map is about 5x as large as the GTA IV map and the City of Los Santos takes up just under half of this area (so it’s a bit bigger than 2 GTA IV Liberty Cities).

    The map is (like most GTAs) seperated into three different sections. 4. Planes are flyable, they range from World War 2 fighter planes to Private Jets.

    5. Cars and guns are customisable to an extent, for example, you can cusomise a gun to have a supressor on it and you can install nitrous into cars.

    Here’s some stuff you might like:

    1. The protagonist is the „rich guy” from the GTA V debut trailer. You get to learn more about this man in the second when he talks about his troubles. You only see the protagonist twice in the trailer. First time is the side of his face and second time is when he is driving a Deceptor (Audi R8). The people robbing the jewellery store are just with the protagonist. He is driving the van ready to get away.

    2. Gunfights are more realistic. When you are shooting a gun out of a window of a car, depending on how fast it’s going you will have troubles aiming due to shaking cameras.

    3. The game is due in May 2013. A more specific date has not been decided because the game is still needing 6 months to be fully developed. They will have a playable demo at E3.

    4. Police chases are now way more than either running or driving. Depending on how wanted you are, police may bring out riot shields and flash bangs. 5. When someone reaches 4 star wanted level, there will be a radio warning on some stations.

    6. Radio stations now do traffic reports that are actually correct. So if you don’t know what route to take, you can check the traffic reports on your phone or the radio. 7. The in-game TV now has many more channels

    8. The protagonist DOES NOT die unlike in the last two Rockstar games.

    9. The underworld actually has a working economy that you can contribute too by buying and selling drugs, weapons and illegal cars in single player.

    10. The protagonist can take drugs which will have some effects. But smoking weed on the streetwalk will lead to getting a one star wanted level.

    11. Police cars will go after you if you’re obviousely breaking the speed limit. Having high speed crashes will also damage your health.

    Wanted levels:

    1 star – police follow you on foot and try to make an arrest. No sirens, no car chases (unless you are speeding).

    2 star – police will still attempt to make an arrest. If a weapon is drawn then the police will begin opening fire. Police will use stun guns if a weapon is not drawn.

    3 star – Chases begin and the police don’t care how they stop you, they just want to do it.

    4 star – road traps, radio stations and much more hostile police.Even when you have evaded them, they will still search for 24 in-game hours for someone matching your description.

    5 star – shoot to kill, arrest only if it’s made very possible. Even when you have evaded them, they will still search for 48 in-game hours for someone matching your description. Few missions become unavailable if you are wanted.

    6 star – military vehicles come after you. Even when you have evaded them, they will still search for 72 in-game hours for someone matching your description. Some missions become unavailable if you are wanted.

Add Comment Register

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>