SingleShock #73 – o jelonkach i zombiakach

singleshock-73
Witajcie. Dziś udało mi się nie spóźnić, dlatego przybywam do was ze świeżutkim SingleShockiem. ;) Dzisiaj będzie nieco o Tomb Raiderze i nowej grze z zombiakami, ale tematem tygodnia jest wypowiedź ważnego człowieka z NVIDIA na temat next-genowych konsol. Zapraszam. :)

Porcja statystyk z Tomb Raider

Square Enix opublikowało raport, mówiący nam, czego dokonali gracze w grze Tomb Raider i jak wiele razy. Oczywiście, statystki są na pewno o wiele większe, zważywszy na to, jak wielu jest na świecie piratów. ;)

Otóż raport przedstawia się następująco. Lara:

  • …zabiła 5.294.879 jeleni
  • …zabiła 1.417.750 krabów
  • …uniknęła śmierci 13.742.891 razy
  • …uniknęła ataku 11.067.764 wrogów
  • …zabiła 147.675.058 przeciwników łukiem…
  • …z czego około 20.601.083 razy, używając płonących strzał
  • …oraz zbadała 3.570.956 podziemi.

Niestety, brakuje informacji o tym, jak wiele razy gracze zrobili zbliżenie na tyłek lub biust. :(

▴ Do góry

Oraz porcja screenów z Rain

A wy słyszeliście już o nowej grze Sony, w której przenikają się dwa światy – ale tylko w czasie deszczu? Rain opowiada historię chłopca, zaklętego w tym drugim świecie, który „ożywa” tylko w czasie deszczu. Nie wygląda to jednak tak rewelacyjnie, jak brzmi.

rain-mini

Pełen rozmiar

rain-2-mini

Pełen rozmiar

rain-mini

Pełen rozmiar

▴ Do góry

The Walking Dead: Survival Instinct od kuchni

Jeżeli oglądaliście serial The Walking Dead tak zawzięcie, jak ja, na pewno zainteresuje was Survival Instinct. Oto kilka wypowiedzi aktorów serialu – Normana Reedusa, grającego w serialu rolę Daryla Nixona – który jest zarazem głównym bohaterem gry.

survival-instinct

Niestety, produkcja niebezpiecznie bardzo przypomina War Z, a kinowość nie zmniejsza moich obaw.

Mam nadzieję, że wpakowanie do gry postaci z serialu, który z kolei bazuje na komiksie to nie wszystko, co autorzy będą mieli nam do zaoferowania. Doskonale wiemy, że jedyna dotąd gra w świecie The Walking Dead odniosła ogromny sukces, zawdzięcza to jednak innemu studio. Tą zajmuje się ekipa z Terminal Reality – ludzie odpowiedzialni za genialne Ghostbusters, jak i za skiełbaszone Kinect Star Wars.

▴ Do góry

NVIDIA odcięła się od PS4 – nie było warto

Serwis GameSpot, z całą pewnością, że w pewnym momencie planowania przez Sony architektury PlayStation 4, miały miejsce rozmowy z firmą NVIDIA i przeprowadził dochodzenie w tej sprawie.

nvidia

Tony Tamasi, wice-prezydent zawartości i technologii w szeregach NVIDIA, wyraził się jasno na ten temat:

„Jestem pewien, że były jakieś negocjacje i doszliśmy do wniosku, że nie chcemy się tym zajmować za cenę, którą nam zaoferowano. Jesteśmy po pracach nad Xboksem i PS3, rozumiemy ekonomię konsol i koszty rozwiazań.

Budujemy teraz całą masę różnych rzeczy i musieliśmy spojrzeć na konsolowy biznes z punktu widzenia kosztu takiej okazji. Jeżeli pracowalibyśmy nad konsolą, to które z naszych obecnych celów musielibyśmy odłożyć na później?

Na końcu masz tylko wielu inżynierów i wiele możliwości i jeżeli zamierzasz tworzyć chipy dla Sony albo Microsoftu, to nie możesz pracować w innej gałęzi swojego biznesu. I – przynajmniej w wypadku PS4 – AMD ma powody, by brać w tym udział, a NVIDIA nie. Zobaczymy, jak to będzie z biznesowego punktu widzenia. To na pewno żadna technologiczna kwestia.”

AMD nie jest teraz w dobrej formie – ostatnio sprzedali siedzibę w Teksasie za 164 mln USD. Lepiej, żeby udział w tworzeniu PlayStation 4 im się opłacił, w przeciwnym wypadku na rynku pozostanie jedna poważna firma. A jak wiemy, monopole nie prowadzą do niczego dobrego.

nvidia-ps4
Tamasi rzucił także dawkę opinii na temat całokształtu PS4:

„To, co dziś dostajesz pod względem wydajności, to rzeczy, z którymi utkniesz na pięć – dziesięć lat. PeCety nie mają tego problemu. Są otwarte i mogą być ulepszone w każdej chwili, by podrasować moc nowych procesorów graficznych, by osiągnąć nowe technologie.

Jeżeli historia pomaga przewidzieć przyszłość, to te next-genowe konsole, nawet wiele lepsze od dzisiejszych, bardzo szybko skończą o całe rzędy wielkości w tyle za komputerami.”

▴ Do góry

8itHit: Miracle of Sound – DEAD SPACE SONG – Hell In The Headspace

Znany wam doskonale twórca piosenek o najróżniejszych grach, Gavin Dunne, stworzył w ubiegłym tygodniu nowy kawałek o Dead Space. Muszę się w końcu wziąć na poważnie za tę serię, dammit.

Informacje o Enslaved Eagle

Początkujący we wszystkim - tworzeniu stron internetowych, grze na gitarze i pobijaniu rekordów Cialnego w The Beatles: Rock Band.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Newsy, SingleShock i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „SingleShock #73 – o jelonkach i zombiakach

  1. odin pisze:

    NVIDIA zawsze tak się spina kiedy nie przypadnie im oferta ;) Fakt jest taki, że w przypadku CUDA odwalili kiepską robotę i dopiero po kilkunastu publikacjach raczyli wydać update który usprawnia działanie kodu na wszystkich platformach – co tej firmie przychodzi zwykle z ogromnym bólem. Zakładając że ich polityka to brak jednego tranzystora na 2 identycznych kartach, który to brak czyni z jednej karty produkt wart 200$ a z drugiej 1000$ ( GTX690 a TESLA ). AMD jest tutaj o wiele bardziej fair.

  2. Pingback: SingleShock #74 – o głupich zombie w poke-rytmach | DualShock Podcast

  3. Pingback: SingleShock #75 – o upadłych gwiazdach i szybkich kartach | DualShock Podcast

Add Comment Register

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>