We’ll do it live! #4


Odcinek mocno eksperymentalny i dotyczący tematu wyjątkowo „ważkiego”. Analityczne zapędy odina w omawianiu technicznych aspektów „rynku gier” będą skutecznie hamowane przez Bizona, którego zadaniem jest kontrolować zjadliwość oraz płynność treści. Czy się udało? Will it blend? That is the question! Porozmawiamy o przekrętach w elektronice oraz ogólnym traktowaniu konsumentów na rynku, który jak się okazuje posiada drugie dno.

Będąc szczerym temat został omówiony bardzo pobieżnie. Jest mi wyjątkowo nieswojo wiedząc, że nie wytłumaczyłem dlaczego rdzenie posiadają przewagę nad wątkami (czym są wątki, czym procesy, jak prze migrowały z konceptów logicznych na fizyczne), jak przedstawia się wydajność kolejnych generacji kart serii GeForce, jak wygląda kod wykonywalny Phisixa (czym są rdzenie CUDA), jak w tym wszystkim plasuje się ATI/AMD, co to są takty zegarowe i dlaczego niektóre gry mają pewne funkcje do łamania wydajności + przykłady (co ileś taktów zatrzymują procedury I/O lub zalewają pamięci dynamiczne żądaniami odświeżania). Jeśli ta rozmowa nie jest zbyt informatywna dla niektórych użytkowników – możemy spróbować ogarnąć coś bardziej dokładnie, jednak na ten moment myślę że wraz z Bizonem wypracowałem poziom: „Da się słuchać”.

Informacje o odin

Staram się utrzymać stronę w jak najlepszej kondycji, oraz być lepszy w tym co robię. Interesuje się grami komputerowymi odkąd tylko dostałem Swój pierwszy komputer, a samym tworzeniem stron internetowych, treścią multimedialną, designem, od około 2003 roku. Tyle tytułem wstępu, na pewno napiszę więcej :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii We'll do it live!. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

13 odpowiedzi na „We’ll do it live! #4

  1. GMP pisze:

    Posłucham z zainteresowaniem.
    Swoją drogą moglibyście kiedyś nagrać kolejny obiecany kiedyś Spojler Alert Podcast obejmujący Mass Effect 2, myślę że szczególnie Blady miał by w temacie wieeeele do powiedzenia :D

  2. Biszek pisze:

    w tle słysze jazz… brakuje tylko deszczu i ognia.. Lubie to :D

  3. Biszek pisze:

    gługopis ;__; zapomniałem o nim, swoja droga ten też jest mój.

  4. jaruto pisze:

    Ciekawie się słuchało : )
    Właśnie, skoro developerzy nie chcą dawać dema to powinni dać benchamark dlatego szkoda, że rzadko się go publikuje w grach.

    Co do Batmana… mam jakieś dziwne przeczucie, że optymalizacja jej będzie porządna biorąc pod uwagę nie tylko to, że przecież to kolejny Batman ale to, że ja im ufam jeśli chodzi o optymalizaowanie silnika aby na tych średnich kartach chodziło płynnie w tych 30 klatkach na sekundę tym bardziej iż Arkham City jest na podrasowanym silniku unreal engine 3. Za miesiąc się przekonamy jak to z tym będzie ale myślę, że będzie solidnie ;)

  5. rakken pisze:

    Ja tam bym sobie technikalia posłuchał ale to takie zboczenie zawodowe ;)

  6. jaruto pisze:

    Mnie natomiast technikalia nie interesują :P

  7. Abaddon pisze:

    Co innego gdyby cały we’ll do it live był o Batmanie:D

  8. odin pisze:

    :D

  9. Biszek pisze:

    Obawiam się, ze jezeli w przypadku tajników technikali, odin to w takich szczegolach bedzie sie wypowiadac, ze niektorym się zresetują mozgi ;-) ACZKOLWIEK, fajnie sie go słuchało, gdy opowiadał o tajnikach czarnej dziury ;), co w sumie jestem na TAK – chcemy szczegołow !

  10. GrOOby pisze:

    I ja jestem za jeszcze jednym takim odcinkiem, ten mi się bardzo spodobał może z faktu ogólnego zainteresowania tematem. Fajnie jest się czegoś nowego dowiedzieć, poszerzyć swoją wiedzę itp.

    •Lubię to!

    P.S. odin, nowa kamera? :) Wydaje mi się, że teraz dużo lepsza jakość jest

  11. odin pisze:

    Hmmm, jeszcze jedna osoba i się przekonam do nagrania :D Dzięki za słowa otuchy :) A co do kamery, to Logitech C525, którego zresztą polecam (HD6000 jako tańsza alternatywa na allegro). Trochę musiałem poczekać, ale teraz samo nagrywanie jest znacznie wygodniejsze.

  12. tkay pisze:

    Tia, niby producenci nowego Deus Ex przy jego tworzeniu współpracowali z AMD, a takiego spadku mocy jak podczas drugiej wizyty w Detroid (bunt i generalnie zawierucha na ulicy, mimo że tej zawieruchy nie było widać co ciekawe, bo była za parawanem [serio, serio :D]) dawno nie przeżyłem. Nawet wspomniany Wiedźmin drugi działał o wiele lepiej przy wydawałoby się bardziej zasobożernych lokacjach. To, że producenci lecą z nami w kulki i dostarczają skopane porty z konsol, które nawet nie widziały optymalizacji na oczy, to żadna nowość, ale posłuchałbym jeszcze o tym, przynajmniej jednego odcinka, jeżeli byłaby taka możliwość.

  13. phsx pisze:

    a to bydlaki z intela ^_^ A ja jestem taki niby zadowolony z i5 bo zmieniając pcta zmieniłem proc właśnie na i5 model 760 a kartę graficzną zostawiłem taką samą i BC2 z 20fpsów ma 60, GTA4 to samo działa jak złotko. Nawet teraz BF3 działa na low bardzo płynnie.
    odin a ty jaki masz sprzęt do grania ? Tzn. specyfikacja pieca do gier.

    a przekręty sprzętowe to coś co mnie żenuje od zawsze ale ostatnio proceder ten wspiął się na wyżyny. Sugerowane sprzęty do grania w gry na high są tak zawyżane że szkoda gadać. Pół biedy gdy są tylko zawyżone bo wtedy gra i tak nam będzie ładnie działać gorzej jeśli tak jak mówi odin – implementują do kodu jakieś robactwo mające na celu sztucznie zawyżać wymagania.

Add Comment Register



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>