DualShock Podcast #94


Witajcie w 94 odcinku DualShock Podcast. Otrząsnąwszy się po zakończeniu Mass Effect 3 oraz zbierając myśli przed SpoilerAlertem porozmawiamy o burzy jaką wywołało wielkie podsumowanie całej serii. Wspomnimy o przyszłych planach studia Dice odnośnie Battlefielda 3 oraz dwóch interesujących platformówkach: FEZ oraz Children of Liberty. Nostalgie przywołają stare produkcje studia Bullfrog oraz Lionhead a wyobraźnie rozpali recenzja RAGE. Am I alive? Sprawdźmy!

00:50: Mass Effect 3
08:32: Nowe dodatki do Battlefield 3
15:43: Platformówka FEZ
23:37: Children of Liberty
29:12: Zmiany w studiu Lionhead :P
40:52: odina podsumowanie Rage
51:20: I am Live
58:56: Zakańczamy
1:00:42: Wtopy

Wersja audio. [Pobierz bezpośrednio]

Informacje o odin

Staram się utrzymać stronę w jak najlepszej kondycji, oraz być lepszy w tym co robię. Interesuje się grami komputerowymi odkąd tylko dostałem Swój pierwszy komputer, a samym tworzeniem stron internetowych, treścią multimedialną, designem, od około 2003 roku. Tyle tytułem wstępu, na pewno napiszę więcej :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii DualShock Podcast, Podcast i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

23 odpowiedzi na „DualShock Podcast #94

  1. GMP pisze:

    czy podcast zawiera spoilery dotyczące zakończenia ME3?

    Ha znów jestem pierwszy, kolejna wygrana :)

  2. jaruto pisze:

    Ja pamiętam identyczną sytuację z wjazdem na community Sarrah Wellock która kontaktowała się z fanami Batmana i wprawdzie nie grozili jej śmiercią ale było blisko. Na początku wszystko było pięknie, jakieś Buźki, uśmieszki wirtualne, przyjemna atmosfera a kiedy tej pani na dosłownie 2 tygodnie nie było na forum atmosfera zrobiła się nieprzyjemna, głównie przez wpadkę z DX11 – większość zaczęła wyzywać ją od Szmat, dziwek, suk i tym podobne epitety padały w jej stronę, i to dowodzi jak fani (już pomijam nowych którzy znają Batmana z gier rocksteady) potrafią być dwulicowi, chamscy, aż przykro mi się zrobiło jak na to patrzyłem… tak się zachowują tylko prostaki. Pokazali klasę…
    Fanboizm tak, ale bez przesadnej ekscytacji.

  3. odin pisze:

    GMP – nie ma spoilerów :)

  4. jaruto pisze:

    Doczekam się w końcu pogadanki o Rayman Origins Cialny, hm? : (
    Gry Indie – dobrze, że o nich nie zapominacie bo ja też Indie gry uwielbiam. Aha, jest promocja na OnLive gdzie do przetestowania jest 16 gierek od Indie.
    Polecam.
    Myślałem, że Rage to taki średniak… nie wiem, może ja złe źródła miałem ale nie specjalnie mnie zachęcał ten tytuł do sprawdzenia. Tytuł do obadania kiedyś w mojej „mega poczekalni” ;p
    I am Alive, żałuję, że nie mam konsoli bo z tego co widziałem jak gra się przyjęła, raczej portu PC z konsoli nie będzie a bardzo chciałbym w nią zagrać na pohybeł tym wszystkim warhołom dziennikarskim…

    Podcast wyszedł wam fajny, bez żadnej spiny – Good work. Natomiast co do pytań, póki co brak ale jak coś mi przyjdzie do głowy to ośmielę się zapytać.

  5. CialnyGD pisze:

    Jaruto, Rayman Origins bedzie tak szybko jak szybko znajde sponsora na ten tytul, aktualnie priorytety moje to Wiesiek 2, moze Ridge Racer Unbounded, i pare innych zblizajacych sie gier. Poza tym musze przygotowac sie na remont, i co najwazniejsze na nowego członka naszej rodziny ^_^ , lecz jeśli środki pozwolą to bardzo chętnie zakupie Rayman’a i wymęczę go na max’a,

  6. Toblakai pisze:

    Mass Effect 3
    Na wstępie od razu nadmienię, że nie grałem w żadną odsłonę tej serii, ale biorąc pod uwagę szum jaki wywołała premiera ostatniej części trylogii z pod znaku ME czuje się zobowiązany jako gracz, aby zająć stanowisko w tej sprawie. Sama kwestia day-one DLC – pomijając mój krytyczny stosunek do wszelkich przejawów wydawania DLC – śmierdziała od początku. Chociaż odkrycie postaci Protheona(?) w plika wersji podstawowej jest żadnym dowodem na to iż BioWare wycięło ten kontent z wersji finalnej ME3. Fakt, że na płycie znajduje się tylko dodatkowa postać może jedynie wskazywać na to, że takie DLC było faktycznie w planach/wytwarzane równolegle. Ciekawszą kwestią jest zamieszanie wokół zakończenia. Domaganie się przez fanów zmiany, czy też dodania zakończenia alternatywnego jest śmieszne w moich oczach. Przecież jeżeli ktoś się nie zgadza z tym jak seria się skończyła to co mu przyjdzie po tym, że developerzy zmienią to zakończenie? To nie zmieni faktu, że zakończeniem gry – tym prawdziwym, wymyślonym przez TWÓRCÓW – i tak będzie to pierwsze, wydane wraz z grą. Jeżeli ktoś chciałby wydać kasę na DLC zmieniające zakończenie, to już lepiej niech sobie sam wymyśli jakby chciał, aby gra się skończyła i zaoszczędzi pieniądze – na jedno wyjdzie. Takie jest przynajmniej moje zdanie w tej sprawie.

    FEZ & Children of Liberty
    Ciekawie wyglądają te platformówki, ale gdybym miał wybierać jedną z nich która miałaby zagościć u mnie w domu to skłaniałbym się ku Children of Liberty. Ma ciekawszy design – ta KRESKA! – i chociaż sam gameplay na filmikach wygląda na utylizujący podobne patenty to wydaje mi się, że fabularnie byłaby bardziej wciągająca. Oczywiście FEZ też jak najbardziej na plus, tylko trochę mniej :P

    I am Alive
    Oglądając gameplay z dema odniosłem wrażenie, że gra może być niezwykle ciekawa i klimatyczna. Oczywiście w demie się praktycznie nic nie działo – głównie eksploracja i pokazywanie zasad interakcji z otoczeniem. Jeżeli jest faktycznie tak jak mówiliście, że później przychodzi pewna rutyna i mankamenty związane z AI NPCów zaczyna dokuczać to słabo. Gra ma potencjał, ale żeby go w pełni wykorzystać potrzeby jest świat który byłby w stanie całkowicie wciągnąć gracza i zmuszać go do wyborów które się liczą. Może zapoznam się jeszcze z innymi recenzjami, aby wyrobić sobie lepsze zdanie o tym szpilu.

    PS. Nie mogłem sobie darować: Tak wiem Blady – Łuk! Łuk!

    DualSkok Podcast
    Brzmi jak nowa inicjatywa poświęcona grą platformowym – może grą niezależnym? Hmm?

  7. swierq pisze:

    Dajcie jakas fajna ikonke dla podcastow na iTunes ;)

  8. CialnyGD pisze:

    swierq, jak narazie kombinujemy by jakos to rozwinac, bo jest troche kombinowania z edycja pod iTunes :), a tak ogolnie powiedz mi czy jest teraz wygodniej z tym iTunes’em??

  9. Blady pisze:

    Apropos Day One DLC do Mass Effect 3 – nie, tego DLC nie można odblokować zmianą jednej linijki w pliku. Odblokowujesz jedynie możliwość wybrania go na misji, gdzie czasem powie zdanie lub dwa.

    Cała misja na Eden Prime, jego broń, dodatkowe stroje dla zespołu (zmieniające statystyki), oraz dialogi/pokazówki na Normandii są na ściąganym osobno pliku, ważącym 600 mb, wartym 10$ (a moim zdaniem nie warty więcej niż może 2$). Just to clear this up.

  10. swierq pisze:

    Cialny z iTunsami jest si ;) o wiele wygodniej! Co do odcinka jak zawsze fajny, tylko brakuje jakoś Bizona. Zgadzam się w 100% z Bladym odnośnie Rage, niby wszystkie jej elementy są z osobna dobre, ale przy odbiorze całościowym brak unfu.

  11. swierq pisze:

    Cialny a GD znaczy,ze jestes z Gdańska? ;)

  12. CialnyGD pisze:

    Si senior :)

  13. swierq pisze:

    oo ja tez jestem z gdanska, moglbys zapodac maila albo jakis kontakt do Ciebie mam sprawe pewna :-)

  14. odin pisze:

    Bo wiesz Cialny jest taki interes, że mam kumpla co sprzedaje nówki dresy najki, adasie, pumy… jakby co, jeszcze radia samochodowe, kołpaki, no i na zamówienie robi.

    :D

  15. Toblakai pisze:

    „Mirosław. Gwałty na zlecenie, bez zlecenia zresztą też. Amfetamina – produkcja, dystrybucja, masturbacja.”

  16. szacool pisze:

    A ja właśnie zbierałem się do przypomnienia sobie Black and White i tak sobie pomyślałem jak bardzo mix B&W i From Dust kopał by tyłki…
    Cialny – dzięki za grę, teraz czuję że przez najbliższy miesiąc płytka z Forza nie wyjdzie z konsoli:)

  17. CialnyGD pisze:

    szacool, spoko, fajnie bylo, i musze stwierdzic, ze masz talent :) Zobacze powtorki i moze cos wrzuce na stronke z wczorajszych przejazdów :)

  18. CialnyGD pisze:

    małe sprostowanie odnośnie wtop:
    Premiera PlayStation 2 w Brazylii była w 2009 a nie 2011.

  19. Świdru pisze:

    Mass Effect 3- no dla mnie zakończenia są paskudne, ale ludzie gotowi zapłacić BioWare’owi za lepsze zakończenia są dużo paskudniejsi…Pożyjemy zobaczymy jak to fanom się uda, może Bio się ugnie jak sir Artur Conan Doyle, a może nie…no i czekam na SpoilerCast o ME3 oby był jak najszybciej :)
    Na marginesie, bo nie wiem, czy było – James Vega będzie bohaterem anime. Dość smutna wiadomość, bo z gameplayów wynika, że pan Big MacLargeHuge jest postacią-zapychaczem znacznie lepiej nadającą się na postać DLC niż Proteanin…
    FEZ & Children of Liberty wyglądają ciekawie, acz podobnie Toblakai uważam, że CoL wygląda ciekawiej.
    Piotrek- z jego produkcji grałem tylko w pierwszego Fable, który był dołączony do CDA i gra nawet mi się podobała ze względu na baśniowy klimat, całkiem miłą fabułę i poharataną twarz bohatera, która kontrastowała z jego święta aurą :D. Potem słyszałem zachwyty graczy słysząc obietnice, zawód graczy po zagraniu w kolejne Fable i ostatnio jak bronił Kinecta http://www.gram.pl/news_8AnrHOy5_Molyneux_Krytycy_oczekiwali_od_Kinecta_o_wiele_za_duzo_i_o_wiele_za_wczesnie.html . Zatem oby Piotrek radził sobie na nowej ścieżce życia i takie tam…
    Rage- pamiętam, że premiera była dość głośna, bo gracze skarżyli się na miliardy bugów i nie do końca ładną grafikę, ale jeśli jest już wszystko spatchowane, to czemu by nie spróbować, a słuchając Odina rozważałem, czy by nie kupić go, gdy uporam się z komputerem (czyli za jakieś 2-3 lata)
    I am Alive- przynajmniej obietnic dotrzymali. Nie posiadam konsoli, więc tytuł mnie ominie, ale chyba również warty uwagi…

  20. Robson pisze:

    Chciałem coś napisać a propos Battlefielda 3 i planowanych DLC. W nowego BFa grałem sporo, licznik na multi dobił prawie do 130h. Sporą zachętą do gry były nowe mapy z pakietu „Powrót do Karkand”, które naprawdę mi się spodobały i przez 90% czasu od wyjścia dodatku grałem tylko na nich. Wszystko się jednak z czasem nudzi i teraz przesiadłem się na trzecie Gearsy. Dlaczego? No właśnie przez politykę wydawania dodatków do BFa, która jest moim zdaniem nietrafiona.

    Nie jestem fanem Call of Duty (szczególnie niczego co wyszło po 4 części), ale w przypadku MW3 polityka DLC jest ukierunkowana na największych fanów i pomijając fakt ekskluzywności dla posiadaczy ELITE, to jednak te mapy wychodzą co miesiąc w małych paczkach, skutecznie urozmaicając przy tym rozgrywkę. Jeśli ktoś sporo gra w CoDa na multi to faktycznie zapłaci te 120 zł i będzie miał zabawy na dodatkowy rok.

    Tymczasem, w Battlefieldzie… przez 3 miesiące graliśmy w podstawową wersję, potem dostaliśmy Back to Karkand i cisza… Gracze domagali się patcha, którego premiera zresztą była po kilka razy przekładana i do dnia pisania komentarza wciąż się nie ukazał (chociaż ma niby być na dniach). Mijają 3 miesiące od premiery poprzedniego DLC i dostajemy łaskawie zapowiedź 3 pakietów dodatków, z których pierwszy ma się ukazać w czerwcu (kolejny jesienią i ostatni w następną zimę). W tym czasie co miałem odblokować to już odblokowałem, mapy znam na pamięć i po prostu nie chce mi się grać.

    Pierwszy dodatek, zamiast trafiać w gusta typowego fana serii (który zakładam, że woli duże mapy z czołgami i mniej intensywną akcją niż w Call of Duty) skupia się na walce w zwarciu i adaptuje styl rozgrywki od konkurencji. No jasne, będzie fajna destrukcja, ale co z tego skoro wszyscy będą latać z USASami i jak słusznie zauważyliście na podcaście, średni czas życia drastycznie zmaleje. Załóżmy, że interesują mnie ostatnie dwa dodatki (które wyjdą odpowiednio na jesień i zimą), w związku z czym do Battlefielda wrócę pewnie jakoś po wakacjach, o ile w ogóle mi się będzie chciało. Minie prawie rok od premiery. Serio? Muszę czekać aż 10 miesięcy, żeby DICE mi zrobiło kilka map, broni i nowe wyzwania?!

    Coś tu moim zdaniem ewidentnie nie zagrało i powinniśmy otrzymywać regularne dodatki co 2-3 miesiące, albo nawet w mniejszych paczkach częściej. Głupotą jest również układanie map w pakiety tematyczne. Dlaczego nie wypuszczą dodatku z dwiema mniejszymi mapami dla piechoty i dwiema większymi dla pojazdów? Każdy miałby coś dla siebie. DlCE i EA IMO kompletnie dali ciała w kwestii DLC, co jest niezrozumiałe, bo na pewno sprzedaliby więcej dodatków, gdyby wyszły szybciej (porównajcie to chociaż do wypowiedzi pani z BioWare, która tłumaczy się z DLC w dniu premiery – niezła niekonsekwencja EA).

  21. Blady pisze:

    Dzięki za doskonałe przelanie myśli na wirtualny papier, zgadzam się z całym segmentem dodatkowo-BF3owym :)

  22. tkay pisze:

    Najpierw Afterfall, potem Amy a teraz I am alive. Coś nie macie szczęścia chłopaki do tworów, w których lokujecie swoje największe nadzieje etc. ;p A tak przy okazji, to skończcie proszę z tymi „chłopakami”, bo nawet mi się zaczyna udzielać, a już powoli robi się to mega drażniące. ;p A jeżeli już jestem w tym temacie, to generalnie dobrze by było gdyby w podcaście w ogóle nie było fastrygi i gdybyście umieli ładnie zainicjować temat. Tzn. chodzi mi o trochę bardziej finezyjne sposoby niż: „uwaga, uwaga, zapodaję temat – teraz będziemy mówić o…”. Nie oczekuję tutaj oczywiście żebyście od razu w nagraniu używali jakichś wysublimowanych form językowych, ale skoro już przyjęliście taki a nie inny styl przekazywania informacji, to fajnie by było żebyście się tego stylu trzymali od początku do końca, oczywiście wszystko w ramach swoich sił i umiejętności. Taka tam moja skromna uwaga. ;p
    A tak w ogóle, to jak zapatrujecie się na nowe wydanie serii Baldurs Gate? Bo informacja o rewitalizacji tej zasłużonej serii wywołała jednak spore zainteresowanie, sam jestem ciekawy co z tego może wyjść i może nawet byłbym chętny wydać na to pięniądze. Jeżeli jeszcze wiązałoby się to z jakąś poprawą przynajmniej części infantylnych questów (czyli wycięciu przynajmniej połowy zadań pobocznych z pierwszej części i rozpisaniu ich od nowa ;]), to moje zainteresowanie wzrosłoby jeszcze bardziej. :)

Add Comment Register



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>