DualShock Podcast #110


Witajcie w 110 odcinku DualShock Podcast! Na wstępie: nie zapomnieliśmy o Black Ops 2 oraz Far Cry 3 – niestety wiadomości i materiały z tych tytułów ukazały się dzień po naszym nagraniu. Mimo wszystko sam podcast nie powinien znacząco odstawać od czołówki omawianych gier tego tygodnia. Pojawi się wiele znanych tytułów (zajrzyjcie do środka) oraz parę innych nie w pełni ukończonych produkcji. Zapraszamy!

Tabela czasowa przedstawia się następująco:

Resident Evil 6, tryb multiplayer oraz zupełnie nowy single – 0:51
Dishonored i załoga aktorów głosowych na pokładzie – 14:16 + pierwszy i drugi utwór który miałem na myśli ;)
Assassin’s Creed 3 ma być krótszy niż część druga O_O ? – 26:38
Ghost Recon Online i nasze wrażenia z gry – 35:33
Grid 2 i jego reklama – 48:48
Mass Effect 3 doczekuje się kolejnego DLC – 56:55
Zakończenie – 1:04:28

Wersja audio. [Pobierz bezpośrednio]

Jak wygląda gra w Ghost Recon Online? Aktualnie w ten sposób (trójkąt przed nickami graczy oznaczają klasę recon/sniper, kwadrat klasę solider):

Informacje o odin

Staram się utrzymać stronę w jak najlepszej kondycji, oraz być lepszy w tym co robię. Interesuje się grami komputerowymi odkąd tylko dostałem Swój pierwszy komputer, a samym tworzeniem stron internetowych, treścią multimedialną, designem, od około 2003 roku. Tyle tytułem wstępu, na pewno napiszę więcej :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii DualShock Podcast, Podcast i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

18 odpowiedzi na „DualShock Podcast #110

  1. teekay pisze:

    Da się zrobić długie nagranie w sezonie ogórkowym? Da się. ;p Spoko materiał, Grabczas w zastępstwie wypadł bardzo w porządku. Nawet takie offtopowe momenty dobrze wpływały na dalszą dyskusję, więc generalnie odcinek na plus.

    Krótko o Gridzie, o którym wg mnie wyciągnęliście zbyt daleko idące wnioski po tej pierwszej zajawce. Jasne, można mieć obawy co do tej serii, ale na pewno nie dlatego, że w jednym z trailerów jest pokazane palenie gumy. ;) Obawy bardziej rodzą się w związku z tym, co zrobiło Codemaster ze swoim Dirtem w kolejnych odsłonach serii, która z gry o rajdowym pochodzeniu (pierwszy Dirt był przecież sygnowany tytułem Colin Mcrae) stworzyła produkcję z fajerwerkami i trochę dresiarskimi klimatami. Jeżeli kolejny Grid powróci do normalnych wyścigów czy to torowych, czy ulicznych bez zbędnych udziwnień, punktów lansu itd., z arcadowym (ale przy tym nie prostackim) modelem jazdy i realistycznym modelem zniszczeń, to myślę, że fani powinni być zadowoleni. Osobiście pierwszego Grida kojarzę z bardzo fajnie odwzorowanego poczucia prędkości, świetnego udźwiękowienia i właśnie przyjemnego modelu jazdy. Jeżeli te życzenia co do kontynuacji zostaną spełnione, to w końcu wyląduje na piecach jakaś konkretna ścigałka.

  2. DR PROZAK pisze:

    Dzieki za podcast ;)

  3. Świdru pisze:

    W przeciwieństwie do naszych siatkarzy DSP jak zwykle nie rozczarowuje :D. Grabczas daje radę.
    Resident Evil 6 – coraz lepiej coraz lepiej, choć zwątpiłem gdy usłyszałem powód powrotu typowych zombie („bo są popularne”). Multiplayer zapowiada się ciekawie.
    Assassin’s Creed 3 – nie załapałem. Gry muszą być krótsze z powodu ciągłości fabularnej? To się kupy nie trzyma zbytnio, szczególnie po informacjach Odina o „ciągłości fabularnej” poprzednich gier z tej serii. AC3 pozostaje dalej poza moim obiektem zainteresowań.
    Ghost Recon Online- brzmi jak multiplayer ME3, gdzie wszyscy chcąc zrobić speedruna biorą Getha Infiltratora :D. No, to czekamy aż znerfią przyzwoicie snajpera :D
    Grid 2- jeszcze nic z tej reklamy nie wynika. Jeszcze. Choć o samochodówkach ciężko mi się wypowiadać, bo grałem jedynie w Colina 2 (którego lubiłem) i 3 (który już rozczarował).
    Lewiatan- no. już z plików znajdujących się w Extended Cut wynika, że

    Spoiler ZaznaczPokaż

    i jeszcze ktoś na jednym forum zrobił „wyciek kontrolowany”, raczej mało wiarygodny. Z całego gameplayu zainteresowała mnie jedna scena- jak Shep w tym Atlasie idzie na dno oceanu. Poczekajmy jakie bajki odnośnie zakończenia wsadzą w tym DLC…
    A i odnośnie Dishonored- nie mam pewności, ale niedawno twórcy powiedzieli, że nie chcą aby gracz czuł się półbogiem z tymi mocami. Nadzieja jakaś jest…

  4. kryspin013 pisze:

    Bethesda przejmuje prawa do S.T.A.L.K.E.R-a … Nie:

    http://youtu.be/25C8xGm-Pl4

    Jeśli chodzi o ciekawostki ze świata Ubi… Ubisoft podobno wgrywał Backdoory ludziom do systemu razem z grami… Jako forma zabezpieczenia przed ‚piractwem/śledzenia użytkownika’?

    I ciekawostka ze świata Valve… Nie wiem czy ktoś czytał, ale Steam dostał nowy regulamin, na który jeśli się nie zgodzisz to możesz stracić konto na zawsze. Regulamin dodatkowo zabrania sprzedawania konta z grami co ma obejść prawo europejskie. Termin „produkty cyfrowe” czy programy został zmieniony na „subskrypcje”…

    Źle się dzieje…

    P.s @odin wydaje mi się czy dziwnie wymawiasz: „Assassin’s Creed 3″

  5. odin pisze:

    Ubi nie instaluje backdorów – nie powtarzaj informacji za polską/zagraniczną prasą :D Tłumaczyłem to jakiś temu. Musiałeś mieć wtyczkę w przeglądarce + jakiś zły zły program + wiedzieć gdzie ten program jest + liczyć się z tym, że uruchamiasz ten program bez praw administratora + rozumieć, że wszystkie niekorzystne działania po stronie backendu są bardzo mocno kontrolowane przez system i zarządzenie uprawnieniami. Niemniej istniało niebezpieczeństwo usunięcia jakichś danych lub wysłania ich mailem. Realnie miałoby to uwagę zaistnieć jako prawdziwy problem gdyby nie to, że Ubi poprawiło ten błąd godzinę po opublikowaniu. Globalnie. Na to nikt uwagi już nie zwrócił :) Ubi takie złe nie jest, czasem gry im nie wychodzą ale ten problem potraktowali bardzo poważnie.

    Czytał, sprawdzał, nie masz opcji – MUSISZ przyjąć nowy regulamin. Niestety :( Co do subskrypcji, steam funkcjonuje tak od momentu swojego powstania. Od zawsze innymi słowy. Podejrzewam, że informacja o rzekomym przejściu na subskrypcje została wyciągnięta z jakieś prasy. Rada: nie bierz wszystkiego dosłownie lub bez faktycznego sprawdzenia źródeł – media lubią demonizować lub nie wgłębiać się wystarczająco w dany temat gdyż tak naprawdę liczy się dla nich sensacja (najczęściej szybka i bezpośrenia).

    Jedyną alternatywą dla steam i origin jest gog, z tym że owy gog nigdy nie dostanie licencji na gry które pojawiają się na steam/origin. Chodzi o model dystrybucji oraz jej wygodę + konkurencję ze strony nowej platformy na Windows 8. Wiele się o niej złego mówiło jednak po sprawdzeniu dokładniej, jest to niemal to samo co steam. Krzywdy wielkiej nie ma a plus pojawienia się konkurencji na rynku jest nie podważalny – czego też wyjątkowo obawia się i krytykuje steam jak i sam blizzard. Im dłużej o tym czytam, tym bardziej wydaje mi się, że na rynku powstanie po prostu drugi bastion normalnej sprzedaży gier, zaraz po gogu.

    PS: na pewno Ci się wydaje lub po prostu mówię nie wyraźnie za szybko. To na pewno to ;D
    BTW: Ostatnio miałem ubaw z kolegów ze sposobu wymawiania słowa złodziej po angielsku :)

  6. Bartuz pisze:

    Dziekuje bardzo za podcast!
    Bedzie ktoś z Waszej ekipy na gamescom?

  7. odin pisze:

    Edyta: Aaaaa i witaj na dsp :) nie kojarzę nicka, ciesze się że napisałeś :)

    Z tego co wiem nikt się nie wybiera :D Wyciągnąłem kiedyś pewną nauczkę odnośnie takich targów (Games Convention w Lipsku) – prawie niczego nie da się dobrze nagrać, jest za głośno i za mało światła. Potrzeba naprawdę drogiego i bardzo jasnego DSLR, lub direct feed z kabla, który i tak jest niemal nie do wyproszenia bo są 2,3 wejścia która i tak są już zaklepane. Mówiłem, że jest strasznie głośno? Trzeba organizować wywiady poza budynkiem lub w hotelach lub jakichś pubach aby szum tła dało się jakoś okiełznać. Jednakże ilość pierdół jakie można wyciągnąć jest ogromna! Plecaki, myszki, koszulki, słuchawki, czapki, pendrivey etc. Ogromna ilość tak zwanego „free swag”u :D I ostateczna sprawa – jak Cię ktoś nie zaprosi, to równie dobrze możesz oglądać to na gametrailers, etc :( Prezentacje, gifty, indywidualne testy – tego nie ma. Jest stanie w kolejkach, spocony dotyk ramion ciekawskich sąsiadów kolejkowych, hałas, po 5 minut na grę przy stoisku (Sony kiedyś strzeliło focha i kazało ludziom grać jedynie 2 minuty) i wiele innych ograniczeń. Głupio potem w dobie materiałów które masz, patrzeć jak wielkie serwisy robią lepszy cover wydarzenia w ciągu dwóch dni, gdy Tobie zajmie to około 5 dni. A to i tak nie całe targi :)

    BTW, mam rodzinę która mieszka w miarę blisko (2 godziny jazdy) Koelnmess. Okrutny losie :)

  8. teekay pisze:

    „Jedyną alternatywą dla steam i origin jest gog, z tym że owy gog nigdy nie dostanie licencji na gry które pojawiają się na steam/origin.”
    Chyba nie do końca tak jest. Wiedźminy można pominąć, ale Botanicula, Legend of Grimrock, Resonanse, Unmechanical, Alan Wake. Można jeszcze trochę powymieniać. Na razie na premierze są głównie gry niezależne, ale ludzie z goga zapowiadali, że ma się to zmienić i jakieś głośniejsze tytuły wysokobudżetowe również będą się pojawiać na gogu. Assassins Creed czy Heroesi to pewnie zapowiedź tego procesu.

  9. odin pisze:

    Okej, na pewno będą zwiększać bazę tytułów jaką mogą posiadać. Jednak jest problem – niektóre firmy są zobligowane umowami ze steamem na wyłączną dystrybucję. I właśnie o to mi chodzi.

  10. Abaddon pisze:

    Daaamn, aż miło Grabczasa usłyszeć:)

  11. Non pisze:

    Grabczas, to ty być chciałbyś Mass Effect – Christmas Special? :)
    Kim ja jestem żeby oceniać, ale moim zdaniem bardzo dobrze się spisałeś :).

    Dishonored… Ta gra wydaje mi się być ZA DOBRA. Serio. Musi być jakich haczyk. Trzeba będzie oddać nerkę, żeby zagrać. Albo coś.

  12. jaruto pisze:

    Fajny Podcast, przyjemny w słuchaniu. Czy wyszło lepiej od poprzedniego? Kwestia dyskusyjna; ja nie miałem żadnych problemów z wcześniejszym Podem a to że był krótszy, wcale mi nie przeszkadzało ;)

    Skreślam Assassins Creed z listy gier na które czekam, czar goryczy został przelany po tej akcji z długością gier : / Lepiej! Kupię jak stanieje aby z ciekawości zobaczyć jak wyszła im ta gra ale nie zamierzam płacić za krótszego Assassyna który przecież jest taką specyficzną piaskownicą gdzie możemy „teoretycznie robić co chcemy”.
    Podziękował.

    Przy Dishonored staram się nie oglądać zbyt dużo materiałów bo potencjał jest bardzo duży na bardzo dobrą grę a wolę się zaskoczyć tym co zostanie pokazane na moim ekranie podczas grania :)
    Czekam, podchodząc z lekkim dystansem do niej.

    Akurat odin tutaj się mylisz, Ghost Recon Future Soldier nie jest krótki fabularnie. Zawiera więcej dość długich misji aniżeli większość hitowych FPsów (tak… wiem że GR:FS jest TPS’em). Co do multiplayera w tej grze – jest strasznie przystępny i nie wspierany przez custom lobby – nie można nic zmieniać przy tworzeniu hosta więc nara z taką grą… Ghost Recon: Future Soldier można określić jednym zdaniem – To mogła być świetna gra ale ilość przystępnych elementów w gameplayu dla graczy jest tak przytłaczająca że w to się nie chce grać weteranom taktycznych shooterów – tylko nieliczni potrafią przełknąć te uproszczenia, nie wspominając o tym że mapki są do bólu liniowe; ostatnia misja jest nieliniowa ale tak powinno być już od połowy a już formowanie szyku potrafi wkurwić niesamowicie swoimi ograniczeniami w manewrowaniu żołnierza – czujemy się jak na strzelnicy… Jedyny udany element jaki mogę zaliczyć do tej gry to Zaznaczanie i zdejmowanie przeciwników w tym samym czasie – to aż się prosi aby zaimplementować taką rzecz do Ghost Recona z 2001 roku.

    Ghost Recon: Online też mnie nie interesuje po tym co zostało powiedziane o tych klasach. Jak ten problem rozwiążą to moooże spróbuję w to zagrać. Póki co wolę stare Ghost Recony bez udziwnień z czasów dalekiej przyszłości.

  13. odin pisze:

    Ghost Recon Future Soldier – skończyłem w 1 dzień jaruto. Tak więc się nie mylę i nie zgaduje. Mówię to w oparciu o swoje doświadczenie. Gra jest krótka a misje są proste. GDYBY poziom trudności był rzeczywiście wyższy, to może była by jakaś szansa na dłuższą grę. Ale tam nie trzeba nawet kombinować, zmieniać broni, przeglądać mapy i używać dronów. Gra się gra sama. Jest żałośnie prosta i przez to cholernie krótka. Zagraj, ukończ, przekonasz się :(

  14. jaruto pisze:

    Czyli wychodzi na to że ta gra jest krótka tylko dlatego że nie stanowi wyzwania żadnego :D Musiałbym kupić żeby w nią zagrać a szkoda mi pieniędzy na tę grę. Jak stanieje do 30 zł około to spróbuję kupić ale tylko dlatego, że ta gra oferuje Coop co by można było pograć w kilka osób.
    Może w coopie jest większa frajda kiedy trzeba liczyć się z tym, że nie grają z tobą boty które celują perfekcyjnie od niechcenia ale to tylko moje gdybanie.

  15. odin pisze:

    Nie celują perfekcyjnie :) Ja też nie kupowałem, można powiedzieć, że wypożyczyłem od znajomego i mocno się zniesmaczyłem. Nie warta grania nawet w co-opie. Jest po prostu strasznie prosta. Więcej frajdy daje Advanced Warfighter :)

  16. grabczas pisze:

    Jaruto, odnośnie grania w GRO, daj znać jak będziesz chciał zagrać to połączymy siły i już będziesz miał pewność że z 8 slotów w teamie 2 to na pewno nie będą tempie recony siedzące cały mecz w mało efektywnych snip spotach ^^”

    Co do GRFS, Ja sam nie grałem ale poczekam bardzo długo ze względu na raport znajomych że gra pozwala ci utknąć w trakcie kampanii bo z nie wiadomych przyczyn nie daje ci dostępu do dalszych misji. Co do poziomu trudności gry też stwierdzili że jej nie urywa ale nie wiem jak u nich z graniem w inne Ghost Recony, ja z nimi gram w ArmA 2 ^^”

  17. Non pisze:

    Co do Ghost Recon Online, nie wiem czy wiecie, ale wystartowała otwarta beta.

  18. jaruto pisze:

    Okej grabczas, ale muszę jeszcze dokupić sobie słuchawki na uszy bo popsuły mi się doszczętnie; moja siora nie wytrzyma komunikacji przez same główne głośniki, i pomyśleć że jak będę mieć mikrofon to problemy się skończą… Jak nie urok, to sraczka :|

Add Comment Register



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>