Witajcie. Dziś udało mi się nie spóźnić, dlatego przybywam do was ze świeżutkim SingleShockiem. ;) Dzisiaj będzie nieco o Tomb Raiderze i nowej grze z zombiakami, ale tematem tygodnia jest wypowiedź ważnego człowieka z NVIDIA na temat next-genowych konsol. Zapraszam. :)
Spis treści
- Porcja statystyk z Tomb Raider…
- Oraz porcja screenów z Rain…
- The Walking Dead: Survival Instinct od kuchni
- NVIDIA odcięła się od PS4 – nie było warto
- 8itHit: Miracle of Sound – DEAD SPACE SONG – Hell In The Headspace
Porcja statystyk z Tomb Raider…
Square Enix opublikowało raport, mówiący nam, czego dokonali gracze w grze Tomb Raider i jak wiele razy. Oczywiście, statystki są na pewno o wiele większe, zważywszy na to, jak wielu jest na świecie piratów. ;)
Otóż raport przedstawia się następująco. Lara:
- …zabiła 5.294.879 jeleni
- …zabiła 1.417.750 krabów
- …uniknęła śmierci 13.742.891 razy
- …uniknęła ataku 11.067.764 wrogów
- …zabiła 147.675.058 przeciwników łukiem…
- …z czego około 20.601.083 razy, używając płonących strzał
- …oraz zbadała 3.570.956 podziemi.
Niestety, brakuje informacji o tym, jak wiele razy gracze zrobili zbliżenie na tyłek lub biust. :(
Oraz porcja screenów z Rain…
A wy słyszeliście już o nowej grze Sony, w której przenikają się dwa światy – ale tylko w czasie deszczu? Rain opowiada historię chłopca, zaklętego w tym drugim świecie, który „ożywa” tylko w czasie deszczu. Nie wygląda to jednak tak rewelacyjnie, jak brzmi.
The Walking Dead: Survival Instinct od kuchni
Jeżeli oglądaliście serial The Walking Dead tak zawzięcie, jak ja, na pewno zainteresuje was Survival Instinct. Oto kilka wypowiedzi aktorów serialu – Normana Reedusa, grającego w serialu rolę Daryla Nixona – który jest zarazem głównym bohaterem gry.
Niestety, produkcja niebezpiecznie bardzo przypomina War Z, a kinowość nie zmniejsza moich obaw.
Mam nadzieję, że wpakowanie do gry postaci z serialu, który z kolei bazuje na komiksie to nie wszystko, co autorzy będą mieli nam do zaoferowania. Doskonale wiemy, że jedyna dotąd gra w świecie The Walking Dead odniosła ogromny sukces, zawdzięcza to jednak innemu studio. Tą zajmuje się ekipa z Terminal Reality – ludzie odpowiedzialni za genialne Ghostbusters, jak i za skiełbaszone Kinect Star Wars.
NVIDIA odcięła się od PS4 – nie było warto
Serwis GameSpot, z całą pewnością, że w pewnym momencie planowania przez Sony architektury PlayStation 4, miały miejsce rozmowy z firmą NVIDIA i przeprowadził dochodzenie w tej sprawie.
Tony Tamasi, wice-prezydent zawartości i technologii w szeregach NVIDIA, wyraził się jasno na ten temat:
„Jestem pewien, że były jakieś negocjacje i doszliśmy do wniosku, że nie chcemy się tym zajmować za cenę, którą nam zaoferowano. Jesteśmy po pracach nad Xboksem i PS3, rozumiemy ekonomię konsol i koszty rozwiazań.
Budujemy teraz całą masę różnych rzeczy i musieliśmy spojrzeć na konsolowy biznes z punktu widzenia kosztu takiej okazji. Jeżeli pracowalibyśmy nad konsolą, to które z naszych obecnych celów musielibyśmy odłożyć na później?
Na końcu masz tylko wielu inżynierów i wiele możliwości i jeżeli zamierzasz tworzyć chipy dla Sony albo Microsoftu, to nie możesz pracować w innej gałęzi swojego biznesu. I – przynajmniej w wypadku PS4 – AMD ma powody, by brać w tym udział, a NVIDIA nie. Zobaczymy, jak to będzie z biznesowego punktu widzenia. To na pewno żadna technologiczna kwestia.”
AMD nie jest teraz w dobrej formie – ostatnio sprzedali siedzibę w Teksasie za 164 mln USD. Lepiej, żeby udział w tworzeniu PlayStation 4 im się opłacił, w przeciwnym wypadku na rynku pozostanie jedna poważna firma. A jak wiemy, monopole nie prowadzą do niczego dobrego.
Tamasi rzucił także dawkę opinii na temat całokształtu PS4:
„To, co dziś dostajesz pod względem wydajności, to rzeczy, z którymi utkniesz na pięć – dziesięć lat. PeCety nie mają tego problemu. Są otwarte i mogą być ulepszone w każdej chwili, by podrasować moc nowych procesorów graficznych, by osiągnąć nowe technologie.
Jeżeli historia pomaga przewidzieć przyszłość, to te next-genowe konsole, nawet wiele lepsze od dzisiejszych, bardzo szybko skończą o całe rzędy wielkości w tyle za komputerami.”
8itHit: Miracle of Sound – DEAD SPACE SONG – Hell In The Headspace
Znany wam doskonale twórca piosenek o najróżniejszych grach, Gavin Dunne, stworzył w ubiegłym tygodniu nowy kawałek o Dead Space. Muszę się w końcu wziąć na poważnie za tę serię, dammit.
NVIDIA zawsze tak się spina kiedy nie przypadnie im oferta ;) Fakt jest taki, że w przypadku CUDA odwalili kiepską robotę i dopiero po kilkunastu publikacjach raczyli wydać update który usprawnia działanie kodu na wszystkich platformach – co tej firmie przychodzi zwykle z ogromnym bólem. Zakładając że ich polityka to brak jednego tranzystora na 2 identycznych kartach, który to brak czyni z jednej karty produkt wart 200$ a z drugiej 1000$ ( GTX690 a TESLA ). AMD jest tutaj o wiele bardziej fair.
Pingback: SingleShock #74 – o głupich zombie w poke-rytmach | DualShock Podcast
Pingback: SingleShock #75 – o upadłych gwiazdach i szybkich kartach | DualShock Podcast