SingleShock Weekly #33


Dzień dobry! Dzisiejszy SingleShock będzie wyglądał trochę inaczej, ponieważ jestem aktualnie w podupadłym stanie, czyli na zwolnieniu chorobowym. W dzisiejszym SingleShocku będzie trochę o Forzie czwartej, jak widać na tytułowym obrazku, zobaczymy trailer premierowy Kinect Sports 2, dowiemy się ciut więcej o „Wojnie Światów”, będziemy podziwiać LiveAction’a ze Skyrim a na koniec nadrobimy serial Dragon Age Redemption.

Forza Motorsport 4 – moje mała recenzja!

Lubisz samochody? Tak! Lubisz być zmuszany do ciągłego jeżdżenia? Nie! Forza Motorsport 4 jest w takim razie dla Ciebie. W tym zdaniu jest akurat dużo prawdy, żadna inna gra samochodowa nie daje Ci takiego „luzu”. Nikt Cię nie ciśnie byś tylko jeździł i jeździł nie odczuwając żadnej frajdy z gry. Forza w tym przypadku jest idealnym przykładem tego, jak prawdziwa gra dla osób które kochają samochody powinna wyglądać. Tam nie ma typowego nacisku na zbieranie kasy na ulepszenia do samochodów. Po prostu po osiągnięciu czwartego poziomu zbieżności (czyli używania aut konkretnej marki dosyć regularnie) otrzymujesz 100% zniżki na ulepszenia (z wyjątkiem tzw konwersji silnika, układu napędowego czy systemu dolotowego oraz felg). Same ulepszanie jest bardzo podobne do tego co widzieliśmy w Forzie trzeciej, konwersje, czyli np wstawianie silnika od VW Beatle 1,4Turbo do VW FOX’a :), drobne zmiany wizualne (spoilery, zderzaki, progi, maski) felgi i ogumienie (pierwszy raz dali możliwość zamontowania opon do dragsterów) oraz najdrobniejsze grzebanie w silnikach jakie możemy sobie wymarzyć. Jeżeli tego nie lubimy, nie musimy tego robić, jest opcja tzw. szybkiego tuningu by uplasować się w odpowiedniej klasie samochodów (wygodne dla laików). A co jeżeli mamy akurat duszę artysty? W takim razie najwięcej czasu spędzimy w lakierni, której ograniczenia są prawie nie do osiągnięcia. Mamy do dyspozycji przeróżne kształty, które możemy w dowolny sposób obrabiać. Jeżeli nie czujemy się przestrzennie i wiemy, że pewien projekt trzeba by było zrobić „na kartce” Forza też daje nam takie możliwości. Tworząc grupę otrzymujemy puste, proste miejsce z liniami jak w bloku technicznym, gdzie możemy sobie spokojnie nakreślić logo DSP.

Pierwsza wersja, mając za wzór logo ze strony na iPhonie.

Dodatkowo import z Forzy 3 przyspiesza pracę, jeżeli chcemy wykorzystać coś nad czym siedzieliśmy zbyt długo :) Przy pierwszym uruchamianiu lakierni gdy chcemy wczytać grupę gra się nas pyta czy chcemy zaimportować z FM3 nasze stworzone grupy. Cudeńko! A co jeśli macie coś, co idealnie wygląda na samochodzie (tzw pełny projekt), a nie chce się wam na nowo ustawiać, konwertować, przerabiać waszych stworzonych grup? Taki projekt właśnie miałem zrobiony do mojego sztandarowego samochodu do driftu, Nissana 370Z. Postanowiłem wrócić do Forzy trzeciej, zapisałem projekty każdej części auta jako grupy i liczyłem na cud, że będzie mógł je jakoś zaimportować do FM4. Odpalam Forzę czwartą, wchodzę do lakierni… otwieram grupy… i pojawił się przycisk IMPORT. hurray!

Baby Baboon by mr.Weebl – największe moje dzieło jak narazie.

Skąd wziął się w ogóle taki pomysł? Otóż nie wiem jak dałem się kiedyś przez znajomego wciągnąć na obejrzenie filmiku „Amazing Horse”, który każdy chyba już zna. Postanowiłem chwile powęszyć, bo przecież taki mózg mu posiadać więcej genialnych pomysłów? Nie myliłem się mr.Weebl miał tego bardzo dużo, a perełką dla mnie zawsze był Baby Baboon.

Szkoda, że poziom Weebl’a już nie dorównuje tym, co było kiedyś :( Mniejsza o to, kontynuujmy o Forzie. Znajduje się też takie grono osób, które poza zwykłymi wyścigami lubi pojeździć bokiem. Ja osobiście uwielbiam drifting w Forzie, choć muszę przyznać, że czuć delikatną zmianę między jej poprzednikiem. Mam swoją recepturę na idealne auto do driftu, odpowiednie części oraz szczegółowe ustawienie samochodu by stało się ono maszyną do jeżdżenia bokiem. Ta receptura przeżywa ewolucje w najnowszej odsłonie Forzy. Myślałem, że jeżeli zrobię to samo co w trójce to stworze identycznego Nissana 370Z (projekt z Baby Baboon), niestety nie. Jest o wiele mocniejszy niż się spodziewałem, trzeba było wiele prób by chociaż przybliżyć się do tego samego stopnia. Wszystkie samochody do driftu robię z napędem na cztery koła, co oznacza mniejszy stres przy naprawdę dziwnych kątach. Wstawiłem specjalnie do dzisiejszego SingleShocka specjalny filmik z moim projektem. Gwiazdą jest Nissan FariLady Z z 1969roku, oczywiście przerobiony na potwora. Ustawiłem specjalnie kamerę panoramiczną by okalała samochoód, niestety w pewnym momencie zobaczycie liście drzew, cóż za artyzm. Cały film jest nagrany w prędkości 30% oryginału, wygenerowany i przesłany na serwer prosto z gry :)

Dodatkowo w FM4 wstawili możliwość tworzenia klubów, znany aspekt z Test Drive Unlimited 2? Tak, ale zrobiony uczciwie. Każdy użytkownik może udostępniać samochody dla innych członków klubu. Samochody te mogą być wykorzystane wyłącznie w grze wieloosobowej. Jest to świetnym polem manewru do nauki driftu (w moim przypadku), bo nie trzeba sprzedawać znajomym samochodów (brak możliwości ingerencji w ustawienie tuningowe, trzeba chronić swoje sekrety). Sprezentowanie auta wiąże się z pełnym dostępem do projektu wizualnego jak i wspomnianych ustawień tuningu. To teraz czas na reklamę! Założyłem klub w Forzie 4 nazywający się Dualshock Podcast, tag do wyszukania to „ds p„, jeżeli znajdzie się jakiś entuzjasta, który chciałby dołączyć do naszej społeczności proszę o wysłanie zapytania (ustawiłem opcje potwierdzania dołączenia do klubu). Na chwile obecną jest nas już 10tka. Będę sukcesywnie udostępniał samochody stworzone do driftu z wizualizacją DSP, oraz chętnie nauczę każdego zainteresowanego jeżdżenia bokiem w moim stylu :)

Alpy, Audi TT :).

Autovista, czy jest zwykły bajer, czy może coś więcej? Powiem wam szczerze, iż zmolestowałem całkowicie 3 samochody z dwudziestu paru. Wygląda wszystko przecudnie, z pełnym zaciekawieniem słucha się Jeremiego Clarksona z Top Gear, a nawet nasz Polski lektor, na którego tak narzekałem jest po pewnym czasie znośny. Trzeba to chyba zobaczyć samemu, doświadczyć tego – mając nad tym kontrolę.

Przejdźmy teraz do samych wyścigów, których jak podejrzewałem będzie dużo. Kariera została zmieniona na tryb World Tour, który w ciekawy sposób przerzuca nas z jednej lokalizacji do drugiej wyszukując nam wyścigi dla samochodów, którymi jeździmy, bądź które mamy w garażu. Mamy typową TopGearową mapkę świata, a pomiędzy każdym wyścigiem lektor opowiada nam gdzie będziemy następnie jeździć. Poziomu trudności w trybie World Tour nie ma. Znaczy się jest, ale nie mamy na niego wpływu – jest on szczegółowo dobierany do naszych umiejętności, tak by nie było nam za łatwo, lecz zostało jakieś wyzwanie, walka o te pierwsze miejsce. Poza zwykłymi wyścigami mamy też zbijanie kręgli na torze Top Gear czy wyścigi autocross, czyli przejazd przez bramki w określonym czasie.
Jak widzicie jest tego dużo, czy za dużo? Nie, ponieważ każdy znajdzie coś dla siebie, a fakt, że nie jesteś do niczego zmuszany sam przyciąga cię do spróbowania wszystkiego.

Kinect Sports po raz drugi

W ten piątek pojawi się w Europie Kinect Sports Season 2, kontynuacja jednej z najlepiej się sprzedających gier sportowych na sensor Kinect. Zobaczmy w takim razie zwiastun premierowy owego tytułu.

Hmm, może i nie jest to najlepsza reklamówka gry na Kinect’a, i dla osób gardzących tym urządzeniem będzie po prostu żałosna, ale nie ocenia się tytułu po jednym zwiastunie. W drugiej odsłonie Kinect Sports mamy 6 nowych dyscyplin, w których skład wchodzą: baseball, tennis, golf, rugby, jazda na nartach oraz dartsy, popularnie zwane rzutkami. Jest to moim zdaniem idealne dopełnienie pierwszej części, ponieważ każdy znajdzie coś dla siebie. Dodano też sporo nowych funkcji np. komendy głosowe podczas wybierania kija w Golfie. Najlepiej jest zobaczyć co firma Rare ma do powiedzenia o swoim tytule.

Wojna światów jako gra!

Każdy z nas chyba chociaż słyszał o powieści Herberta George Wellsa „Wojna światów”. Ta apokaliptyczna wizja inwazji obcych w tak dawnych czasach. Można się zdziwić, iż taka literatura fantastyczna ujrzała światło dzienne w 1898 roku (w Polsce w 1958r.). A teraz po licznych adaptacjach filmowych ktoś znalazł się by zrobić z tej powieści platformówkę :) I to nie byle jaką, patrząc na oprawę wizualną, ścieżkę dźwiękową, historię zawartą oraz ogólne odczucie wydaje się być to perełka wśród innych gier tego gatunku.

Zaciekawieni? Zainteresowani? To teraz powiem wam, iż ten właśnie tytuł pojawił się wczoraj na PSN oraz XBL w cenie 10$.

Skyrim Live Action trailer!

Ostatnimi czasu zwiastuny grane przez prawdziwych aktorów stają się coraz bardziej modne. Tym razem Skyrim postanowił się ucieleśnić.

Kruki, krzyki, brudne dzieci, strach, popłoch, wyprzedaż w Tesco… i nasz bohater, nieustraszony, z mieczykiem. No mi się podoba. W 33ciej sekundzie jest „przester” – ambitnie! Więcej chyba nie ma co powiedzieć na ten temat.

Dragon Age Redemption odcinki 2 i 3

Kolejne odcinki web serialu promującego DLC do Dragon Age 2 się pojawiły. Oczywiście główną bohaterką nadal jest Felicia Day. Tak oglądając te dwa odcinki doszedłem do wniosku, że jest to nawet niezła komedia. A te ujęcia chyba bardziej próbują zmusić nas na skupienie się na czymś innym niż na fabule. Zobaczymy jak akcja się rozwinie w kolejnych odcinkach, lecz jak na razie, życzę miłego oglądania.

I na tym zakończymy ten czwartkowy SingleShock. Wam życzę miłego dzionka, a ja wracam do Forzy :)

Informacje o CialnyGD

Zapalony Xbox’owiec, osobnik potrafiący „zmęczyć” 3 gitary GH w ciągu miesiąca, amatorski nauczyciel drifting’u AWD w Forzie3. Zawsze stara się wyszukiwać pozytywne aspekty każdej sytuacji. I jak to kiedyś ktoś powiedział: „Cialny, jesteś lepszy od Achievementa”
Ten wpis został opublikowany w kategorii Newsy, SingleShock i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

8 odpowiedzi na „SingleShock Weekly #33

  1. jaruto pisze:

    Liczę na to, że na steamie pojawi sie ta gra, Wojna Światów. Podoba mi się design poziomów i to iż będzie stanowić wyzwanie zręcznościowe, ciekawe czy będą jakieś zagadki do rozwiązania?

  2. Divi pisze:

    Trailer „War of the Worlds” 1:29 – MUSZĘ w to zagrać.

  3. Biszek pisze:

    Och it’s a baby baboom och it’s a baby baoom och it’s a baby baboom och it’s a baby baoom och it’s a baby baboom och it’s a baby baoom och it’s a baby baboom och it’s a baby baoom och it’s a baby baboom och it’s a baby baoom with the spoon on the mooon, och it’s a baby baboom och it’s a baby baoom och it’s a baby baboom och it’s a baby baoom och it’s a baby baboom och it’s a baby baoom och it’s a baby baboom och it’s a baby baoom and it’s playing the bazooo.

    Qrde, fajne wyglada to War of the Worlds. Forze sproboje, KIEDYS ale sproboje ! :>

  4. CialnyGD pisze:

    oooo… widzę że komuś się udzieliło :) Niedługo będzie więcej projektów DSP na samochodach w FM4 :)
    War of The Worlds, jak już pisałem jest na rynku od środy… nie wiem nic na temat wersji PC.

  5. jaruto pisze:

    Jak tylko będziesz wiedział coś o wersji PC to koniecznie daj znać :)

  6. Non pisze:

    Cialny,
    można u ciebie zamówić jakiś fragment gameplayu? Ciekawi mnie jak wyglądają komentarze Clarksona podczas wyścigu.

  7. CialnyGD pisze:

    Non, Clarkson komentuje tylko w trybie autovista, i to ogolem opowiada… Reszta zajmuje sie polski lektor, ktory tez mowi miedzy wyscigami w jakiej lokalizacji bedziemy zaraz jezdzic… Chetnie nagram jakis gameplay ukazujacy ciekawsze funkcje :)

  8. Zdunek pisze:

    Ale po co tutaj ta recka F4? 0_p

Add Comment Register

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>