SingleShock Weekly #23

Witajcie w kolejnym wydaniu SingleShocka, oznaczonym numerkiem #23 – tym razem poprowadzę go ja, czyli Enslaved Eagle w zastępstwie Cialnego. Zamierzam omówić nadchodzący na konsole oldschoolowy hit oprawiony w lepszą rozdzielczość, ciekawe zmiany mające nadejść wkrótce na konsole PS3 i nadzieje na nowe gry na silniku Crysisa 2. Będzie też wiele innych tematów, na które warto zwrócić uwagę, ale raczej nie zmieszczę listy w krótkim wstępie. Do dzieła!

Oldschool before school


Na myśl, że za chwilę zacznie się szkoła, żal chwyta was za gardło? Nie zwieszajcie głów zbyt prędko, gdyż oto nadchodzi pocieszenie: Mortal Kombat Arcade Kollection wyląduje na rynkach Xbox Live i PlayStation Network tuż przed końcem sierpnia. Użytkownicy konsol będą mogli zagrać w nowy tytuł dokładnie 31 sierpnia.
W skład magicznego wręcz zestawu gier z serii MK wchodzą pierwszy Mortal Kombat oraz druga i trzecia część.

Wydana w 1996 roku pierwotna wersja trylogii przygotowana była na PC, PSX, Segę Saturn i N64 i zawierała 37 grywalnych postaci, nie inaczej jest w reedycji. Za grę na XBL zapłacimy 800 MSP, a w PSN – 9,99 USD.
Całkiem miło ze strony twórców, że decydują się wypuszczać stare, acz wciąż jak najbardziej jare tytuły za tak niewielkie pieniądze. Może i ja pokuszę się o zakup punktów na XBL specjalnie w celu zakupienia trójcy pierwszych MK?

Przebudowa PS3 Home


Sony postanowiło nieco nazmieniać w świecie awatarów PlayStation Home. Zmiany przewidują wprowadzenie dystryktów, które mają za zadanie pomagać użytkownikom w znajdowaniu miejsc, skupiających dane gatunki gier oraz ich fanów. Jack Buser, dyrektor PS Home, twierdzi, że usługa wkroczy na kolejny poziom i faktycznie, można się z nim zgodzić.

W nowej odsłonie Home podzielony zostanie na dystrykty, każdy mający zaspokajać potrzeby graczy lubiących różne gatunki gier. Mamy więc dystrykt akcji, przygodowy, sportowy i nadmorski park rekreacyjny, gdzie zagramy w gry arcade i poukładamy puzzle. W Hubie zaś, będziemy mieli dostęp do minigierek, gier społecznościowych i misji dla naszych awatarów, co przemieni samego Home w jedną wielką grę. Połączenie Second Life z Facebookiem? Mam tylko nadzieję, że obejdzie się bez dojenia krów na wirtualnych farmach naszych znajomych.

Ekranizacja Portala?


Zabawne, ostatnio nawet rozmawiałem o tym z moją dziewczyną i wymieniliśmy się uwagami i pomysłami… W momencie, kiedy oczekujemy na darmowe DLC do Portal 2, dosłownie na ostatnią chwilę Cialny powiadomił mnie o pojawieniu się filmika, stworzonego przez fanów Portala. „Portal: No Escape” to krótka opowieść o kobiecie, która, nie mając pojęcia skąd, znalazła się w dziwnym pomieszczeniu, będąc przetrzymywana niczym w więzieniu o zaostrzonym rygorze: jeden posiłek dziennie, brak kontaktu z innymi ludźmi… do czasu, gdy we wnęce za ścianą znajduje działko portalowe.

Reszty nie zdradzę, bo film jest dostatecznie krótki. Jest też przerealistyczny i fani Portala, między innymi ja, będą nim zachwyceni. Cialny również był. :) To arcydzieło (nawet w 1080p!) możecie obejrzeć poniżej.

Skyrim – edycja kolekcjonerska oraz rasy w grze


Mamy informacje na temat wersji kolekcjonerskiej TES V: Skyrim. Ta zawierać będzie, standardowo artwork, DVD z making of, mapkę świata i kolejny przedmiot do zaśmiecenia biurka – statuetkę Alduin z modelem smoka, wyciągniętego żywcem z gry. Zawartość nieszczególnie zachwyca, a już na pewno nie cena – za produkt zapłacimy 129.99 funtów brytyjskich, a w przeliczeniu na „nasze” – jakieś 530 zł.

Bethesda ujawniła też, jakie grywalne rasy ujrzymy w Skyrim. Będą one bowiem dokładnie te same, co w TES IV. Trochę szkoda, bo miałem nadzieję na nieco większe urozmaicenie ras, nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by je trochę zmodyfikować. :)

Battlefield 3 – w multi zagramy tylko w 24 osoby


EA zaskoczyła graczy oczekujących na ich najnowsze wojenne dzieło ogłaszając, że w grze multiplayer na konsolach będą mogły uczestniczyć maksymalnie 24 osoby na jednym serwerze. Na PC zagramy co prawda w 64 osoby, ale tylko w trybie Conquest. Za to ograniczenie ma odpowiadać fakt, że mapy będą mniejsze niż w Bad Company 2, a rozgrywka bardziej dynamiczna i bardziej skoncentrowana na walkach piechoty – dodatkowo, tryb Team DeathMatch pozbawiony będzie pojazdów.

Coś nieciekawego musi dziać się z Battlefieldem 3 na polu rozgrywek multiplayerowych. Najpierw dowiadujemy się, że w grze nie będzie split-screena, co dla wielu graczy jest przecież najbardziej faworyzowaną formą gry ze znajomymi, a potem narzucone zostają ograniczenia liczby graczy w rozgrywkach sieciowych. Ciekaw jestem, jak odbije się to na sprzedaży gry po premierze.

CryEngine 3 SDK wydany


Silnik Crysisa 2 w wersji deweloperskiej został wydany w zeszłym tygodniu i, co ciekawe, został udostępniony do pobrania całkowicie za darmo. Zestaw zawiera edytor Sandbox, umożliwiający łatwe tworzenie map. Licencja darmowej wersji pozwala na wykorzystywanie SDK w celach niekomercyjnych – za licencję komercyjną musielibyśmy zapłacić zapewne niemałe pieniądze.

Zestaw narzędzi pobrano w ciągu pięciu dni ponad 100.000 (słownie: sto tysięcy) razy! Ciekawe, ile gier darmowych zostanie stworzonych na silniku Cryteka i wypuszczonych w eter.

A oto świeżo wrzucony na YouTube filmik, prezentujący możliwości edytora:

http://www.youtube.com/watch?v=a5xCmqDhSa8

Tym jakże optymistycznym i pełnym nadziei akcentem, kończę swój debiutancki SingleShock w zastępstwie Cialnego. Mam nadzieję, że się wam spodobał i nie powiesicie na mnie psów. :)

Informacje o Enslaved Eagle

Początkujący we wszystkim - tworzeniu stron internetowych, grze na gitarze i pobijaniu rekordów Cialnego w The Beatles: Rock Band.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Newsy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

10 odpowiedzi na „SingleShock Weekly #23

  1. CialnyGD pisze:

    Musze powiedziec, iz nie mam sie co martwic o zastepstwo. E Eagle,czapki z glow :)

  2. Bizon pisze:

    Dwa razy brawo:
    1. Dla Enslaved Eagle – świetne zestawienie newsów.
    2. Dla ludzi odpowiedzialnych za Portal: No Escape. Mam nadzieję, że ten temat nie zostanie pominięty w nadchodzącym podzie ;).

  3. phsx pisze:

    1 rzecz – o tym, że multi w BF3 na konsolach będzie ograniczone w ilości graczy wiadomo już chyba od dawna no nie?

  4. Abaddon pisze:

    Enslaved Eagle dał radę,świetny SingleShock

  5. Cline pisze:

    Singiel fajny fajny co prawda filmik od CryEngine 3 ale innych chyba nie ma.

  6. Cline pisze:

    meh nie dodałem najważniejszego filmik jest stary ;/

  7. Aki Evans pisze:

    Co do Cry Engine3 SandBox for Cinema, ja tu wiedzę niezłe pole do popisu przy tworzeniu CGA! Olbrzymie pole nie mogę się doczekać odzewu niezależnych twórców ;)

  8. odin pisze:

    Computer Generated Imagery =/= Color Graphics Adapter

    ;)

  9. phsx pisze:

    Oj tam oj tam ^_^

  10. grabczas pisze:

    A BF3 coraz bardziej sam się z gównem miesza :D Niedługo będzie wielka fuzja Battlefield of Duty Company normalnie :D Czy jak by się to zwało. Tak czy siak, BF zwyczajnie umarł jak dla mnie a Bad Company powinno być samostójką, takim oddzielnym IP :P I jednak będzie Bad Company 3 zamiast BF3 :P I tak wiem że „Haters gonna Hate”

Add Comment Register

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>