SingleShock #85 – o PlayStation wprawdzie

singleshock-85
Witajcie! Dzisiaj będzie w miarę krótko, dodatkowo niemal wszystko zapełnione newsami o PlayStation. Ale w sumie to Sony stara się na bieżąco wypuszczać jakieś newsy, więc oto czym was nakarmię…

Parę słów o demie Dark Sorcerer

Użytkownik YouTube’a, TheAireaidLord, udostępnił filmik ukazujący kierownika ‚zapewniania jakości’ z Quantic Dream, który opowiedział nieco o demie Dark Sorcerer przedstawionym na E3. W czasie, gdy chyba każdy z nas zastanawiał się, czy to aby na pewno nie jest CGI – pomimo zapewnień, że to obraz renderowany w czasie rzeczywistym – na tym filmie pan Gavin Niebel wyjaśnił, jak to działa.

dark-sorcerer

Otóż wspomniane demo nie było w żadnym stopniu pre-renderowane ani obrabiane i reprezentować ma dopiero pierwszą iterację cyklu produkcyjnego Quantic Dream, a demo – bez optymalizacji – grało w płynności 30 do 90 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p. Quantic Dream nie posiadało jeszcze wtedy dostępu do jakichkolwiek narzędzi dla PS4, więc skorzystali z tych, które posiadali do pracy przy PS3 i gry Beyond: Two Souls.

A teraz trochę o bardziej interesujących szczegółach: pokazana scena (nie licząc postaci) składała się z jednego miliona trójkątów, a światło wolumetryczne jest dynamiczne i w każdej chwili można przełączyć pomiędzy „warunkami filmowymi” i „warunkami studyjnymi”. Przy czym przełączenie następuje już w następnej wyświetlonej klatce.

dark-sorcerer-1

Na poniższym filmiku w minucie 16:50 możecie zobaczyć, jak Gavin zmienia „warunki” oświetlenia w ułamku sekundy. Tańczący goblin też może was zainteresować.

A najważniejszą informacją z tego wszystkiego i tak jest fakt, że to demo zużyło tylko połowę z dostępnej w PS4 pamięci RAM.

dark-sorcerer-2

Goblin Maurycy, pokazany na demie obok czarownika, złożony jest z 700.000 trójkątów, 40 różnych shaderów oraz 150 megabajtów tekstur i posiada w swoim ciele 388 kości.

▴ Do góry

PlayStation 4 jeździ na FreeBSD

orbis-2

Kojarzycie ten system operacyjny? Pewnie większość z was tak – biorąc pod uwagę, że jest to uniksowy system, który obchodzi w tym roku swoje 20-te urodziny.

Znany jest już od dawna fakt, że system operacyjny w PS4 znany jest jako Orbis OS, który jest niczym innym, jak zmodyfikowanym przez Sony właśnie FreeBSD. Od Linuksa odróżnia go mniej restrykcyjna licencja użytkowania.

orbis-1

Dla bardziej zaznajomionych użytkowników Internetu decyzja Sony o zastosowaniu FreeBSD była zaskoczeniem, biorąc pod uwagę istotny fakt, że na ten system operacyjny nie ma żadnego sterownika dla chipsetów graficznych AMD. Zdaje się zatem, że Sony w porozumieniu z AMD rozpoczęło pracę nad własnym sterownikiem.

▴ Do góry

Żegnamy cię, PlayStation 2

playstation-2

Ostatni tytuł, jaki kiedykolwiek zostanie wydany na PlayStation 2, ujrzy światło dzienne w listopadzie.

„Pees dwójka” piastowała swój urząd przez trzynaście lat. Szkoda, że na zakończenie doczeka się tylko Fify 14, jako najlepiej sprzedająca się konsola w historii, z wynikiem 155 milionów sprzedanych egzemplarzy. Drugie miejsce zajmuje Nintendo DS ze zbliżoną liczbą 153.87 milionów.

A ja nie miałem nawet pojęcia, że cokolwiek robią jeszcze na PS2.

▴ Do góry

8 Bit Weapon – 2D Died

Dziś powspominamy sobie czasy, w których nie było trójwymiarowej grafiki, tylko sprite’y i zbiory sprite’ów tworzące animacje. Wszystko w rytmie ‚American Pie’. :)

▴ Do góry

Informacje o Enslaved Eagle

Początkujący we wszystkim - tworzeniu stron internetowych, grze na gitarze i pobijaniu rekordów Cialnego w The Beatles: Rock Band.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Newsy, SingleShock i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Add Comment Register

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>