Call of Duty Black Ops, co już wiemy!


Premiera Call of Duty Black Ops już za niecałe 50 dni. Większość ludzi  od momentu usłyszenia jakie studio wzięło się za projekt liczy, że studio Treyarch nie zawiedzie swoich fanów. Tego, że Treyarch odświeży pokiereszowaną przez Infiniti Ward markę możemy być pewni. W sieci jest coraz więcej filmików, informacji oraz trailerów z gry, więc postanowiliśmy zrobić podsumowanie informacji jej temat. W zestawieniu znajdziecie opis broni jakie mogą znaleźć się w grze, opis nowych trybów, informacje na temat trybu dla pojedynczego gracza. Jednak głównie ten tekst będzie skierowany w stronę graczy lubiących siekanie w sieci . Na samym dole znajdziecie UBER narzekanie Bladego.

Zaczniemy od zestawienia broni. Nie są to wszystkie bronie jakie mogą znaleźć się w grze, niektóre z nich mogą także się nie pokazać. Zestawienie zostało zrobione na podstawie tego, co mogliśmy zobaczyć w trailerach gry, oraz przy pomocy naszej redakcyjnej Militarnej Encyklopedii (czyt. Blady). Są to głównie bronie dla trybu Multi.

Pistolety:


M1911A1

Colt Python

Makarov PM

CZ-75

ASP


Pistolety maszynowe:


MAC-11

Heckler & Koch MP5K Prototype

Sa. Vz.61 Skorpion

SITES Spectre M4

PM-63 RAK

IMI Uzi

Walther MPL

OTs-02 Kiparis

Karabiny szturmowe:


FAMAS F1 FELIN

AK-47
W grze prawdopodobnie znajdą są dwa warianty:
A US imported Romanian WASR-2, 5.45x39mm

Type I AK-47 – 7.62x39mm

AKS-74U

IMI Galil ARM

Steyr AUG

Colt Commando

M16

M14 Rifle
Także możliwe dwa warianty:
M14 rifle – 7.62x51mm NATO

M14E2 Light Machine Gun – 7.62x51mm NATO

Heckler & Koch G11

FN FAL
Nie znane na razie jest jaki dokładny model trafi do gry.

Enfield XL64


Strzelby:


Franchi SPAS-12

Ithaca 37 Trench Gun

KS-23
Także możliwe dwa warianty:
KS-23, 23mm

KS-23 with a fixed wooden stock , 23mm

Over and Under Shotgun „Olympia”

High Standard Model 10


Karabiny maszynowe :


RPK-74

Heckler & Koch HK-21E

GE M134 Minigun

M60


Broń Snajperska:


Accuracy International Arctic Warfare

Carcano M91/38

SVD Dragunov

Walther WA 2000


Wyrzutnie Rakiet:


RPG-7

XM191

M72 LAW

China Lake grenade launcher


Inne Bronie:


Kusza z Eksplodującymi Bełtami (?)

Miotacz Ognia jako dodatek do broni


Dodatki do Broni:
M203 grenade launcher, Dodatkowy magazynek, Podwójny magazynek, ACOG Sight, Red Dot Sight, Reflex Sight, Masterkey, Tłumik, Speed Reloader, Dual Wield, Snub Nose Revolver.

Teraz zajmiemy się trybami gry dla wielu graczy. Oprócz standardowych trybów gry, Team Deathmach, Deathmach, Capture the Flag, Znajdź i zniszcz, znalazły się nowe tryby które wchodzą w skład Wager Match.
Wager Match to nic innego jak hazard w samej grze. W tym trybie gry będziemy mogli zmierzyć się z innymi graczami w trybie free 4 all (wszyscy na wszystkich) o wirtualne pieniądze które będziemy mogli przeznaczyć na nowe bronie, dodatki itp. Wager Match daje nam możliwość zagrania w 4 unikalnych trybach rozgrywki.

http://www.youtube.com/watch?v=M2Yxv07YOiI

One in the Chamber – gracz posiada tylko 1 nabój w magazynku pistoletu oraz 3 życia. Za każde celne trafienie i zabicie przeciwnika otrzymamy następny nabój, w razie spudłowania zostajemy zmuszeni do walki w zwarciu. Gra zakończy się kiedy na mapie pozostanie ostatni żywy gracz.

http://www.youtube.com/watch?v=gVC_idLkpa8

Sticks and Stones – gracz otrzymuję kuszę z ładunkami wybuchowymi, Nóż balistyczny, oraz Tomahawk. Zabicie tym ostatnim spowoduje bankructwo ofiary.

http://www.youtube.com/watch?v=53cQlFWmPVY

Gun Game – Tryb bardzo znany z innych gier. Zasady są proste, za każde zabicie wroga otrzymujesz nową broń, każda twoja śmierć obniża twój Poziom broni o jeden w dół. Wygrywa ta osoba która pierwsza zaliczy wszystkie 20 poziomów.

http://www.youtube.com/watch?v=U6xL-hK8pcE

Sharp Shooter – Wszyscy zaczynają z tą samą bronią. Po pewnym okresie czasowym broń zostaje zmieniona na inną. Za każde zabójstwo przeciwnika otrzymujesz nową perkę.

Teraz mała analiza niewielu informacji na temat Trybu dla pojedynczego gracza.
Wiemy, że akcja gry będzie działa się podczas wojny w Wietnamie, jednak nie będziemy walczyć jako regularny żołnierzy, tylko zajmiemy się tajnymi misjami, które miały miejsce podczas tej wojny. Fabuła ma objąć głównie obszary Eurazji, czyli Wientam, Laos, Rosji a także Kubę oraz Amerykę Południową. Obecnie znamy tylko 4 misje z gry.

http://www.youtube.com/watch?v=jYk5_mxEDdU

Payback – W misji zasiądziemy za sterami helikoptera Mi-24A Hind.

Slaughterhouse – Obejmie działania podczas ofensywy Ten w Wietnamskim mieście Hue.

Victor Charlie – Rozpoczyna się w rzecze Hungo, w rozbitym helikopterze. W misji tej powróci znany z Call of Duty: World at War Sgt. Reznov, jednak nie znamy szczegółów z tym związanych.

WMD– Rozgrywać się będzie w górach Ural w roku 1968. Misje rozpoczniemy za sterami SR-71 kierując oddziałem znajdującym się na ziemi.

Tyle na razie wiemy o trybie single player. W grze wieloosobowej zostanie wprowadzony system walutowy, dzięki któremu będziemy w stanie zakupić nowe bronie, kamuflaże, perki oraz dodatki do broni. Pieniądze będziemy mogli zdobywać we wspomnianym wcześniej trybie Wager Match, oraz poprzez kontrakty, czyli kolejną nowość w grze.
Kontrakty, działają w bardzo podobny sposób jak wyzwania w CoD 4, z tą różnicą, że za ukończenie wyzwania otrzymujemy nagrodę w postaci punktów doświadczenia oraz waluty w grze. Naraz możemy wziąć trzy kontrakty w trzech dziedzina.
Mercenary Contracts, Operations Contracts oraz Specialsit Contracts, na każdy kontrakt mamy ograniczony czas wykonania. Twórcy zapewniają że kontrakty są tak zaprojektowane by osoba np. lubiąca MP5 mogła podpisywać tylko kontrakty związane z MP5, co ma sprawić że gra będzie dawała więcej frajdy i nie będzie zwalniać tępa.

Kolejną nowością jaką dodano do gry jest tryb Combat Training. Ma pomóc nowym graczom, którzy głównie skupiali się na trybach Single Player. Dzięki walce z sztuczną inteligencją gra pozwoli nowym graczom zapoznać się z trybem wieloosobowego. Pomysł jest bardzo dobry, ponieważ pozwoli nie tylko nowym graczom, ale także starym wyjadaczom na spokojnie bezstresowe testowanie broni, taktyk, ustawień.
Koleiną nowością jest rozbudowana opcja modyfikacji broni. Tutaj także twórcy gry obiecują, że każda broń otrzyma tą samą lub podobną ilość modyfikacji. I dzięki temu gracz już nie będzie zmuszany porzucać swojej ulubionej broni ponieważ np. nie miała możliwości dodania tłumika. Jeżeli już mowa o modyfikacjach broni, to wprowadzono także możliwości wizualnej modyfikacji. W skład tej modyfikacji wchodzi: obudowy broni, własne wzorki celowników kolimatorowych, możliwość przyklejenia na broń własnych nalepek, a także wydarcie na broń skróconej nazwy naszego klanu tzw. tag name. Jednakże w skąd modyfikacji nie wchodzi tylko broń, nasz wojak także otrzymał możliwość zmiany wyglądu i to jest jedna z większych nowości.
Otrzymujemy możliwości, przebrania się w dość dużą ilość kamuflaży, w skład nich wchodzą:
Sahara, ERDL, Tiger, Berlin, Warsaw, Siberia, Yukon, Woodland, Dusty, Ice, Red, Olive, Flora
Zmiany kamuflażu na twarzy, oraz wybrane perki będą w pewnym stopniu modyfikować wygląd naszego bohatera. Przyznam, że gra daje nam możliwości stworzenia naszego własnego żołnierza, co przekłada się na uczucie bycia unikalnym w grze.

Następną możliwością jest pomysł na modyfikowanie Killstreak (nagród, za serii zabić wroga). Będziemy mogli wybrać maksymalnie 11 takich nagród spośród 15 dostępnych. Największą różnica jest jednak w tym, że teraz zabójstwa przy użyciu bonusów killstreak nie będą wliczane w serie zabójstw, czyli nie ważne ile osób zabijemy z bonusu i tak musimy zabić 11 osób z naszej broni by zaliczyć pełną liste. Oto Lista dostępnych Killsteak:
Seria ofiar: 3 –Spy Plane
Seria ofiar:3 -RC-XD Explosive RC Car
Seria ofiar: 4– Counter Spy Plane
Seria ofiar:4 –SAM Turret
Seria ofiar:5 –Care Package
Seria ofiar:5 –Napalm Strike
Seria ofiar:6 –Sentry Gun
Seria ofiar:6 –Mortar Team
Seria ofiar:7 –Attack Helicopter
Seria ofiar:7 –Valkyrie Rockets
Seria ofiar:8 –Blackbird
Seria ofiar:8 –Rolling Thunder
Seria ofiar:9 – Chopper Gunner
Seria ofiar:11 –Attack Dogs
Seria ofiar:11 –Gunship

Za odblokowanie każdego z nich będziemy musieli zapłacić walutą w grze a ceny rosną dość proporcjonalnie do poziomu ich siły.

Artykuł będzie aktualizowany na bieżąco, jak tylko znajdziemy nowe wiadomości na temat gry. W najbliższym czasie zostaną dodane informację o zmianach w systemie Perk.

OD BLADEGO KRYTYKA OPIS W I OGÓLE WTF

Czytając artykuł Akiego raz po raz łapałem się za głowę, bowiem nie ulega wątpliwości, że realizm w pełni został wyrzucony przez okno, a jego miejsce zajęła onlinowa sieczka i arcadowość. Podczepianie miotacza płomieni do broni? Zdalnie sterowane samochodziki z C4? Qsza, jedna z najlepszych broni wymyślonych przez człowieka, ZEPSUTA przez dodanie wybuchających bełtów? To brzmi jakby za design broni odpowiadał karmiony Grape Soda nastolatek.

Tym, co dobija mnie najmocniej jest design Colta Commando, który widoczny był na większości screenów promujących grę – gdybyśmy w rzeczywistości zamontowali taki tłumik płomienia jak ten widoczny w grze jedynie zwiększylibyśmy odrzut broni, a i zwiększyli rozrzut (powininen mieć nacięcia, przez które promienie wylotowe dostawałyby się na boki, kompensując odrzut). Do tego 30 nabojowy, prosty magazynek – nigdy nic takiego nie widziałem, jedyne proste magazynki dostępne do karabinów z serii M mają max 20 naboi, 30 nabojowe magazynki wygięte są w charakterystyczny łuk. Do tego celownik zamontowany bezpośrednio do body, po usunięciu rączki transportowej w tamtych czasach wymagałby sporych przeróbek -a skoro już je zrobiono, to czemu nie usunięto muszki z przodu, tylko przeszkadza w celowaniu przez luntę. Wspomnę, że broń nie ma także mocowania na bagnet. Zniknęła też piramidka przy wyrzutniku łusek, która służy, by rozgrzane łuski nie leciały nam w stronę twarzy, lub na nieosłonięte ubraniem ramię. Rozumiem jednak, że Treyarch było zbyt zajęte projektowaniem lunet ze zmiennymi wzorami celowników, by raz spojrzeć na zdjęcia prawdziwej broni i upodobnić do niej model widoczny w grze.

G11 to bezłuskowy prototypowy karabin HK, który nigdy nie został wprowadzony do użycia – o ile większa szybkostrzelność była wspaniała (brak oczekiwania aż łuska opuści komorę przed wprowadzeniem kolejnego pocisku), o tyle nigdy nie poradzono sobie z generowanym ciepłem – w karabinach za usuwanie większości ciepła z karabinu odpowiada, o ironio, właśnie wypadająca łuska.DOPISEK – krótkie uaktualnienie mojej wiedzy pokazało, że HK w końcu rozwiązało problemy z ciepłem i projekt karabinu okazał się sukcesem. Mimo, że nie wprowadzono go do użycia na jego bazie planuje się stworzyć broń wsparcia dla wojsk US.

Walther W2000, tak kochany przez świat growy od czasów Hitmana nigdy nie był i nie będzie używany jako broń wojskowa – po pierwsze powstał w bardzo ograniczonej liczbie, do tego nikt nie chce brać w bój tak ciężkiej, trudnej w obsłudze i czyszczeniu broni. Tak, jest bardzo celna, ale nadaje się bardziej do zawodów na strzelnicy, a nie do walki w dżungli/na pustynii/w domu.

Przenoszone w rękach MINIGUNY nie istnieją!! Wynalazki widziane w Predatorze, Terminatorze i Gubernatorze starczyłby na mniej niż 10 sekund ostrzału. Montuje się je na helikopterach, gdzie trzymane są całe stosy amunicji, a nie marne pudełka.
BTW – SVD Dragunov to amerykańskie nazewnictwo wprowadzone, bo durni Amerykanie czytali skrót SWD jako „eS Dabliu Dii”. W rosyjskim alfabecie litera V w ogole nie istnieje. Jako, że mieszkamy w Polsce możemy chyba nazywać broń poprawnie, Snajperskaja Wintowka Dragunowa (lub po prostu eS Wu De).

Informacje o Aki Evans

Otaku, uzależniony od gier MMO oraz osu!. Amatorski montażysta oraz początkujący filmowiec. Uwielbia twórcze zajęcia i zawsze szuka nowych możliwość do rozwijania i poszerzania swoich pasji. Wieczny optymista.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Artykuły i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

9 odpowiedzi na „Call of Duty Black Ops, co już wiemy!

  1. Mroku pisze:

    Artykuł przeczytam jutro, ale już z niecierpliwością czekam na Spoiler Alert Podcast o Black Ops. Ten MW2 był epicki… wlewanie wrzątku przez wizjer, itp :D

  2. Stumpien pisze:

    Jest 1911 – Jest super.
    „One in the Chamber” – Bardzo fajny pomysł!

  3. phsx pisze:

    Fajny artykuł, nie interesowałem się tym codem i prawie nic o nim nie wiedziałem, teraz myślę że może i kupię na premierę jak nie przesadzą z ceną (przesadzą na pewno :) bo ciekawie się zapowiada.
    Mroku – tamten spoiler o MW2 to legenda. Mój ulubiony ;)

  4. Aki Evans pisze:

    phsx na pewno walną niezłą cenę w końcu to Kotick xD MW2 do dziś kosztuje 45 euro u mnie a w dzień premiery kosztowało 65… Dziś postaram sie jak tylko wyrobie sie z news-ami dodać info na temat Serwerów do Black ops :)

  5. phsx pisze:

    Więcej niż 100 nie dam :P Za boxa oczywiście, bo nie lubię się z cyfrową dystrybucją.

  6. Aki Evans pisze:

    No i tak trzymać precz z cyfrówkami xD

  7. Rafcio Górski pisze:

    super gra mam juz 5 prestir i 70 lvl

  8. LoGGaN97 pisze:

    Mam zamiar ja kupic jak bedzie w mediamark w koninie

  9. Eye-catching portion of content. I merely discovered your web site and in accession funds to get i obtain in truth loved bill your site posts. In any case I’ll be registering to ones increase and in many cases My partner and i achievement you receive the ways to access regularly quick.

Add Comment Register

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>