SingleShock Weekly #67 – powrót

singleshock-67
Witajcie! SingleShock Tygodniowy wraca do was skromnie w to piękne, wtorkowe popołudnie. Od lutego zaczynamy ponownie z serią artykułów cotygodniowych, by obrzucić was informacjami, które mogły umknąć wam w ubiegłym tygodniu. No to zaczynajmy!

Menu główne

Crysis 3 – X360 vs. PC

Niemiecki serwis Video Games Zone wydał na światło dzienne swoje porównanie Crysisa 3 w wersjach na Xboksa 360 i high-endowe PC. Wyniki rzecz jasna nie zaskakują, ale i tak jestem pod wrażeniem, widząc, ile jeszcze da radę wycisnąć z tej, ponad siedmioletniej już, konsoli.

Porównanie możecie znaleźć pod tym linkiem na stronie VGZ.

Crysis-3-pc-x360

Crysis-3-pc-x360-2

Crysis 3 ma problemy z SLI. Crytek mówi: „kup sobie X360″

Ostatnio miała miejsce otwarta beta Crysisa 3. Spomiędzy setki postów mówiących o najróżniejszych problemach i ich rozwiązaniach, jeden komentarz członka supportu utkwi graczom w pamięci szczególnie. Otóż w topicu, w którym opisano niedziałającą obsługę SLI, niejaki CalamariDinosaur, będący oznaczony jako Crytek Staff, odpisał po prostu „Kup sobie X360″. Tak po prostu. ;)

Crytek-says

Póżniej, po małej fali oburzenia ze strony użytkowników, CalamariDinosaur zastąpił swój post szerszym komentarzem: przeprosiny i wyjaśnienie, że to był tylko żart.

„Wybaczcie, chłopaki – ten post miał być żartem i nic złego nie miałem na myśli. Zajrzyjcie dalej do tego wątku po więcej informacji, zajmujemy się teraz tym problemem.”

Sorry-guys

Oto właśnie, jak mały żart wysłany w świat może wrócić i z impetem walnąć prosto w pijar firmy. ;)

PlayStation 4: Ujrzyj przyszłość

Ostatnio Sony sprezentowało światu teaser, w którym chodzi o to, że mamy czekać do 20 lutego i „ujrzeć przyszłość”. Świat aż drży, że tego dnia ujawnią się szczegółowe informacje na temat PlayStation 4.

To bardzo krótki filmik i wciąż tylko teaser, ale i tak wstrząsnął graczami:

Nie wiem, jak wy, ale ja i tak już odkładałem na nową konsolę (a mam już całe 1,60 zł).

Nowe PlayStation ma zostać wydane z kontrolerem zasadniczo podobnym – również wielkością – do obecnych DualShocków, a różnica ma leżeć w malutkim panelu dotykowym, umieszczonym na padzie w miejscu, gdzie teraz znajdują się Select, Start i przycisk PlayStation. Ekranik ma bazować na technologii użytej w tylnim panelu PS Vita.

PlayStation-Orbis-Concept

W PS Network, za pomocą PlayStation 4 będziemy mogli udostępniać filmiki i screenshoty. Materiały będzie można edytować przed wysłaniem do Internetów. Informacje głoszą, że PS4 będzie samoczynnie rejestrowało ostatnie 15 minut rozgrywki.

PS4 wyposażone będzie w 4 GB pamięci GDDR5, będącą w stanie zapisywać i odczytywać dane z prędkością 176 GB na sekundę. Ośmiordzeniowy procesor AMD z zegarem 1.6 GHz. Grafikę obsługiwać będzie architektura AMD o nazwie „R10XX”, wraz z systemem „Liverpool”, bazowanym na rdzeniu AMD zwanym Steamroller. Chip zbudowany jest w architekturze 28nm i może pracować w częstotliwości nawet 3.2 GHz.

Normand Corbeil nie żyje

Nie ma łatwego sposobu na przekazanie tak smutnej wieści, jak ta, która uderzyła zwłaszcza w wielbicieli ścieżki dźwiękowej z Heavy Rain. Jej główny kompozytor, Normand Corbeil, zmarł w piątek, 25 stycznia, o 14:56 (20:56 czasu polskiego).

NormandCorbeil2

Z tego, co wiadomo z The Cancer Forums (forum zrzeszające osoby zaangażowane w walkę z rakiem), Corbeil chorował na raka trzustki, którego wykryto u niego w sierpniu ubiegłego roku. Informację o śmierci kompozytora umieścił na stronie jego syn.

„- Tato, 56 lat, zdiagnozowano raka trzustki IV stopnia, 15 sierpnia 2012.
– Tato odszedł od nas 25 stycznia 2013 o godzinie 14:56.”

Wszyscy zdajemy sobie doskonale sprawę, jak wielką rolę w budowaniu klimatu w grze odgrywa muzyka. Quantic Dream, firma odpowiedzialna za wyprodukowanie Heavy Rain, dokonała bardzo dobrego wyboru, decydując się na współpracę z Corbeilem.

To, jak bardzo kompozytor doceniany był wśród współpracowników, najlepiej wyrażają słowa Normana Jewisona, reżysera filmowego oraz Davida Cage’a, prezesa Quantic Dream:

NormandCorbeil1

„Małżeństwo muzyki i ruchomego obrazu to prawdopodobnie najpotężniejsza forma przekazu, jaka kiedykolwiek istniała.

Jestem bardzo wdzięczny Normandowi za jego czuły i głęboki wkład w produkcję mojego filmu.”

– Norman Jewison

„Już pierwsze dźwięki sprawiają, że mam gęsią skórkę na karku; Ethan’s Theme wypełnia studio, wzbiera emocjami z orkiestry dętej i bicia strun. Ethan narodził siępo raz trzeci, pierwszy raz podczas pisania scenariusza, drugi raz w obrazie i trzeci w utworze muzycznym. Ten motyw przewodni nadaje koloru historii Ethana. ‚Nie porzuciłbym swojego miejsca za nic w świecie’.

– David Cage

Opuścił Microsoft dla Sony

George Andreas, człowiek, który odegrał kluczową rolę w tworzeniu najbardziej podstawowych tytułów dla posiadaczy Kinecta – czyli Kinect Sports i Kinect Sports: Season 2, jak również Xboksowych starterów, takich jak Kameo i Perfect Dark Zero, opuścił w tym miesiącu Microsoft, by przyjąć posadę dyrektora kreatywnego w londyńskim oddziale Sony Computer Entertainment Europe.

george-andreas

Andreas pracował przez 16 lat w studio Rare, należącym do Microsoftu. Wśród dzieł firmy można wyróżnić np. Viva Pinata, jak i mniejsze tytuły, jak Grabbed by the Ghoulies czy Jetpac Refuelled z Xbox Arcade. Rare odegrało również rolę w starszych produkcjach, jak Donkey Kong 64 czy Goldeneye na Nintendo 64.

8it Hit – Babs Seed

Lubicie Kucyki? :3

Informacje o Enslaved Eagle

Początkujący we wszystkim - tworzeniu stron internetowych, grze na gitarze i pobijaniu rekordów Cialnego w The Beatles: Rock Band.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Newsy, SingleShock i oznaczony tagami , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „SingleShock Weekly #67 – powrót

  1. Blady pisze:

    Od góry sunąc – Crysis 3, don’t care. Same odpowiedzi pracowników – cóż, trolling byłby udany, gdyby dokonał go jakiś zwykły użytkownik, pytanie jakim cudem osoba zatrudniona w firmie pozwoliła sobie na taki wybryk. Z drugiej strony, Bioware miewało o wiele gorsze wtopy, o EA już w ogóle nie wspominając.

    Playstation 4 po tej plotce może zapowiadać się jeszcze lepiej. Jak powtarzałem od ostatnich 70 podcastów, Sony o wiele lepiej rozumie grających graczy niż Microsoft. Tak, wiem, że socjalny aspekt różnych aplikacji jest w modzie, ale dla Microsoftu oznacza to płatny dostęp do Netflix, Facebooka i innych pierdół. Jeśli plotka jest prawdziwa, to Sony rozumie, że dla graczy ważne jest wymienianie się wrażeniami z gier, a nie z wycieczek do KFC i kupna nowej, unikalnej czapki, którą wszyscy noszą.

    Soundtrack do Heavy Rain był arcydziełem, przemysł rozrywki stracił wielkiego człowieka i artystę. Jego napisane pod postaci utwory naprawdę oddawały ich skomplikowane życie, o rewelacyjnych wstawkach podczas scen akcji też nie można zapomnieć.

    Wspomnę dodatkowo, iż dzisiaj odszedł również Robin Sachs, aktor podkładający głos w wielu grach Bioware (m.in. głos Zaeed’a), weteran serialu Babylon 5.

    George Andreas zmieniający miejsce zatrudnienia – najwyższa pora. Rare, który dało nam jedne z najlepszych gier na N64 – Perfect Dark, Goldeneye, Banzjo-Kazooi, Conker, Donkey Kong 64 – upadało pomału od czasu przejęcia przez Microsoft. Popierdółki na Kinecta lub dziwne wynalazki pokroju Nuts and Bolts – cóż, może Sony pozwoli na ambitniejsze projekty, dzięki którym chociaż pierwiastek geniuszu Rare zagnieździ się w nowych grach.

    Kucyków nie lubię.

    Eagle, powrót w zacnym stylu, czekam na więcej :D

  2. odin pisze:

    Mówiłem że nikt się nie wkurzy, a że na pewno każdy się ucieszy że znowu piszesz :) Mówiłem mówiłem :) ? Welcome back!

  3. Enslaved Eagle pisze:

    <3 Moje wy ptysie miętowe. Jak mógłbym bez was funkcjonować dłużej niż pół roku. :D

  4. Bizon pisze:

    Wielki powrót! Najbardziej ciekawi mnie to, że ja w SingleShockach odnajduje często informacje, których nigdy bym nie wygrzebał „od tak” z sieci ;)

  5. GMP pisze:

    Po 2 min ciszy [‚][‚] w ramach hołdu, dodam że ja również mam nadzieję że singleshock powrócił do swojej cykliczne formy.

  6. jaruto pisze:

    Fajnie jest poczytać o informacjach o których nigdy byś nie usłyszał nigdzie indziej.
    Może nie zawsze komentuję SingleShocka ale czytam informację z przyjemnością, Orle :) no i bardzo lubię pod koniec posłuchać 8bitowe kawałki które zamieszczasz w każdym niusie, chociaż… ten o kucykach akurat nie za bardzo przypadł mi do gustu ;p

  7. Biszek pisze:

    YAAAY ! Wreszcie wrócił ulubiony artykuł :3. Fakt Rozwala mnie różnica pomiędzy Xbox a PC, ale nie wycofam preorderu, chce steelboxa na półce ;P! Ale no.. Crysis 3 = Crysis 2 z HD Textures, Testelation and DX11. :E
    Miałem okazje pograć ostatnio na PS3 Move, fajnie sie w Tenisa grało, ale to za łatwe, oby ten pan dopracował to bardziej :)
    Ścieżka z Heavy Rain bardzo OK jest, biszkowsky’s Lubie to!

    May the owies be with you !

Add Comment Register



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>