Witajcie! SingleShock Tygodniowy wraca do was skromnie w to piękne, wtorkowe popołudnie. Od lutego zaczynamy ponownie z serią artykułów cotygodniowych, by obrzucić was informacjami, które mogły umknąć wam w ubiegłym tygodniu. No to zaczynajmy!
Menu główne
Crysis 3 – X360 vs. PC
Niemiecki serwis Video Games Zone wydał na światło dzienne swoje porównanie Crysisa 3 w wersjach na Xboksa 360 i high-endowe PC. Wyniki rzecz jasna nie zaskakują, ale i tak jestem pod wrażeniem, widząc, ile jeszcze da radę wycisnąć z tej, ponad siedmioletniej już, konsoli.
Porównanie możecie znaleźć pod tym linkiem na stronie VGZ.
Crysis 3 ma problemy z SLI. Crytek mówi: „kup sobie X360″
Ostatnio miała miejsce otwarta beta Crysisa 3. Spomiędzy setki postów mówiących o najróżniejszych problemach i ich rozwiązaniach, jeden komentarz członka supportu utkwi graczom w pamięci szczególnie. Otóż w topicu, w którym opisano niedziałającą obsługę SLI, niejaki CalamariDinosaur, będący oznaczony jako Crytek Staff, odpisał po prostu „Kup sobie X360″. Tak po prostu. ;)
Póżniej, po małej fali oburzenia ze strony użytkowników, CalamariDinosaur zastąpił swój post szerszym komentarzem: przeprosiny i wyjaśnienie, że to był tylko żart.
„Wybaczcie, chłopaki – ten post miał być żartem i nic złego nie miałem na myśli. Zajrzyjcie dalej do tego wątku po więcej informacji, zajmujemy się teraz tym problemem.”
Oto właśnie, jak mały żart wysłany w świat może wrócić i z impetem walnąć prosto w pijar firmy. ;)
PlayStation 4: Ujrzyj przyszłość
Ostatnio Sony sprezentowało światu teaser, w którym chodzi o to, że mamy czekać do 20 lutego i „ujrzeć przyszłość”. Świat aż drży, że tego dnia ujawnią się szczegółowe informacje na temat PlayStation 4.
To bardzo krótki filmik i wciąż tylko teaser, ale i tak wstrząsnął graczami:
Nie wiem, jak wy, ale ja i tak już odkładałem na nową konsolę (a mam już całe 1,60 zł).
Nowe PlayStation ma zostać wydane z kontrolerem zasadniczo podobnym – również wielkością – do obecnych DualShocków, a różnica ma leżeć w malutkim panelu dotykowym, umieszczonym na padzie w miejscu, gdzie teraz znajdują się Select, Start i przycisk PlayStation. Ekranik ma bazować na technologii użytej w tylnim panelu PS Vita.
W PS Network, za pomocą PlayStation 4 będziemy mogli udostępniać filmiki i screenshoty. Materiały będzie można edytować przed wysłaniem do Internetów. Informacje głoszą, że PS4 będzie samoczynnie rejestrowało ostatnie 15 minut rozgrywki.
PS4 wyposażone będzie w 4 GB pamięci GDDR5, będącą w stanie zapisywać i odczytywać dane z prędkością 176 GB na sekundę. Ośmiordzeniowy procesor AMD z zegarem 1.6 GHz. Grafikę obsługiwać będzie architektura AMD o nazwie „R10XX”, wraz z systemem „Liverpool”, bazowanym na rdzeniu AMD zwanym Steamroller. Chip zbudowany jest w architekturze 28nm i może pracować w częstotliwości nawet 3.2 GHz.
Normand Corbeil nie żyje
Nie ma łatwego sposobu na przekazanie tak smutnej wieści, jak ta, która uderzyła zwłaszcza w wielbicieli ścieżki dźwiękowej z Heavy Rain. Jej główny kompozytor, Normand Corbeil, zmarł w piątek, 25 stycznia, o 14:56 (20:56 czasu polskiego).
Z tego, co wiadomo z The Cancer Forums (forum zrzeszające osoby zaangażowane w walkę z rakiem), Corbeil chorował na raka trzustki, którego wykryto u niego w sierpniu ubiegłego roku. Informację o śmierci kompozytora umieścił na stronie jego syn.
„- Tato, 56 lat, zdiagnozowano raka trzustki IV stopnia, 15 sierpnia 2012.
– Tato odszedł od nas 25 stycznia 2013 o godzinie 14:56.”
Wszyscy zdajemy sobie doskonale sprawę, jak wielką rolę w budowaniu klimatu w grze odgrywa muzyka. Quantic Dream, firma odpowiedzialna za wyprodukowanie Heavy Rain, dokonała bardzo dobrego wyboru, decydując się na współpracę z Corbeilem.
To, jak bardzo kompozytor doceniany był wśród współpracowników, najlepiej wyrażają słowa Normana Jewisona, reżysera filmowego oraz Davida Cage’a, prezesa Quantic Dream:
„Małżeństwo muzyki i ruchomego obrazu to prawdopodobnie najpotężniejsza forma przekazu, jaka kiedykolwiek istniała.
Jestem bardzo wdzięczny Normandowi za jego czuły i głęboki wkład w produkcję mojego filmu.”
– Norman Jewison
„Już pierwsze dźwięki sprawiają, że mam gęsią skórkę na karku; Ethan’s Theme wypełnia studio, wzbiera emocjami z orkiestry dętej i bicia strun. Ethan narodził siępo raz trzeci, pierwszy raz podczas pisania scenariusza, drugi raz w obrazie i trzeci w utworze muzycznym. Ten motyw przewodni nadaje koloru historii Ethana. ‚Nie porzuciłbym swojego miejsca za nic w świecie’.
– David Cage
Opuścił Microsoft dla Sony
George Andreas, człowiek, który odegrał kluczową rolę w tworzeniu najbardziej podstawowych tytułów dla posiadaczy Kinecta – czyli Kinect Sports i Kinect Sports: Season 2, jak również Xboksowych starterów, takich jak Kameo i Perfect Dark Zero, opuścił w tym miesiącu Microsoft, by przyjąć posadę dyrektora kreatywnego w londyńskim oddziale Sony Computer Entertainment Europe.
Andreas pracował przez 16 lat w studio Rare, należącym do Microsoftu. Wśród dzieł firmy można wyróżnić np. Viva Pinata, jak i mniejsze tytuły, jak Grabbed by the Ghoulies czy Jetpac Refuelled z Xbox Arcade. Rare odegrało również rolę w starszych produkcjach, jak Donkey Kong 64 czy Goldeneye na Nintendo 64.
8it Hit – Babs Seed
Lubicie Kucyki? :3
Od góry sunąc – Crysis 3, don’t care. Same odpowiedzi pracowników – cóż, trolling byłby udany, gdyby dokonał go jakiś zwykły użytkownik, pytanie jakim cudem osoba zatrudniona w firmie pozwoliła sobie na taki wybryk. Z drugiej strony, Bioware miewało o wiele gorsze wtopy, o EA już w ogóle nie wspominając.
Playstation 4 po tej plotce może zapowiadać się jeszcze lepiej. Jak powtarzałem od ostatnich 70 podcastów, Sony o wiele lepiej rozumie grających graczy niż Microsoft. Tak, wiem, że socjalny aspekt różnych aplikacji jest w modzie, ale dla Microsoftu oznacza to płatny dostęp do Netflix, Facebooka i innych pierdół. Jeśli plotka jest prawdziwa, to Sony rozumie, że dla graczy ważne jest wymienianie się wrażeniami z gier, a nie z wycieczek do KFC i kupna nowej, unikalnej czapki, którą wszyscy noszą.
Soundtrack do Heavy Rain był arcydziełem, przemysł rozrywki stracił wielkiego człowieka i artystę. Jego napisane pod postaci utwory naprawdę oddawały ich skomplikowane życie, o rewelacyjnych wstawkach podczas scen akcji też nie można zapomnieć.
Wspomnę dodatkowo, iż dzisiaj odszedł również Robin Sachs, aktor podkładający głos w wielu grach Bioware (m.in. głos Zaeed’a), weteran serialu Babylon 5.
George Andreas zmieniający miejsce zatrudnienia – najwyższa pora. Rare, który dało nam jedne z najlepszych gier na N64 – Perfect Dark, Goldeneye, Banzjo-Kazooi, Conker, Donkey Kong 64 – upadało pomału od czasu przejęcia przez Microsoft. Popierdółki na Kinecta lub dziwne wynalazki pokroju Nuts and Bolts – cóż, może Sony pozwoli na ambitniejsze projekty, dzięki którym chociaż pierwiastek geniuszu Rare zagnieździ się w nowych grach.
Kucyków nie lubię.
Eagle, powrót w zacnym stylu, czekam na więcej :D
Mówiłem że nikt się nie wkurzy, a że na pewno każdy się ucieszy że znowu piszesz :) Mówiłem mówiłem :) ? Welcome back!
<3 Moje wy ptysie miętowe. Jak mógłbym bez was funkcjonować dłużej niż pół roku. :D
Wielki powrót! Najbardziej ciekawi mnie to, że ja w SingleShockach odnajduje często informacje, których nigdy bym nie wygrzebał „od tak” z sieci ;)
Po 2 min ciszy [‚][‚] w ramach hołdu, dodam że ja również mam nadzieję że singleshock powrócił do swojej cykliczne formy.
Fajnie jest poczytać o informacjach o których nigdy byś nie usłyszał nigdzie indziej.
Może nie zawsze komentuję SingleShocka ale czytam informację z przyjemnością, Orle :) no i bardzo lubię pod koniec posłuchać 8bitowe kawałki które zamieszczasz w każdym niusie, chociaż… ten o kucykach akurat nie za bardzo przypadł mi do gustu ;p
YAAAY ! Wreszcie wrócił ulubiony artykuł :3. Fakt Rozwala mnie różnica pomiędzy Xbox a PC, ale nie wycofam preorderu, chce steelboxa na półce ;P! Ale no.. Crysis 3 = Crysis 2 z HD Textures, Testelation and DX11. :E
Miałem okazje pograć ostatnio na PS3 Move, fajnie sie w Tenisa grało, ale to za łatwe, oby ten pan dopracował to bardziej :)
Ścieżka z Heavy Rain bardzo OK jest, biszkowsky’s Lubie to!
May the owies be with you !