Spis treści
- Porównania CoD: Ghosts są już nieważne
- PS4 – Red Line of Death
- PlayStation 4: odkryto dodatkowy procesor i pamięć RAM
- PS4 Fan Rap Song
Porównania CoD: Ghosts są już nieważne
Dlaczego? Dlatego, że dowiedzieliśmy się, że wszelkie dotychczasowe screenshoty zrzucone z PlayStation 4 nie odzwierciedlają w pełni tego, co ujrzą gracze po premierze konsoli. Activision wydało oświadczenie, że do dnia premiery na PS4 nie da rady odpalić Call of Duty: Ghosts w rozdzielczości 1080p. Wszelkie gry, które rozdano do testów, odpalano w rozdzielczości 720p, zatem wszelkie porównania między efektem końcowym na konsolach można uznać za unieważnione.
W dniu premiery PlayStation 4 wypuszczona zostanie łatka, która umożliwi uruchomienie gry w rozdzielczości natywnej 1080p.
Oficjalne oświadczenie Activision brzmi:
„Call of Duty: Ghosts działa w natywnej rozdzielczości 1080p. Mieliśmy do czynienia z problemem z konfiguracją w wersji sklepowej w trybie dla jednego gracza. Naprawiliśmy to w łatce, która pojawi się w dniu premiery gry na PlayStation 4. Gracze będą mogli pobrac sobie tę łatkę, jak tylko konsola pojawi się w ich kraju i grać w natywnej rozdzielczości 1080p.”
A ja się zastanawiałem, dlaczego na tych porównaniach nie widać absolutnie żadnej różnicy… no, może poza delikatnymi różnicami w kontraście scen.
A tutaj macie dość dobre porównanie Ghojsts w nowej i starej generacji:
PS4 – Red Line of Death
Cóż, w Sieci, tak niedalko po premierze konsoli, zaczęły tlić się informacje o psujących się konsolach. Na razie możemy mówić jedynie o odosobnionych przypadkach, ale nie chciałbym być w skórze tego, który zobaczył na swoim PlayStation 4 świecącą czerwoną kreskę.
Zostało to dość dobrze i w zabawny sposób pokazane na poniższym filmiku:
Że też ludziom chce się tworzyć takie filmiki w tak tragicznych chwilach. :)
[Pi, pi, pi], powiedziało poczerwieniałe ze wstydu PlayStation 4.
Nie wiem, czy ludzie naprawdę mają ubaw z nagrywania tego, ale takich filmów jest już na YouTube całkiem sporo. :D
Sony odniosło się do sprawy bardzo szybko i stwierdzono, że ilość wadliwych maszynek może oscylować wokół 0,4%.
„Wielu ludzi poinformowało o problemach z ich konsolami PlayStation 4. Spodziewaliśmy się tego, bo to nowy produkt, a większa część komentarzy użytkowników PS4 była zaskakująco pozytywna. Ściśle monitorujemy nadchodzące informacje, ale uważamy, że to odizolowane przypadki, które są nie do uniknięcia przy tak dużej premierze.”
Electronic Arts poinformowało, że to nowy firmware PS4 odpowiedzialny jest za wiele problemów. Parę godzin później EA stwierdziła jednak, że całe to oświadczenie było pomyłką i zostało wycofane. Ciekawe, o co tu w końcu chodzi i czyja to wina.
„Sony wypuściło nowe firmware do PlayStation 4, które wymagane jest do działania wielu funkcji w konsoli. Ta aktualizacja sposodowała też kłopoty ze stabilnością systemu podczas grania. Dotyka to każdej gry na PS4, także tytułów EA i powoduje wysypywanie się, zawieszanie systemu i połączenia pomiędzy konsolą i ekranem.”
PlayStation 4: odkryto dodatkowy procesor i pamięć RAM
Nie minęło zbyt długo od premiery PlayStation 4, a już w świat poszły odkrycia krzemowych Magellanów. :D Na płycie głównej konsoli, jak się okazało, znajduje się dodatkowy procesor o niskim poborze mocy i 2 gigabity (nie gigabajty! 2 gigabity = 256 megabajty) pamięci DDR3 SDRAM.
Dodatkowy procesor ma tajemniczą nazwę „SCEI CXD90025G”. Najprawdopodobniej zajmuje się on wszelkimi mniej ważnymi rzeczami, które dzieją się w systemie PlayStation 4 – jak na przykład pobieranie w tle czy czuwanie w stanie gotowości. Kilku gości w Internetach myśli nawet, czy aby procesorek nie miałby obsługiwać wszelkich DRM-ów w grach.
Najbardziej optymistyczne spekulacje mówią o wspomaganiu wznawiania gry, jeżeli w trakcie zabawy wyłączyliśmy konsolę. Dzięki takiem rozwiązaniu niemal natychmiastowo moglibyśmy wznowić grę tam, gdzie ją skończyliśmy, zupełnie tak, jak gdyby została tylko zminimalizowana.
BTW, 256 MB – dokładnie tyle przeznaczono w PlayStation 3 na pracę z procesorem i drugie tyle na pracę z grafiką. Teraz dostajemy 8 GB pamięci „głównej” (z czego jednak 3 GB zżera system operacyjny) i 256 MB pamięci „wspomagającej”. 7 lat postępu. :3
PS4 Fan Rap Song
Jak już siedzimy w temacie PS4, to zobaczmy, jak się bawią fani na całym świecie.
„a większa część komentarzy użytkowników PS4 była zaskakująco pozytywna.” Tutaj słowo klucz zaskakująco pozytywna bo w 1 na 100’000 e-mailu nie grożono nam, uznajmy to za sukces =)
I na koniec suchar:
wiecie dla czego nikt nie pogra na ps4 ?
bo nie działa.
Cialny na zdjęciu :D