SingleShock #99 – o PS4 całkiem całkowicie

singleshock-99

Porównania CoD: Ghosts są już nieważne

Dlaczego? Dlatego, że dowiedzieliśmy się, że wszelkie dotychczasowe screenshoty zrzucone z PlayStation 4 nie odzwierciedlają w pełni tego, co ujrzą gracze po premierze konsoli. Activision wydało oświadczenie, że do dnia premiery na PS4 nie da rady odpalić Call of Duty: Ghosts w rozdzielczości 1080p. Wszelkie gry, które rozdano do testów, odpalano w rozdzielczości 720p, zatem wszelkie porównania między efektem końcowym na konsolach można uznać za unieważnione.

720p-vs-900p-mini

W dniu premiery PlayStation 4 wypuszczona zostanie łatka, która umożliwi uruchomienie gry w rozdzielczości natywnej 1080p.

Oficjalne oświadczenie Activision brzmi:

„Call of Duty: Ghosts działa w natywnej rozdzielczości 1080p. Mieliśmy do czynienia z problemem z konfiguracją w wersji sklepowej w trybie dla jednego gracza. Naprawiliśmy to w łatce, która pojawi się w dniu premiery gry na PlayStation 4. Gracze będą mogli pobrac sobie tę łatkę, jak tylko konsola pojawi się w ich kraju i grać w natywnej rozdzielczości 1080p.”

A ja się zastanawiałem, dlaczego na tych porównaniach nie widać absolutnie żadnej różnicy… no, może poza delikatnymi różnicami w kontraście scen.

A tutaj macie dość dobre porównanie Ghojsts w nowej i starej generacji:

PS4 – Red Line of Death

Cóż, w Sieci, tak niedalko po premierze konsoli, zaczęły tlić się informacje o psujących się konsolach. Na razie możemy mówić jedynie o odosobnionych przypadkach, ale nie chciałbym być w skórze tego, który zobaczył na swoim PlayStation 4 świecącą czerwoną kreskę.

Zostało to dość dobrze i w zabawny sposób pokazane na poniższym filmiku:

Że też ludziom chce się tworzyć takie filmiki w tak tragicznych chwilach. :)

[Pi, pi, pi], powiedziało poczerwieniałe ze wstydu PlayStation 4.

Nie wiem, czy ludzie naprawdę mają ubaw z nagrywania tego, ale takich filmów jest już na YouTube całkiem sporo. :D

Sony odniosło się do sprawy bardzo szybko i stwierdzono, że ilość wadliwych maszynek może oscylować wokół 0,4%.

„Wielu ludzi poinformowało o problemach z ich konsolami PlayStation 4. Spodziewaliśmy się tego, bo to nowy produkt, a większa część komentarzy użytkowników PS4 była zaskakująco pozytywna. Ściśle monitorujemy nadchodzące informacje, ale uważamy, że to odizolowane przypadki, które są nie do uniknięcia przy tak dużej premierze.”

ps4-rlod

Electronic Arts poinformowało, że to nowy firmware PS4 odpowiedzialny jest za wiele problemów. Parę godzin później EA stwierdziła jednak, że całe to oświadczenie było pomyłką i zostało wycofane. Ciekawe, o co tu w końcu chodzi i czyja to wina.

„Sony wypuściło nowe firmware do PlayStation 4, które wymagane jest do działania wielu funkcji w konsoli. Ta aktualizacja sposodowała też kłopoty ze stabilnością systemu podczas grania. Dotyka to każdej gry na PS4, także tytułów EA i powoduje wysypywanie się, zawieszanie systemu i połączenia pomiędzy konsolą i ekranem.”

PlayStation 4: odkryto dodatkowy procesor i pamięć RAM

Nie minęło zbyt długo od premiery PlayStation 4, a już w świat poszły odkrycia krzemowych Magellanów. :D Na płycie głównej konsoli, jak się okazało, znajduje się dodatkowy procesor o niskim poborze mocy i 2 gigabity (nie gigabajty! 2 gigabity = 256 megabajty) pamięci DDR3 SDRAM.

ps4-mobo

Dodatkowy procesor ma tajemniczą nazwę „SCEI CXD90025G”. Najprawdopodobniej zajmuje się on wszelkimi mniej ważnymi rzeczami, które dzieją się w systemie PlayStation 4 – jak na przykład pobieranie w tle czy czuwanie w stanie gotowości. Kilku gości w Internetach myśli nawet, czy aby procesorek nie miałby obsługiwać wszelkich DRM-ów w grach.

Najbardziej optymistyczne spekulacje mówią o wspomaganiu wznawiania gry, jeżeli w trakcie zabawy wyłączyliśmy konsolę. Dzięki takiem rozwiązaniu niemal natychmiastowo moglibyśmy wznowić grę tam, gdzie ją skończyliśmy, zupełnie tak, jak gdyby została tylko zminimalizowana.

ps4-mobo2

BTW, 256 MB – dokładnie tyle przeznaczono w PlayStation 3 na pracę z procesorem i drugie tyle na pracę z grafiką. Teraz dostajemy 8 GB pamięci „głównej” (z czego jednak 3 GB zżera system operacyjny) i 256 MB pamięci „wspomagającej”. 7 lat postępu. :3

PS4 Fan Rap Song

Jak już siedzimy w temacie PS4, to zobaczmy, jak się bawią fani na całym świecie.

Informacje o Enslaved Eagle

Początkujący we wszystkim - tworzeniu stron internetowych, grze na gitarze i pobijaniu rekordów Cialnego w The Beatles: Rock Band.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Newsy, SingleShock i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „SingleShock #99 – o PS4 całkiem całkowicie

  1. Norbert pisze:

    „a większa część komentarzy użytkowników PS4 była zaskakująco pozytywna.” Tutaj słowo klucz zaskakująco pozytywna bo w 1 na 100’000 e-mailu nie grożono nam, uznajmy to za sukces =)

    I na koniec suchar:

    wiecie dla czego nikt nie pogra na ps4 ?
    bo nie działa.

  2. odin pisze:

    Cialny na zdjęciu :D

  3. Norbert pisze:

    O rly

Add Comment Register



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>