Naprawdę rzadko się zdarza by jakaś firma pozytywnie mnie zaskoczyła. Szczególnie w ostatnich latach, kiedy to wielcy giganci potykali się i zostawiali za sobą falę nieprzyjemnego dymu. Jedak Blizzard jakimś cudem mnie zaskoczył zaatakował znienacka dając mi zarazem mnóstwo frajdy, bo jak inaczej opisać zapowiedź Hearthstone: Heroes of Warcraft!
Hearthstone: Heroes of Warcraft, ma być niewielką w grą karcianą od Blizzard Entertainment. Tak! Tego Blizzard odpowiedzialnego za legendy gier PC Starcraft, Warcraft czy Diablo. Nie wiem czym to jest spowodowane ale ta zapowiedź bardziej mnie zaskoczyła i dała więcej radości niż publikacja daty premiery Diablo 3! I nie chodzi o to że ta gra będzie Free to Play (Dostępna za darmo bez abonamentu) a nawet że ma w nazwie Warcraft, po prostu nie spodziewałem się że kiedykolwiek „Zamieć” zrobi jaką małą gierkę, coś co po prostu będzie luźne ale będzie mieć to coś co w grach Blizzard Entertainment serwuje nam od prawie 20 lat.
Heartstone będzie darmową grą karcianą TCG (Trading Card Game) czy jak kto woli CCG (Collectible Card Game) [kurcze dużo tych skrótów]. Gra została zapowiedziana na PAX ESTE dla wielu ta „Karcianka” była nie lada zaskoczeniem i co mnie też trochę smuci ale „zniechęciła” dużo osób. Choć słowo zniechęciła to za słabe słowo… Po prostu wkurzał mnóstwo ludzi. Przyjazd Niebieskich na PAX był zapowiedziany dość dawno, dużo osób liczyło że na takiej imprezie Blizz zapowie w końcu coś nowego, może w końcu świat dowie się czym jest Projekt TITAN albo dowiemy się jak idą pracę nad ostatnim dodatkiem do Starcraft 2? A tu znienacka wyskakuje gra karciana w świecie Warcraft. Obecnie w sieci trwa ogromna burza związana z tą zapowiedzią w większości jest to bardzo negatywnie nastawiona burza i gdy patrzę na te ilość internetowej złości robi mi się smutno bo czuje się jakbym tylko jak cieszył się jak dziecko z powodu tej „Bomby”. Dobra dość tego rozczulania się i przejdźmy w końcu do sedna, czyli czym tak naprawdę jest Heartstone!
Nad tym tytułem pracuje obecnie 15 starszych pracowników Blizzard których firma nazywa Team 5. Gra ma być klasyczną sieciową grą karcianą gdzie dwóch graczy stara się wykończyć drugiego przy pomocy swojej kompozycji kart. Samych kart w dzień premiery ma być ponad 300 a w przyszłości ma pojawić się ich więcej. Głównym członem naszej armi ma być „Hero”. Bohater to jedna z 9 postaci znanych z uniwersum Warcraft, każda z tych postaci będzie reprezentować którąś z klas postaci znanych z World of Warcraft.
Każda z postaci będzie posiadać własny zestaw umiejętność oraz pełen voice acting! Do naszej postaci będziemy robić „Deck” z dostępnych kart. Jeżeli chodzi o dostępne typy kart to jest bardzo klasycznie, mamy karty potworów, przedmiotów czy umiejętności a wszystko to ma swoje odzwierciedlenie w świecie Warcraft co jest nie lada gratką dla fanów Warcraft 3 oraz World of Warcraft :)
Sama rozgrywa ma być prosta w zasadach tak by każdy mógł w miarę szybko opanować zasady ale też ma dać pole do popisu osobą które nie planują spędzać przy grze tylko paru minut dziennie. Rozgrywa przypomina bardzo MTG (Magic: The Gathering) i Blizzard nie kryję że MGT to podstawa na której tworzyli Heartstone. Na polu walki operujemy maną, dziki niej przywołujemy potworki, używam umiejętności itp. Dzięki swojej oprawie graficznej gra ma dawać nam dużo frajdy pod względem audio wizualny a dzięki użyciu efektów znanych z serii gier Warcraft fani będą czuć się jak w domu.
I teraz najważniejsze czyli jak to będzie z tym Free to Play? Zanim jednak opisze pomysł Zamieci dodam coś ze swojego doświadczenie z grami f2p (a mam je naprawdę duże). To właśnie ten system dystrybucje martwi dużą cześć zainteresowanych. W zasadzie f2p w swoich założeniach jest dobrym systemem w dość prosty sposób przyciągasz graczy ponieważ nie muszą oni martwic się o zakup gry, jednak z samego przypływu graczy nie dających pieniędzy nie utrzymasz serwerów i pracowników wiec by to balansować dodaje się tak zwany ItemShop gdzie gracze za pieniądze otrzymują bonus w grze. Największym problemem twórcy w takiej sytuacji jest nie dopuścić by te bonusy z ItemShop-u sprawiły za dużych problemów zwykłym użytkowników, by jednak mieli jakieś szanse w pojedynku z osobą płacącą. Gdy ten system zostaje zachwiany gra przeradza się tak zwany pay2win (zapłać by wygrać). Na ten problem najbardziej cierpią gry RPG oraz gry bazujące na statystkach. W paro letniej historii grania w gry f2p jak na razie spotkałem tylko jeden tytuł który swój system mikropłatności stworzył w taki sposób by nie psuć balansu f2p jest nim League of Legends oraz inne gry MOBA. Jednak w przypadku gier karcianych sytuacji wygląda dość nieciekawie. By w grach karcianych pozyskać nowe karty przeważnie twórcy zachęcają albo zmuszają nas do zakupu tak zwanych Bossterów-Booster pack. Przeważnie jest to zestaw od 5 do 10 losowych kart. W około 70% gier karcianych na rynku takie boostery pozyskamy wyłącznie przy użyciu Kart kredytowych rzadko twórcy dają nam możliwość wykorzystania waluty dostępnych w grach, choć przeważnie za tę walutę kupimy pojedyncze karty od innych graczy, ale przeważnie korzystanie z tego systemu trwa po prostu za długo i ostatecznie kończysz wydając realne pieniądze. Sam znam to z doświadczenie ponieważ w grze Urban Rivals obecnie wydałem około 50 euro…
Wracając do Hearthstone: Heroes of Warcraft, Blizzard zapowiedział że Bosstery zakupimy przy pomocy walut w grze jak i prawdziwych pieniędzy, cenna jednego bosster pack ma być w granicy 1 dolara (strasznie niska cenna). Dodatkowo gracz będzie mógł zdobywać „Medale” dzięki którym otrzyma darmowe Bosstery, co ciekawe te „Medale” mają odnawiać się co tydzień i po raz kolejny otrzymamy możliwość zdobycia tych darmowych Bosster pack. Poza tym do gry zostanie zaimplementowany system crafting-u czyli możliwość robienia dla siebie wybranych kart.
Prezentacja Hearthstone: Heroes of Warcraft na PAX EAST. Wartę oglądnięcia :)
To na razie tyle jeżeli chodzi o tą jakże ciekawą grę. Beta gry ma byc już w wakacje a premiera jeszcze w tym roku więc Soon™ ®!
I na sam koniec zdam wam dość ciekawe pytanie! Czy wy też tak jak inni (bo ja nie) liczycie że Blizzard kiedyś zrobi jeszcze Warcraft 4?
A jeżeli to jest Apri Fool to chyba sie…
Pisane o 4 rano więc przepraszam za błędy!
Karcianka ftp meh. Dużo bardziej zainteresowała mnie prezentacja D3 na konsoli.
Mnie tylko dziwi to oburzenie i zaskoczenie ludzi, w końcu Blizz już w zeszłym tygodniu ogłosił, że nie będzie to sequel tylko coś nowego. A tu ciągle krzyk na forach Warcraft 4 i Warcraft 4! ;p
Może być ciekawie. Mam tylko nadzieję na spolszczoną wersję…
Skoro tłumaczą WoW to nie wiedzę problemu z przetłumaczeniem (kinowym) Heroes of Warcraft :)
Toż to jest zwykła karciana wowa przeniesiona na kompy :) i o co tyle hejtu ? Byle dało się fajnie pykać bez płacenia coś jak w Urban-rivals.
http://isa.pl/wow/pliki/wow_rulebook17aug2006_en.pdf Jak ktoś chce ogarnąć zasady obecnego TeCeGa to macie rulebook. Ogólnie potencjalna opcja to systemu Pay 2 Win maluje mi się taka że wszystkie obecnie opracowane zajebiste decki z każdego formatu będą nie do złożenia bez zapłaty paru szmalców. Ogólnie miałem swoje podejście do WoWa od razu po premierze i nie podobało mi się to, jeśli już to wolałby MTG ale że jestem jaki jestem to gram w YuGiOh ;) Jak będzie za frajer to może ściągnę jeżeli będzie z kim sparringi ogarnąć, nie gram z randomami w takie coś :P I dalej TCG cyfrowo całkowicie mnie nie przekonuje, nie zastąpi do zwykłej gry i siedzenia naprzeciw osoby z którą grasz czy handlowania kartami osobiście ale zdaję sobie sprawę nie każdy ma warunki na ten przykład, jak Aki ^^”
Aki tutaj masz lepsze ujęcie z gameplay’u http://www.youtube.com/watch?v=aglEW_xoF_w
Totalnie nie ogarniam tego co się dzieje na ekranie, ale muszę przyznać, że wygląda to nieźle. Może kiedyś zmienię zdanie o Heartstone. W końcu to Blizzard ;d
Btw Aki mówiłeś coś o tłumaczeniu WoWa?
@Grabczas, co tydzień będzie można wygrać przez tzw. Medale darmowe Boostery około 10 na tydzień… Co ciekawe ta gra nie będzie bazować na znamy już WoW TCG! Każdą kartę w grze będzie można własnoręcznie zrobić za walute w grze. Dodtkowo są 3 tryby dzieki którym za każdy mecz otrzymasz jakąś darmową kartę itp itd. Fakt będzie można kupiawć boostery, jak w każdej grze CCG online, ale to po prostu tylko przyspieszy twoją grę, bo i tak jak poświęcisz wystarczająco czasu np 1h dziennie to dasz radę się utrzymać w rytmie gry i nie czuje tego że będzie to Pay2Win, tym bardziej że mowa tu o zakupie zwykłego boostera którego inny też mogą miec za darmo, boostery za kasę nie będą miał żadnych dodatkowych bonusów :) A ogulnie zobaczymy w te wakacje :)
tak Mroku WoW jest tłumaczony na polski :)
Oooo! A wiadomo coś kiedy toto by to miało wyjść finalnie oficjalnie???
Jakieś 3 miesiące temu Blizzard poszukiwał Głównego „Mendażera” tłumaczenia na PL oraz 5 tłumaczy :D
http://mmorpg.org.pl/news/zobacz/POLSKA-wersja-World-of-Warcraft-Czy-to-ten-moment?page=3
oraz
http://mmorpg.org.pl/news/zobacz/Przedsmak-World-of-Warcraft-PL-czyli-jak-wygl%C4%85da%C5%82by-przet%C5%82umaczone-questy
TCG jest systemem Pay 2 Win samym w sobie poniekąd tak naprawdę :P Poza tym jak dla mnie to póki co wygląda na kopipastę TCG ale zobaczymy to w praniu jeszcze ;)
Lekko zaooftopuję: widzieliście gameplay z Diablo 3 na konsoli? http://www.youtube.com/watch?v=oQzZWuLdy0Y – 10 minutowy materiał z 3 aktu. Jak dla mnie rewelacja, gra nabiera zupełnie nowego wymiaru. Marzy mi się możliwość wyboru na PC między trybem klasycznym, a tym co będzie na PS3/4. Blizz pliiis.
tylko że Heroes of Warcraft jest CCG! Nie bedzie Trade w grze…