SingleShock Weekly #32


Witajcie w czwartkowym wydaniu SingleShocka! Dziś zdradzę wam, jak wielu graczy grało w betę Battlefielda 3 i ile kul zdołali oni w czasie tej bety wystrzelać. Odkryjecie także finał konfliktu pomiędzy twórcami Minecrafta a twórcami Skyrim. Zobaczycie, jakie tytuły możecie nabyć bardzo tanio, by mieć co robić w nudne, pełne melancholii jesienne wieczory. Zapraszam!

Ile kul wystrzelono podczas testowania Battlefield 3?

Odpowiedź brzmi: 47 miliardów. DICE opublikowało statystyki nie tylko na temat ilości wystrzałów w grze, ale także następujące ciekawostki:
– uleczono się 2,2 miliarda razy,
– 19 milionów nieśmiertelników zostało zdobytych za pomocą noża,
– 21 milionów stacji M-COM pożegnało się ze światem,
– największa odległość, z jakiej wykonano headshot, to 635.6 metrów,
– zanotowano 1.5 miliarda śmierci.

Statystyki przedstawiają się ciekawie. Ponadto, w ogólnym rozrachunku dokładnie 8,125,310 ludzi zagrało w betę BF3. To nieco więcej, niż wynosi obecna ilość ludności w Szwajcarii i nieco mniej, niż w Austrii i Hondurasie.

Inna ciekawa informacja: szefostwo DICE informuje, że wkrótce ilość preorderów Battlefield 3 może osiagnąć 2 miliony. Ciekawe, czy uda im się dobić okrągłej dwójki przed premierą gry, któa odbędzie się 25 października.

Europa dostanie kolekcjonerkę Rayman: Origins

Rzadko się zdarza, by jakieś cudowne rzeczy na wyłączność trafiały się nam, Europejczykom, aniżeli jankesom czy Japończykom – w tym jednak wypadku mamy szczęście. Rayman: Origins – Edycja Kolekcjonerska zawierać będzie 50-stronicowy artbook, płytę z oficjalnym soundtrackiem, pudełko po otworzeniu którego otrzymamy elegancki stojaczek z kartonowymi (bodajże) postaciami z gry, no i oczywiście samą grę.

Póki co, oficjalna informacja głosi, że edycja kolekcjonerska pojawi się tylko w Europie – co jednak dziwne nie jest, zważywszy na to, że główny i najprzedewszyściejszy twórca Raymana jest Francuzem, a jego firma, Ubisoft, jest francuskim studiem. :)

15 minut z Tribes: Ascend

W sieci pojawił się gameplay z nadchodzącej strzelaniny online, mającej w założeniu być free-to-play. Gameplay pokazuje głównie rozgrywkę z bronią palną i lataniem w rolach głównych, ale zobaczyć możemy także fragmenty z menu wyboru specjalizacji naszej postaci.

Nasza strona niestety nie pozwala jak na razie zamieszczać bezpośrednich okienek z filmem z innych serwisów niż YouTube, dlatego będziecie musieli odwiedzić stronę z filmem, która znajduje się pod tym adresem. Koniecznie oglądajcie w HD, warto.

odin: O’rly :D ? To ja wkleję za Ciebie, kod prosto ze strony ;D

Gra zapowiada się całkiem nieźle – mamy ciekawy wątek z pojazdami (motocykle!), samo strzelanie też wygląda interesująco, tylko pytanie, czy gry nie zepsuje efekt znany z innych gier typu free-to-play – przewaga innych graczy, którzy posiadają zbędne pieniądze i przeznaczają je na mikrotransakcje. Osobiście jestem bardzo wyczulony na tym punkcie.

Promocje na 6-te urodziny Gram.pl

Jeden z największych polskich portali o grach komputerowych, zaraz po Grach-Online i DualShock Podcast, z okazji swoich 6-tych urodzin zorganizował promocję w swoim sklepie. Dzięki temu możemy nabyć atrakcyjne tytuły za niską cenę.

W ofercie pojawiła się między innymi kolekcjonerska edycja Wiedźmina 2, którą możemy nabyć za 179,99 zł. Najnowsze Call of Juarez: The Cartel, również w edycji kolekcjonerskiej, kupimy już za 129,99 zł. Nie to, żeby było jakoś szczególnie warto, ale…

Z ciekawszych pozycji wymienić możemy również pierwszego Mass Effecta, kosztującego teraz zaledwie 9,99 zł. Jeżeli należysz do grupy graczy, którzy nie spotkali się jeszcze osobiście z uniwersum Mass Effect, najwyższy czas, by to zrobić. Ponadto, Warhammer 40,000: Space Marine z dodatkiem DLC kupimy już za 99,90 zł, a Dead Island z soundtrackiem – za 79,90 zł.

Do premiery Guild Wars 2 jeszcze długi czas, ale jeżeli nie graliście w część pierwszą, lub brakuje wam któraś z kampanii, może się skusicie na wieść, że każda z kampanii kosztuje teraz niecałe 30 zł.

Więcej możecie znaleźć na stronie sklepu.

Mojang wygrało spór o zwoje

Pamiętacie, jak Bethesda wystosowało do twórcy Minecrafta pismo, w którym zażądało zmiany nazwy tworzonej przez niego gry „Scrolls“, niby to godzącej w nazwę serii „The Elder Scrolls“? Otóż Bethesda postanowiła olać propozycję Notcha na temat rozstrzygnięcia sprawy w turnieju Quake 3 i weszła na drogę sądową. W dniu dzisiejszym właśnie dowiedzieliśmy się, że firma Mojang wygrała sprawę.

odin: To o czym piszesz nie jest prawdą. Zacznijmy od tego, że Mojang chciało zastrzec nazwę handlową „Scrolls” oraz jej użycie w całości lub kontekście. Innymi słowy chciało zawłaszczyć sobie prawo do używania słowa. Bethesda wniosła pozew do sądu, którego celem było uniemożliwienie takiego działania. Wszyscy wiemy dlaczego, w końcu gry ich studia reklamują się „Najstarszym Skrolem ;)”. Rezultat tego procesu jest następujący: Mojang nie może zastrzec nazwy.

Pisanie, że cokolwiek wygrali jest po prostu śmieszne. Zresztą – Notch już się kiedyś upokorzył, porównując się do Billa Gatesa oraz Steva Jobsa i mówiąc o sobie, że jest najbardziej liczącą się postacią na rynku multimediów. Jego wpis na Twiterze komentujący omawiany wynik sądowy pozyskał ogromną liczbę negatywnych komentarzy – rzecz jasna Notch systematycznie je usuwa. Cała ta sytuacja jest dobitnym przykładem na to, że niektórzy ludzie nie są w stanie zachować odpowiedniej klasy wraz ze wzrostem swojej popularności. Ta informacja jest sprawdzona i proszę nie dajcie się nabrać na portale, które piszą inaczej. Notch porównywał się już (publicznie) do Boga, więc nie traktowałbym jego słów poważnie. Dziękuję, dobranoc.

Umbra – niezależny Hack n’ Slash na CryEngine 3

Na YouTube pojawił się ostatnio teaser z gry z gatunku Hack n’ Slash – Umbra. Co ciekawe, jest to gra tworzona na silniku CryEngine 3. Osobiście, jak tak patrzę, to grafika nie przedstawia się aż tak różowo, jak bym się tego spodziewał… Niemniej, efekty całkiem przyzwoite.

BLESS – nowy MMORPG na Unreal Engine 3

Skoro już jesteśmy przy tytułach RPG na nowoczesnych silnikach: Neowiz Games ujawniło BLESS, czyli grę MMORPG której tworzeniem aktualnie się zajmuje. Nad grą pracuje ponad 150 ludzi bogatych w rozległe doświadczenie.

Świat gry ma oczywiście być fantasy, stylowany na średniowieczu, posiadać 10 różnorodnych ras z różną historią i terytorium. Rasy będą podzielone w dwie walczące królestwa – Hierapolis i Cosmopolis. Bla, bla, bla… Skąd ja to znam?

Twórcy póki co gadają głównie o spektakularnych efektach graficznych, cieniowaniu i rewolucyjnymi animacjami i mimiką postaci, zdają się kompletnie nie interesować tym, co przecież w grach RPG najważniejsze… No, ale to przecież masowe RPG.

8itHit

Na zakończenie, tradycyjnie, 8-bitowy hit jutube. Tym razem bardzo znany kawałek wraz z ciekawym video, stworzonym w 100% ze zdjęć poskładanych w film. Kawał genialnej roboty.

Informacje o Enslaved Eagle

Początkujący we wszystkim - tworzeniu stron internetowych, grze na gitarze i pobijaniu rekordów Cialnego w The Beatles: Rock Band.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Newsy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „SingleShock Weekly #32

  1. tkay pisze:

    Patrze na te ceny z „promocyjnej oferty” gram.pl i jakoś tej promocji nie mogę dostrzec…

    A Umbra faktycznie jak na ten silnik graficzny wygląda dość szkaradnie. Ale to chyba jakaś wczesna wersja alfa, więc pewnie jeszcze sporo się zmieni w tej kwestii. Tak czy inaczej, im więcej h’n’sów tym lepiej. ;)

  2. Bizon pisze:

    „Jeden z największych polskich portali o grach komputerowych, zaraz po Grach-Online i DualShock Podcast” – Lubie to! ;D
    A poza tym – miła porcja newsów. Fajna odskocznia od Singleshocków Cialnego, które ostatnio przeradzają się w Microshocki ;)

  3. Enslaved Eagle pisze:

    Oj tam, Cialny pisze na tematy xboxowe, to o czym on ma szeroko się rozpisywać? :D

  4. Biszek pisze:

    Erm, to całe umbra to jakaś dziwnie smieszne coś :P Nie no, albo wersja mega Alpha, na przedstawionym filmiku widac dosc sporo ‚NIE’ i fuj, biszek disapproves. BLESS.. No właśnie, skąd ja to znam. :P Tribes, HMMM. Battlefield 3, Lubie to ! Klik.

  5. tkay pisze:

    Dzięki odin za sprostowanie odnośnie tej sprawy Mojang – Bethesda, chociaż z tego co pamiętam cała sprawa była opisywana przez chyba wszystkie duże serwisy, w ten sposób, że to uciśniony Notch walczy z ucieleśnieniem zła pod postacią Bethesdy, która chce wymusić na biednym twórcy niezależnym jakieś swoje racje. Media kłamia! ;p

  6. odin pisze:

    Nie ma problemu :) Jasne że media kłamią :)

Add Comment Register



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>