Podobnie jak w zeszłym roku, ekipa DSP ruszyła na podbój prasowego dnia targów PGA. Tym razem udało nam się między innymi przemierzyć stanowiska polskich twórców gier indie, poddać się się działaniu Oculusa Rift i pograć we wczesną wersję Dying Light. Wisienką na torcie było jednak spotkanie z Red Thread Games – twórcami Dreamfall: Chapters. Grzechem było by nie obejrzeć tego materiału.
Część I: ogólnie o VIP Day
Część II: twórczość SOSa
Część III: The Few i Duma Szlachecka
Część IV: Spotkanie z twórcami Dreamfall: Chapters (Red Thread Games)
Część V: Dying Light, Oculus, Dark Stork i Euro Truck Simulator
Jeżeli zaś naprawdę nie macie jak zobaczyć wersji video, zapraszamy do ściągnięcia podcastu, który jest zgrabnym połączeniem wszystkich powyższych filmów: PGA 2013 VIP Day – wersja audio.
Ogólnie o VIP Day – 00:03
Twórczość SOSa (McPixel i inne) – 10:43
The Few i Duma Szlachecka – 25:40
Spotkanie z twórcami Dreamfall: Chapters (Red Thread Games) – 39:23
Euro Truck, Oculus, Dark Stork Studios i Dying Light – 01:00:22
Super materiał ;)
To musiało być nieziemskie przeżycie – nie dość że ujrzeć głównego twórcę Dreamfalla to jeszcze przeprowadzić z nim tak długi wywiad. Gdyby to był np. Sefton Hill z Rocksteady studios przy następnej ich grze na już prawdopodobnie next geny to Ja bym się chyba tam rozpłynął ze szczęścia móc poznać tak wielkiego pasjonata, podzielić się z nim swoimi przeżyciami przy ich projekcie, podziękować za te chwile, ah… więc tym bardziej nie dziwi mnie wasza reakcja na wywiad z ludźmi od Dreamfall: Chapters – wasz entuzjazm udzielił mi się mocno podczas gdy słuchałem tej waszej relacji.
Świetna robota z przygotowaniem takich materiałów video dla nas.
Mam nadzieję że do następnego PGA dokupicie dodatkową baterię aby można było obejrzeć targi bardziej szczegółowo :D trochę mi brakowało tego… mimo wszystko, świetna robota :)
Ja byłem średnio zadowolony z wypadu na pga fakt faktem sprawdziłem daying light i oculus rift ale dreamfall nie widziałem.Dark stork nic mi nie ujawnili co tworzą
No my bylibyśmy po prostu „zadowoleni” gdyby nie niespodzianka z Red Thread ;).
Jaruto, dzięki wielkie. Bardzo doceniamy to, że się podobało. Tak jak piszesz, przeżycie jedyne w swoim rodzaju. Dla Żaby tym bardziej, bo pierwszy Dreamfall to jej ulubiona gra (to tak jakbyśmy z Bladym mieli gadać z Kojimą ;) ). A co do baterii – już myślimy nad dodatkową + może jakimś mikrofonem co by nagrywać całe rozmowy, a nie tylko o nich opowiadać.
Świetna relacja! Bardzo sentymentalna ;)
Cieszę się, że tegoroczna edycja PGA nadrobiła trochę względem zeszłorocznej porażki. Przynajmniej widać, że rzeczy zmierzają w dobrym kierunku. Sam segment o wywiadzie z twórcami Dreamfall’a był świetny – aż miło było was słuchać. To właśnie za tego typu rozmowy i wywody uwielbiam wasz podcast – because of feelings ;)
Jestem za to zaskoczony tak pozytywnym odbiorem Oculusa, chociaż nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że to przyszłość. Przewiduje raczej niszowe znaczenie tego bajeru – kinect też miał być „w każdym domu”.
Więcej nostalgicznych wycieczek w przeszłość w podcaście proszę!
@Toblakai Co do oculusa to naprawdę świetna zabawka ale żeby dobrze się na tym grało to trzeba do tego jakiegoś innego sterowania niż myszka/klawiatura albo pad.Wiem jedno to urządzenie jest stworzone do horrorów
Ja byłem w sobotę i gorzko tego żałuje, kolega mnie wyciągnął bo mówił że jak był w 2007 była bardzo fajnie rozmawiał z wieloma producentami i twórcami sprzętu i gier. W sobotę jeden wielki tłum ludzi jak mrówek i jedno wielkie targowisko i giełda Koszalińska. Muzyka wszystko zagłuszała. Może jak bym był na vip day było by inaczej ale na następnych edycjach na pewno się nie pojawię.
Polskie gry indie zawsze spoko. Myślę, że dam szansę Dumie Szlacheckiej, jak już wyjdzie.
Ludzie z Indie GameDevu zawsze gadają, że lubią gadać z ludzi, którzy chcą gadać o ich grach :).
Sos robi typowo indie gry – niezależne od niczego (czy może raczej „wszystkiego”). Zaskoczyliście mnie tym projektem. I tak jak dla mnie oculus meh, ten tytuł chętnie bym sprawdził.
Co do grafiki (którą widziałem w tle, plus znalazłem trailer http://youtu.be/b36vS_XOGpY :) ) przypomina mi ona Nintendowe gry z Virtual Boya :).
Z tego co mówicie o The Few, gra wydaje mi się być inspirowana trochę tym oto klasykiem http://www.windowsgames.co.uk/critical.html
Blady, co do twoich pomysłów na urozmaicenia w grach. Już kiedyś pisałem tutaj, że powinieneś starać się o stanowisko Egzecutiv Wizjoner w jakiejś growej firmie :).
Gdy mobilne tworzy się bo (podobno) tworzy się łatwo i rynek zbytu (ciągle) jest. W McPixel grałem na tablecie. W XCOMa można grać na iOS. Więc nie takie diabeł straszny, jak go pomalują:).
Nie grałem w Dreamfalle, ale po ograniu TWD (i pierwszego odcinka Wolf Among Us) cieszy mnie wizja, że produkuje się przygodówki, a przygodówki nowoczesne, zrywające z point n’ clikową tradycją :).
Co do Dark Store, cytując z facebooka @Polski GameDev (który przy okazji mogę polecić :) )
„Dark Stork Studios uruchomiło również nową stronę internetową. To tam można się dowiedzieć, że właścicielem studia jest Mikołaj Świtalski, syn Mariusza Świtalskiego, który wedle tygodnika Wprost znajduje się obecnie na 21 miejscu listy najbogatszych Polaków, a majątek jego rodziny szacuje się na 1,3 miliarda złotych.”
Pieniądze firma ma, więc z tego pieca może wyjść smakowity chleb :).
Słuchejcie, czy byłaby możliwość zobaczyć „goły” filmik ze zwiedzania targów i wywiadów? Bo lubię gdy wy mówicie, ale chętnie bym posłuchał co mówią ludzie, do których mówicie :).
Jeżeli jest na to popyt, to mogę zmoncić taki filmik „goły”, ale ostrzegam, że mało tam by było słychać przez ten wszędobylski szum i głośną muzykę.
W najnowszym bundlu groupees można dorwać The Few http://groupees.com/shinyloot
Zasłużony pozytyw, idealny parttner do interesów zbrojenie rozproszone.
Also visit my bog :: hotel nad morzem basen