SingleShock #87 – ten z procesorami i bandziorami

SS-87
Witam was wszystkich w osiemdziesiątym siódmym SingleShocku! :D Mówi się, że nasza branża cierpi w czasie wakacji na chorobę sezonu ogórkowego, ale – jak widać po newsach, to nieprawda. Dziś będzie trochę porównań i dwie listy, dodatkowo pooglądacie sobie GTA V i posłuchacie, co ma do powiedzenia prezes Razera o konsolach Sony. Zapraszam!

Porównanie procesorów PS4 i X1

Serwis GameChup opublikował krótkie porównanie procesorów, które znajdą się na pokładach nadchodzących konsol PlayStation 4 i Xbox 1.

x1-cpu

Na początek procesor Xboksowy:

16 Render Output Pipelines (jednostki operujące na pikselach)
12.8 Gigapikseli na sekundę
768 jednostek cieniujących
Zegar 800 Mhz
1.23 Teraflopów na sekundę

ps4-cpu

A teraz procesor Playstationowy:

32 Render Output Pipelines
25.6 Gigapikseli na sekundę
1152 jednostki cieniujące
Zegar 800 Mhz
1.84 Teraflopów na sekundę

Nie da się ukryć, że już na pierwszy rzut oka procesor w PlayStation 4 jest o niebo potężniejszy od tego w Xboksie One. Ale czy większa moc wystarczy do zdominowania rynku? Zobaczymy, jaką politykę wobec graczy i producentów ostatecznie przedstawi Sony – a jeżeli hype na PS4 i hejty na Xboksa utrzymają się tak, jak się chyba wszyscy spodziewamy, to już wiemy, kto zdominuje rynek: wbrew temu, co w następnym podartykule mówi CNN.

▴ Do góry

CNN: 5 powodów, dzięki którym Xbox zdominuje świat

CNN Money z kolei, pokusiło się o stworzenie listy powodów, wedle których to Xbox podbije serca graczy i cały rynek rozrywki elektronicznej w nadchodzących latach. Zerknijcie, bo po mojemu wyszło nieco śmiechowo.

5. Halo

Pierwszy konsolowy FPS, który na dobre zagościł na półkach Xboksowców, zagości również na Xboksie One. 50 milionów sprzedanych kopii na całym świecie, a Halo 4 zarobiło 300 mln. USD w pierwszym tygodniu po premierze – wątpię jednak, że Halo, jako jedna z exclusive’ów, przeważy jakąkolwiek szalkę w nadchodzącej bitwie konsol.

Halo

4. Kinect

Hahaha, ha, ha… Zaraz, poważnie? Xbox One zawojuje rynek gier, bo będę mógł dostawać punkty za tańczenie przed telewizorem i bycie śledzonym all-the-time? Już poprzedni Kinect miał być rewolucją na skalę światową, a był co najwyżej przepustką do kiepskich gier tanecznych bez użycia specjalnej maty.

kinect-players

3. Titanfall

Niee, nie wmówicie mi, że gra, która notabene będzie także na pecetach (z Windowsem co prawda, ale wciąż na pecetach), którą zajmuje się – jak wspomina CNN Money – zespół odpowiedzialny za serie Call of Duty, da radę sprawić, że Xbox zdetronizuje PS4.

1-19-titanfall

2. Smartglass

Czyli kafelki dotykowo. Nie wiem, jakież to wspaniałe funkcje dostarczy Xboksowi tablet z Windowsem 8, tak czy inaczej – jeżeli kiedykolwiek kupię Xboksa 1, to na pewno nie kupię od razu tableta, a już na pewno nie z Windowsem. I wzywanie artylerii w Dead Rising 3 czy odblokowywanie mapek w Assassin’s Creed IV wcale mnie do niego nie przekonuje…

Xbox-SmartGlass

1. Telewizja

Czyli coś, czego my, Polacy, raczej nie uświadczymy w swoich domach. Jeżeli jest to jedna z tych większych rzeczy – w co nie wątpię, po pierwszej prezentacji Xboksa – to nie mamy zbytnio po co kupować Xboksa 1. CNN Money cytuje „Kinect 2 wyeliminuje potrzebę korzystania z pilota” – to są chyba jakieś żarty, nie wyobrażam sobie, w jaki sposób obsługa głosowa miałaby być wygodniejsza od przycisków na pilocie? Fakt, nie trzeba wymieniać baterii, ale fakt, że nie trzeba podnosić ręki i przesuwać palcami po przyciskach wcale nie jest rewelacyjny.

xbox-tv

▴ Do góry

10 najbardziej pożądanych funkcji w PS4

Których, oczywiście, nie uświadczymy. Ową listę sporządził serwis GamingBolt. Lista jest bardzo rzetelna i naprawdę świetnie byłoby ujrzeć poniższe funkcje w PS4, ale na chwilę obecną możemy niestety być pewni, że można im tylko powiedzieć „do widzenia”.

1. Obsługa gier z PS3 bez Gaikai

Nie każdy z nas ma na tyle sprawny i szybki internet, żeby pozwolić sobie na streamowanie gier z internetów. Na moim 4-megowym łączu dało się pograć w różne indyki na OnLive z delikatnym opóźnieniem, więc orzekam, że dobry światłowód byłby konieczny do komfortowego korzystania z Gaikai na PS4.

ps4-gaikai

2. Wsparcie dla modów

Czymże byłby Skyrim bez modów? Ot, typowym, nudnym RPGiem. :D Konsolowcy mają to nieszczęście, że modów mieć nie mogą – pozostaje nam tylko współczuć i ostrzegać „nie kupuj gier Bethesdy na konsolę!”. Ja kupiłem tylko Fallouta 3 na Xboksa.

skyrim-pony

3. Pełne wsparcie dla 4K

Czyli dla wykufiście wielkiej rozdzielczości ekranu… Wyjaśniam: teraz mamy w standardzie 1920 x 1080, a wyobraźcie sobie rozdzielczość 3840 x 2160

Dla przykładu, oto filmik nakręcony w rozdzielczości 4K (pamiętajcie, żeby w ustawieniach jakości wybrać opcję „Oryginał”).

4. Pełne wsparcie dla klawiatur i myszek

Powiedzmy sobie szczerze, nie gramy na konsolach po to, żeby siedzieć przy biurku i klepać w klawisze, tylko po to, by się wygodnie rozłożyć na kanapie i napierdzielać padem… No, ale zawsze znajdą się tacy, którzy chcieliby inaczej. A ja i tak będę grał w Destiny na padzie.

5. PlayStation Mobile

Zaraz, przecież mamy Vitę, która będzie w stanie komunikować się z PS4. Bez obaw, na pewno też będziemy mogli wzywać artylerię jej ekranem dotykowym. :D

SonyPlaystationVitafirstgames

6. Dostęp zdalny

Chodzi tutaj o zdalny dostęp do zarządzania konsolą: kupowania gier, kiedy jesteśmy w terenie, zarządzać twardym dyskiem, a redaktor GamingBolt wpadł nawet na pomysł, żeby z tabletu namierzyć GPSem skradzioną konsolę.

7. Dzielenie się edycjami cyfrowymi gier

Jak pisałem już jakiś czas temu, Steam planuje wprowadzić możliwość pożyczania innym naszych gier. PS4 nie będzie blokowało odgórnie możliwości odpalania płyt pożyczonych od kolegi, ale co z tymi pobranymi z PS Store? Cóż, temat był wałkowany tyle razy, że nie ma sensu specjalnie się tutaj rozpisywać.

8. Folding@Home

Wut? Autor chciałby, żeby PS4 mogła służyć jako maszynka wspomagająca obliczanie skomplikowanych, potrzebnych nauce formuł w czasie, kiedy pobieramy coś w tle, a nawet na bieżąco wydzielała w tym celu te zasoby, których obecnie nie potrzebuje, kiedy gramy.

9. Lepsze wsparcie kodeków

Moje staruteńkie PSP doskonale radziło sobie z odpalaniem plików MP4 – z tego, co wiem, nowoczesne konsole radzą sobie z płytami DVD i BR, a PS3 potrafi odpalić MPG, AVI i WMV, a także MKV, choć nie widnieje na liście oficjalnie wspieranych formatów. Co prawda Xbox 360 nie chciał odpalić niczego, co nie było filmem WMV, ale nie czepiajmy się już.

Autor listy chciałby, żeby PS4 działało jak pecetowy odtwarzacz VLC: czyli odpalał dosłownie wszystko, co zawiera choćby klatkę filmu, nawet takiego, którego pobraliśmy do tej pory dopiero 0.5%. Kto wie, może kiedyś.

10. Lepsze działanie w sieci

PS4 miałoby lepiej współpracować z innymi urządzeniami w sieci, nie tylko poprzez chmurę, ale też przez sieć LAN, żeby móc przesyłać pliki z konsoli na komputer i na odwrót.

Bo przecież pendrive’y są takie drogie. :D

▴ Do góry

GTA 5: Nowa metoda ucieczki przed glinami

„W GTA V, gangi uliczne nadal są problemem w Los Santos, podczas gdy Lost Motorcycle Club działa w Blaine County. Niektóre gangi są bardziej zainteresowane walką z policją, niż pomiędzy sobą – użyjemy tego, by zyskać nad glinami przewagę i ulotnić się z miejsca zdarzenia.”

sony-24-gta-v

News z ostatniej chwili (no dobra, tak naprawdę to sprzed paru godzin): pojawił się nowy film przedstawiający fragmenty rzeczywistego gameplay’u, prosto od Rockstara. Rzućcie okiem.

▴ Do góry

Dlaczego Razer nie robi sprzętu pod PlayStation?

Otóż odpowiedź jest zasadniczo krótka – bo szef Razera nie gra zbyt często na PS3.

A przynajmniej taką oficjalną odpowiedź dał pan Min-Lang Tan, czyli prezes we własnej osobie, na Twitterze.

„Jednym z głównych powodów, dlaczego nie tworzymy akcesoriów dla PlayStation to fakt, że nie spędzam tak właściwie zbyt wiele czasu przy swojej konsoli.”

razer

Razer mógłby tworzyć urządzenia dla PlayStation 4, jak stwierdził pan Tan, bo zachwyciło go wystąpienie Sony na E3. Dodał jednak, że musi jeszcze upewnić się, że gry na tę konsolę mu się spodobają.

„Przyjmujecie, że to dla nas tylko biznes. :) Gdyby tak było, bylibyśmy o wiele większą firmą, niż dzisiaj jesteśmy.”

▴ Do góry

8itHit: Diablo: Tristam Theme by charlieparradelriego

Dzisiaj sobie trochę podiablimy: będzie koleś, grający na gitarach Tristam Theme z gier Diablo.

▴ Do góry

Informacje o Enslaved Eagle

Początkujący we wszystkim - tworzeniu stron internetowych, grze na gitarze i pobijaniu rekordów Cialnego w The Beatles: Rock Band.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Newsy, SingleShock i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „SingleShock #87 – ten z procesorami i bandziorami

  1. Non pisze:

    Artykuł CNN dobitnie pokazuje, że CNN nie ma pojęcia o czym gada :).
    FPSy grają coraz mniejszą rolę, Kinect nigdy nie grał większej roli, a siła telewizji słabnie z każdą minutą, w której działa internet.

    Jak znawca tematu procesorów, mogę w całą pewnością stwierdzić, że procesor PS4 ma znacznie więcej rzeczy w procesorze, niż procesor XBONA. Co z kolei prowadzi nas do konkluzji, że procesor XBONA nie ma w procesorze tylu rzeczy, ile procesor PS4.
    To taka pobieżna analiza, więcej o procesorach będę mógł powiedzieć, gdy dowiemy się czegoś więcej o procesorach.

    Klawiatury dla konsol są nie tyle do grania, co dla wygody pisania. Teraz, kiedy mam PS3, wiem jaki to jest ból, gdy trzeba do kogoś wysłać wiadomość używając pada :).

    Co do GTA V… Nigdy nie byłem fanem takich gier, a GTA wcale mnie nie jara. Opinię na szybko wyraziłem na czacie, nad bardziej konkretną musiałbym się zastanowić.

  2. Bizon pisze:

    Co do Gaikai – testował ja to na lapku, kiedy jeszcze Sony nie położył na tym swoich łap i przy moim internecie (który waha się zazwyczaj między 10 a 16 Mbit/s) dało się naprawdę komfortowo pograć, ale działało mi to w rozdziałce 720p, więc nie wyglądało za dobrze..

  3. Aki Evans pisze:

    @Non ja jak gram na swojej PS3 to zawsze podpinam sobie moją klawiaturę usb i nie mam problemów z pisaniem :)

  4. Enslaved Eagle pisze:

    @Bizon: no tak. Wypadałoby wspomnieć o jakości streamowanego obrazu, czego nie zrobiłem. :D
    Oczywiście na moim 4-megowym łączu też nie należałoby się spodziewać rewelacji – miałem te 720p, czasem przeskakiwało do 480p (bo Gaikai „w locie” zmienia jakość obrazu w zależności od obciążenia łącza) i pytanie, czy przy czymś takim nie byłoby warto zachować/kupić PS3, żeby zastąpić sobie kompatybilność wsteczną, którą odpuściło sobie Sony w PS4? Ja planowałem sobie sprawić PS3 przed premierą „czwórki”, ale na razie finanse nie pozwalają. Zobaczymy, jak będzie potem. :)

    @Aki: a to wszystko zależy, jak komu wygodnie. Bo jedni mają np. podpiętą konsolę do monitora i grają tak jak na pececie, inni mają od konsoli do „legowiska” 3 metry i już musisz mieć klawiaturę bezprzewodową. :P Ergo – kolejny wydatek. Na Steam Big Picture zostało pisanie padem bardzo fajnie rozwiązane, ciekawe, jak szybko da się tego nauczyć, by pisać w miarę płynnie.

Add Comment Register



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>