DualShock Podcast #78


Witamy w 78 odcinku DualShock Podcast. W dzisiejszej Halloweenowej edycji wracamy do tematu gier mniej lub bardziej strasznych oraz mniej lub bardziej w napięciu trzymających. W podcaście pojawią się przemyślenia na temat niepozornego Project Zomboid, polskiej produkcji Afterfall InSanity, co-opowej odsłonie Residen Evill (cover-shooter?) Raccoon City oraz dwuznacznym Silent Hill Downpour. Na sam koniec zostawiliśmy rozmowę połączoną z wrażeniami po ukończeniu Silent Hill Shattered Memories. Zapraszamy!

Project Zomboid – 1:11
Afterfall: Insanity – 9:46
Resident Evil: Operation Racoon City – 22:15
Silent Hill: Downpour – 35:06
Shattered Memories – 51:16

Wersja audio. [Pobierz bezpośrednio]

edit: Teraz dopiero usłyszałem mój przepiękny popis elokwencji :D

(Bizon): Akira Yamaoka przewraca się teraz w grobie.
(odin): Ona nie może teraz wytrzymać.
WHY Y NO THINK BRAIN :D Przepraszam ;)

Informacje o odin

Staram się utrzymać stronę w jak najlepszej kondycji, oraz być lepszy w tym co robię. Interesuje się grami komputerowymi odkąd tylko dostałem Swój pierwszy komputer, a samym tworzeniem stron internetowych, treścią multimedialną, designem, od około 2003 roku. Tyle tytułem wstępu, na pewno napiszę więcej :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii DualShock Podcast, Podcast i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

19 odpowiedzi na „DualShock Podcast #78

  1. tkay pisze:

    Na samym początku odin brzmi jak Zbigniew Suszyński. ;p Serio.

    Naprawdę uważacie, że Afterfall wygląda ładnie nawet na tle polskich produkcji? Bo jak dla mnie to akurat najbrzydsza polska gra ostatnimi czasy. Oczywiście, może i ma ciekawy design, setting itd. ale do Wiedźmina, Bulletstorma, Dead Island czy nawet Hard Reset pod względem jakości oprawy graficznej w ogóle nie ma startu. Jednak mimo wszystko grafika wcale nie musi być najważniejsza dla gier tego typu, bo wystarczy, że będzie miała nałożone jakieś ciekawe efekty i grę świateł. Ale jednak sama rozgrywka, mechanika i generalnie jakby czucie tej produkcji pozostawia dla mnie wiele do życzenia i również dziwi mnie, że komentując bodaj Silent Hilla stwierdziliście, że walka i animacja w nim jest drewniana, zaś w dyskusji o Afterfallu nie wspomnieliście o tym aspekcie ani słowem, a przecież widać na trailerze, że nasze alter ego porusza się jakby miał w dupie kij od szczotki, a mechanika walki jest pewnie zaczerpnięta z jakiejś produkcji sprzed 6 lat. No i ten głos głównego bohatera… Masakra.
    Co do ich kampanii reklamowej (gra za dolara, nasza gra jest lepsza niż seks z dziwką etc.) nie wiem czy to cyniczny sposób na zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów, czy jednak totalna desperacja z ich strony. A może jedno i drugie? W każdym razie do mnie taki sposób reklamy zupełnie nie trafia i wręcz obraża mnie jako gracza, szczególnie gdy po pewnym czasie sami twórcy przyznali, że chcieli takimi zagrywkami wybić się w sieci tanim kosztem. No i jeszcze ta naiwna wzmianka o akcji charytatywnej… Trudno również (przynajmniej wg mnie) określić Afterfalla jako grę niezależną gdy wiadomo, że powstaje za kilka (kilkanaście?) grubych milionów złotych. To tak jakby powiedzieć, że Tytanic to niszowy film.
    Jak dla mnie tytuł może się sprzeda i może nawet twórcy na nim zarobią (celują w 200-300 tyś. sprzedanych kopii na PC), ale wszystko mi mówi, że to po prostu słaba gra jest…

  2. Box pisze:

    nie wiem ale nie ma video ani audio tylko czarny ekran czy to objawy Hallowinowego zamieszania, czyżby duchy wkroczyły na Podcasta,

  3. Mroku pisze:

    Sssssssssssstraszny wam wyszedł ten podcast :P. A dla mnie po dziś dzień do najstraszniejszych gier zaliczają się Half-Life i pierwszy Aliens vs Predator.

    odin: apropos gier indie – http://www.piratekart.com/ „paczuszka” – 300 gier z Festiwalu Gier Niezależnych.

  4. Non pisze:

    Poczułem się zachęcony Zomboidem. Zagrałem w demo… To jest bardzo trudna gra. Dwa razy zginąłem tak samo, zombiaki dostały się do środka domu. Jest jakiś sposób, żeby jest przepędzić gdy warują pod drzwiami?

  5. Bizon pisze:

    Deski, gwoździe i robisz blokady na drzwi i okna – to jest przecież jedno z pierwszych zadań ;).

    tkay – Bulletstorm – Epic, Dead Island – Ubi (jak się nie mylę). Hard Reset nie jest produktem zbyt zaawansowanym poza grafiką. A drugi Wiedźmin to Atari… No i te studia deweloperskie mają naprawdę wyszkoloną i doświadczoną kadrę. Afterfall z tego co wiem, jest sponsorowane przez jakichś tam sponsorów, a budżet całości wynosi chyba 6 milionów złotych – powiedzielibyśmy, że to dużo ale nie wiadomo ile z tego jest przeznaczone na promocję itp. Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że to gra małego i niedoświadczonego studia to osiągnięte efekty są co najmniej bardzo dobre. Ja życzę im jak najlepiej..

  6. Altairus pisze:

    haha jeszcze nie przesłuchałem audycji ale apropo elokwencji Bizon też się popisał :D Akira żyje i ma się dobrze

  7. tkay pisze:

    Bizon,
    jeżeli chodziło Ci o wydawców, to: BulletS – EA, DeadI – Deep Silver, Wiedźmin – Namco, tylko nie wiem co to ma do rzeczy. Właśnie to, że za Afterfallem stoją „jacyś tam inwestorzy” z giełdy nie czyni z niej gry niezależnej.
    Co do efektów, to bym mocno dyskutował. Biorąc pod uwagę ile już wydali kasy na tę grę, ile lat ją robią oraz to jakie mieli pierwotne założenia na tę produkcję (turowy rpg, w stylu pierwszych falloutów, tyle, że w fpp), to dla mnie rezultaty w postaci trailerów są naprawdę mizerne. Chciałbym się mylić, ale nie sądzę, że ta gra zawojowała rynek.

  8. Non pisze:

    Bizonie,
    to ja wiem, że deski, że gwoździe :). Chodzi mi raczej o moment, w którym zombiaki zbierają się i atakują drzwi. Gdy chcą się przedostać. Można coś z tym zrobić?

  9. odin pisze:

    Następnym razem piszemy przed podem do tkaya bo ja o tych rzeczach czytam po raz pierwszy :D Widziałem, ledwo 3 gameplaye i gra wyglądała świetnie… Cienie były, W KOŃCU, ostre, środowisko szczegółowe, efekty mgły i pary bardzo ładne. Dead Island miało bardzo poszarpane cienie, Buletstorm to zresztą to samo. Innymi słowy dokładnie to co mnie bardzo denerwuje w konsolowych portach. Cienie Witcher 2 to tak jak już napisał Bizon, Atari.

    @Non, zależy w jakiej sytuacji jesteś. Polecam spieprzać i najlepiej bunkrować się w miejscach które posiadają minimalnie dwa wyjścia. Tak jak mówiłem to jest strategia poruszania się po mapie. Musisz kontrolować czas, wychodzić po określone rzeczy, wracać do domu przed zapadnięciem zmroku. Jeśli się tego trzymać, można wytrwać naprawdę całkiem długo. Problemem jest utrzymanie wysokiego najedzenia oraz kontrola ilości zapasów. Najlepiej zrobić sobie 2 bazy, jedną jako wypadową, drugą główną.

  10. Mroku pisze:

    A powie mi ktoś jak usunąć barykadę w demie Zomboida? Zabarykadowałem wszystkie drzwi i nie mogę wyjść z domu :D

  11. jaruto pisze:

    :D

  12. Altairus pisze:

    zwracam honor bizon powiedział płacze a w cytacie dałeś że się przewraca xD
    Barykadę zdejmujesz tak samo jak ją budujesz młotkiem :D

  13. Non pisze:

    Mroku,
    Kliknij na młotek, a potem na barykadę.

  14. Mroku pisze:

    Bah już wiem w czym rzecz, nie robiłem zwykłych barykad tylko te duże, które można wycraftować. W każdym razie nie przypaliłem zupy jak Bizon, ale zabił mnie kochany sąsiad, które mu spodobało się moje mieszkanko. I w tym momencie poczułem klimat jak z „Drogi” McCarthy’ego, z tym całym unikaniem nie tylko potworów, ale też innych ludzi. Bomba!

  15. odin pisze:

    Mówiłem w poprzednim podcaście żeby uciekać jak przyjdzie sąsiad :D Mój rekord z dzisiaj to 87 dni. Ostatecznie zabiła mnie zakażenie :( Musiały mnie dziabnąć gdy uciekałem z marketu.

  16. Biszek pisze:

    Jestem zainteresowany Afterfallem, oj tak, ciekawie to wyglada, na pewno zainwestuje w ten produkt.

    „Zaciera rączki i widzi komentarze”. :D uśmiech w oczku

  17. jaruto pisze:

    Wstęp który zrobiliście, jest przekozacki, klimatyczny i jajcarski :D
    Bravo!

  18. Iroks pisze:

    MOAR INDIE ! Może co dwutygodniowy specjalny odcinek godzinny o grach indie ?

  19. Pingback: Środowe przesłuchania | konsolowiec.pl

Add Comment Register



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>