DualShock Podcast #98


Witajcie w świątecznym 98 odcinku DualShock Podcast – tym razem z fajnym dodatkiem – kody do gier indie na steama w środku :) Mimo świątecznej krzątaniny nie poddajemy się gdyż nagrania być muszą! Tym razem tematem odcinka zostały gry indie. Począwszy od gier ambitnych (o których jeszcze nie mówiliśmy) a skończywszy na grach na urządzenia przenośne czy ogólnie dostępne silniki „game-creation-kit”. Po więcej sprawdźcie tagi i… zapraszamy!

Po kody do gier indie udajcie się na naszego facebooka -> http://www.facebook.com/dspodcast
Więcej informacji w zakończeniu podcastu. W skrócie, to tematyczne podziękowanie za 100 lików ;)

Wstęp – 0:00:00 ;)
AGS – 0:00:45
Super StickMan Golf – 0:07:28
Lunar Racer – 0:12:54
JetPack JoyRide 0:18:30
Blot – 0:20:56
Magicka oraz Broken Sword 2.5 – 0:27:52
Nuclear Dawn – 0:30:19
Dungeon Defenders – 0:37:00
Sideway: The New York – 0:39:32
Terraria – 0:41:56
Machinarium – 0:44:41
Datura, Bulletstorm oraz Witcher 2 (oftopy) – 0:47:31
Zakończenie – 0:58:07
Wtopy – 0:59:37

Wersja audio. [Pobierz bezpośrednio]

Informacje o odin

Staram się utrzymać stronę w jak najlepszej kondycji, oraz być lepszy w tym co robię. Interesuje się grami komputerowymi odkąd tylko dostałem Swój pierwszy komputer, a samym tworzeniem stron internetowych, treścią multimedialną, designem, od około 2003 roku. Tyle tytułem wstępu, na pewno napiszę więcej :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii DualShock Podcast, Podcast i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

25 odpowiedzi na „DualShock Podcast #98

  1. DR PROZAK pisze:

    Zawsze czujny kto? :)

  2. teekay pisze:

    Świetna inicjatywa z tymi kodami do gier. Pewnie już żaden klucz do tej pory się nie ostał, więc gratuluję zwycięzcom i dzięki redaktorom za takie upominki. :) Przy okazji, moglibyście podać tytuły gier przez Was rozdanych?
    Jeżeli zaś chodzi o gry indie, to jakoś nigdy mnie nie interesowały, ale odkąd założyłem konto na steamie, moje odczucia względem tego typu produkcji zmieniły się diametralnie i zauważyłem, że prócz popierdółek jest sporo wartościowych gier, które co prawda wciąż w większości nie grzeszą zbytnim skomplikowaniem, jednak dostarczają dużo dobrej zabawy a nawet potrafią przyciągnąć ciekawą historią, czy nawet jakąś fajną mechaniką.
    Jeżeli jest ktoś taki, dla którego zaprezentowany materiał w podcaście jest niewystarczający, to z tych gier, w które sam grałem, polecam Frozen Synapse i Gemini Rue. Pierwsza to taktyczna gra z niecodziennym systemem turowym i również specyficzną oprawą audiowizualną. Dowodzimy w niej grupą „komandosów” (podzielonych na klasy), w celu (głównie) infiltracji jakiegoś pomieszczenia z losowo umiejscowionych wrogów. Ściany lokacji ulegają destrukcji po spotkaniu z pociskiem wyrzutni rpg, czy granatnika, co dodaje dodatkowe opcje taktyczne. Kampania singiel podzielona jest na szereg w miarę zróżnicowanych misji, a ukończenie ich daje naprawdę sporo satysfakcji. Druga zaś gra to klasyczny point&click w klimacie noir w świecie sci-fi z logicznymi łamigłówkami i frapującym wątkiem fabularnym z bardzo fajnym zwrotem akcji. Rozgrywka jest dwoista, tzn. sterujemy poczynaniami dwójki bohaterów, między którymi można się „przełączać” gdy gra na to pozwala. Grafika tej produkcji, co tu dużo mówić, odstrasza, ale po dłuższej chwili idzie się do niej przyzwyczaić za sprawą gęstego klimatu i interesującej intrygi. Dźwięk ulewy i spływającego deszczu z rynien towarzyszący nam od pierwszych chwil, tajemniczy detektyw w beżowym prochowcu z zachrypniętym i trochę zmęczonym głosem (tak, gra jest w pełni dubingowana!) – to jest prawdziwe noir. :)

  3. teekay pisze:

    PS. Nie beżowym, a szarym prochowcu. ;]
    PS2. Twórcy Machinarium stworzyli nową przygodówkę, która zwie się Botanicula, która wygląda jak połączenie World of Goo i Machinarium właśnie. Zarówno Machinarium jak i seria Samorost od tych samych twórców również niezwykle mnie urzekły, dlatego jestem bardzo ciekaw co też wyjdzie z ich nowej gry. :)

  4. Pesio pisze:

    Nie wiem czy to tylko u mnie, ale mam problemy z głośnością podcastu. Raz jest głośniej, potem nagle jest ( o wiele ) ciszej – co utrzymuje się przez kilka(naście)minut, następnie znów głośniej i tak w kółko. :/

  5. odin pisze:

    Mieliśmy bardzo mało czasu na zrobienie podcastu – dokładnie parę godzin. Spróbuję to poprawić – dopiero wieczorem, ale dam znać co udało się zdziałać. Tkay:

    http://store.steampowered.com/app/38600/
    http://store.steampowered.com/app/105300/
    http://store.steampowered.com/app/45450/
    http://store.steampowered.com/app/70100/
    http://store.steampowered.com/app/111400/

    Dla spóźnialskich : LDHWC-RFHJD-87WNH
    Powodzenia :)

  6. Abaddon pisze:

    Dzięki

  7. Pingback: konsolowiec | Środowe przesłuchania – tydzień 15

  8. Altairus pisze:

    dziś na GOG i Steam miał premierę kolejny ciekawy tytuł indi czyli Legend o Grimrock klasyczny dungeon crowler ze współczesną grafiką i rozwiązaniami

  9. odin pisze:

    Pesio – sprawdź teraz, powinno być lepiej.

  10. CialnyGD pisze:

    Luuuudzie!!! Słyszałem, że nie wysyłacie nam pytań na 100tny odcinek??? Jak to jest możliwe?!?
    Uwaga! Włączam mega mocnego super motywatora!
    Zadawać pytania! Wysyłajcie je na kontakt@dspodcast.pl
    Mega mocny super motywator wyłączony!

  11. Pesio pisze:

    Dzięki odin, jest lepiej. Nie wiem czy to twoja sprawka, czy innych głośników, ale już jest ok.

  12. jaruto pisze:

    Spóźniłem się z tymi kodami… ogólnie, odcinek był całkiem niezły. Fajny rajd z grami Indie.
    Szczególnie interesuje mnie Nuclear Dawn (lubię takie gry) i gdybym miał smartfona to wtedy na pewno poszpilałbym sobie w Blot bo wygląda przekozacko.
    Lunar racer, nie wiem czemu ale skojarzył mi się ze Stunt GP od studia Team 17 gdzie takimi samochodami na baterie też kręciliśmy salta w powietrzu tle, że w pełnym trójwymiarze, dobre czasy. Uwielbiam w to grać do dnia dzisiejszego z kuzynem we dwóch ponieważ wciąż nas bawi taka rozgrywka : )
    Muszę w końcu zainteresować się też Magicką.
    Z AGS pewnie wystartują na kickstarterze, niebawem, zobaczycie : P To jedyna możliwość aby ta gra w ogóle wyszła na światło dzienne. Takie czasy niestety, gdzie bez pieniędzy bardzo fajne projekty upadają.

    Cialny, a moje pytania dotarły do was czy mam je przesłać na nowo?

  13. odin pisze:

    AGS to „silnik” na którym powstawało sporo gier.
    Wyślij jeszcze raz jeśli możesz :)

  14. jaruto pisze:

    Racja, wczoraj słuchałem waszego podcastu i myślałem, że zdołam zapamiętać nazwę tej gry point&click o Indiana Jones zamiast tego pomyliłem grę z silnikiem : P
    Wysłałem, dotarło już?

  15. odin pisze:

    wyślij na kontakt@… nie wiem czy usługa wyłapywania maili się nie wyłączyła przez przypadek :/

  16. jaruto pisze:

    Wysłałem ponownie jakby co.

  17. Abaddon pisze:

    @jaruto Stunt GP było genialne!

  18. jaruto pisze:

    Stunt GP nie było… jest genialne, wciąż!
    Szkoda, że nie zrobili kontynuacji tych samochodzików, teraz trzaskają tylko te wormsy… Zapowiadają rewolucję w robakach ale ja w to nie bardzo wierzę.

  19. CialnyGD pisze:

    Jaka moze byc rewolucja w robakach? Chyba tylko zamoczone w dabl blasta…

  20. Abaddon pisze:

    Wormsy od czasu 3d nie były grywalne.Za to ta najnowsza wersja w 2D całkiem spoko.

  21. szacool pisze:

    Jakiś czas temu mówiliście o Natural Selection 2, ale mało konkretnie (chyba nikt z was nie grał, jedynie coś czytał na ten temat), a to jest coś bardzo podobnego do Nuclear Down, przynajmniej z tego co mówi odin.
    Teraz też dużo pojawia się takich gier-ciekawostek jak SCP-087 – tego tematu chyba nie poruszaliście, ale faktycznie dużo się o tym powiedzieć nie da :)
    Jeszcze jedna fajna gierka z którą polecam się zapoznać to Kerbal Space Program, ale w to trzeba się wkręcić, a jeśli się to uda to można przy tym spędzić sporo czasu:)

  22. Aki Evans pisze:

    szacool ja spędzam setki godzin w KSP!! I cały czas walcze z obliczeniami by w końcu walnąć statek na księżyc :D
    Only Bob realises the true horror of the situation powinieneś zrozumieć o co chodzi :D

  23. szacool pisze:

    Aki hahahaa
    Jebediah jak zawsze na luzie, ale że Bill nie rozumie powagi sytuacji? :)
    Ostatnio jak grałem udało mi się osiągnąć orbitę księżycową, ale jak to mam w zwyczaju nacisnąłem zły guzik i odłączyłem silniki od lądownika i grawitacja wyrzuciła mnie w czeluścia kosmosu :)

  24. Aki Evans pisze:

    LOOOL dopiero sobie o tym przypomniałem :D Mam 2 kody na 3 dniowy dostęp do Nuclear Dawn! Więc jeżeli ktoś jest chętny to pisać to chętnie wyśle kod na Steam :)

  25. PROGRESYWNY pisze:

    Podcast byl super. milo posluchac bylo bo w kazdym innym bylo o tym samym a u was nie dosc ze przyjemnie zapodane to i tematy , choc nie do konca dla mnie to wysluchalem z wieksza przyjemnoscia niz jak mialbym znowu o tym samym sluchac. Takze plus ode mnie. ps. Cialny nie przesadzaj. Az tak fatalnie nie wypadles jak to mowiles ostatnio :)

Add Comment Register

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>