DualShock Podcast #166


odin, Cialny oraz Jaracz przystępują do ponad półtora godzinnej audycji, w której na talerzu wylądują: kulinarnie przyprawiony sosem z gęsi konkurs, nowatorska że o ja nie mogę gra wyścigowa World of Speed – która zrodzi morze wątpliwości tego kierunku „rozwoju”, Darkest Dungeon czyli obiecujący 2D scroller, RTSy przeróżne w tym Banished oraz War for the Overworld a na samym końcu chrupiący Thief 4. Zapraszamy!

Tabelka czasowa prezentuję się:

Konkurs dla każdego :) – 01:13
World of Speed! – 08:21
Darkest Dungeon – 17:50
Banished, War for the Overworld, Twierdza, RTSy over 9000! – 34:44
Thief 4, fanfary oraz wątpliwości – 01:13:21
Zakończenie – 1:35:00

Wersja audio. [Pobierz bezpośrednio]

Jeśli jesteście zainteresowani materiałami jakie omawiamy:

World of Speed

Darkest Dungeon

Banished – kompendium wiedzy :)

War for the Overworld

Thief 4

Dział konkurs jest właśnie w trakcie aktualizacji gdzie znajdziecie rozpisane szczegóły oraz regulamin konkursowy :) Dajcie mu tylko trochę czasu ;) Swoje zgłoszenia umieszczajcie tylko w tym dziale :)

Informacje o odin

Staram się utrzymać stronę w jak najlepszej kondycji, oraz być lepszy w tym co robię. Interesuje się grami komputerowymi odkąd tylko dostałem Swój pierwszy komputer, a samym tworzeniem stron internetowych, treścią multimedialną, designem, od około 2003 roku. Tyle tytułem wstępu, na pewno napiszę więcej :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii DualShock Podcast, Podcast i oznaczony tagami , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

21 odpowiedzi na „DualShock Podcast #166

  1. Kosmiczna Suczka pisze:

    Aż dziw że znajdujecie tematy do omówienia.
    Od listopada nie grałem w żadną nową grę.

  2. odin pisze:

    Takie z nas paskudy :)

  3. Mroku pisze:

    Darkest Dungeon zapowiada się rewelacyjnie. Mocny, mroczny klimat Lovevraftowskich historii, rodzinne tajemnice i Cthulhu :)
    Na dodatek będzie to rogalikowe RPG = spełnienie marzeń. Graficznie też wygląda świetnie, duże modele postaci ściśnięte obok siebie w mrocznym tunelu plus możliwość poruszania się tylko w jednym kierunku (wnioskując z trailera) potęguje atmosferę przytłoczenia i obłędu. Czekam.

  4. ChrisAenSidhe pisze:

    VETO! Losowość świata Anno! „Eventy” które wymieniasz w Banished (zepsute mięso, kontuzje, pożary) miały jak najbardziej miejsce w Anno. Nie wszystkie dosłownie takie, ale były. Najbardziej ograne miałem Anno 1404 i występują tam pożary, epidemie, „najazdy” żebraków i wiele, wiele innych. Tym niemniej bardzo lubię tzw. city buildery i gierką muszę się zainteresować głębiej, tym bardziej, że pierwszy raz o niej słyszę. Ale… RTSy? No technicznie tak ale jakoś lepiej mi dla ucha brzmi city builder, lub strategia ekonomiczna. Ot czepiam się :P Dungeon Keeperem 3 się też zainteresuję… A jak tam z wymogiem znajomości języka Szekspira? Bo polonizacji chyba nie przewidują? Czekam na więcej info. A co!

    P.S. U Jaracza odnotowuję brak tremy. Plus.

  5. odin pisze:

    Bo polonizacji chyba nie przewidują?

    Możliwe, że uda się nam wspomóc firmę w tym przedsięwzięciu :)

  6. Mroku pisze:

    Jeszcze raz przesłuchałem fragment o Darkest Dungeon. Ale wy tam pitolicie bez sensu :P. W którym momencie, trailer daje wrażenie, że DD będzie grą 3D? Tak słucham i mam wrażenie, że oglądamy chyba jakieś inne filmiki :D To tak jakby oglądać trailer Thiefa i potem psioczyć, że to np. nie Wormsy, poważnie.

  7. CialnyGD pisze:

    Jeszcze raz przesłuchałem fragment o Darkest Dungeon. Ale wy tam pitolicie bez sensu :P. W którym momencie, trailer daje wrażenie, że DD będzie grą 3D? Tak słucham i mam wrażenie, że oglądamy chyba jakieś inne filmiki :D To tak jakby oglądać trailer Thiefa i potem psioczyć, że to np. nie Wormsy, poważnie.

    Mroku, ja odniosłem takie wrażenie ponieważ sam początek ukazał mi przed oczyma Clive Barker’s Undying, i cały czas widziałem coś takiego przed oczami, na tyle mocno, iż nie mogłem się od tego oderwać i przyjąć jakiejkolwiek innej formy rozgrywki :)

    Dungeon Keeperem 3 się też zainteresuję… A jak tam z wymogiem znajomości języka Szekspira? Bo polonizacji chyba nie przewidują? Czekam na więcej info. A co!

    Chris: War for the Overworld będzie tłumaczony na parę języków (napisy) i na pewno nie zabraknie w nim Polskiego :) Niestety mi się nie udało (podkreślam iż mi) znaleźć Polskiej wersji językowej DK1 bądź DK2, ale jeśli udałoby Ci się takową wykopać z czeluści internetu, bądź sklepów stacjonarnych to spokojnie możesz w nie zainwestować :) Moje edycje DK rozeszły się po ekipe DSP gdy definitywnie (czy może jednak nie?) oznajmiłem, iż nie zostanę nigdy już graczem PCtowym :)
    odin wspomniał, że najprawdopodobniej będziemy wspomagać Subterranean Games Ltd w tłumaczeniu razem z innymi miłośnikami serii, ale nic jeszcze pewne nie jest.

  8. ChrisAenSidhe pisze:

    O! To by była fajna sprawa. Nie wiem na ile jesteście blisko z twórcami, ale trzymam kciuki za projekt polonizacyjny.
    Co do samego Thiefa… Nie wiem czemu boli Was aż tak (nie)sławny tryb detektywistyczny. Sama idea takiego trybu nie jest wcale zła. Problemem mogłoby być jej nadużywanie. Dla malkontentów opcje są dwie. Nie włączać i grać bez. Jeśli ktoś jest takim really HC graczem to da radę. Druga furtka jest we wspomnianych mutatorach. Jakiś limit czasowy i okres odnowienia minimalizowałby używanie do naprawdę istotnych momentów. Wszystko można rozwiązać, tylko trzeba chcieć. Mnie osobiście ta gra nie kręci. Jakoś tak mam dystans do skradanek, bo za dużo w nich zawsze absurdów wyłapuję, a są one dużo bardziej od innych gier podatne na piętnowanie idtiotyzmów mechaniki, czy samego SI. Dishonored też leży na mojej półce steamowej, gdzieś w czeluściach serwerów steama i po pierwszym podejściu dałem sobie spokój. Niby fajne, ale jakoś ochoty w to grać nie miałem. Może kiedyś…

  9. Kosmiczna Suczka pisze:

    fajny ten pinball :D
    40mln wbite

  10. CialnyGD pisze:

    fajny ten pinball :D
    40mln wbite

    Tak się właśnie zastanawiałem skąd ja kojarzę tego Pinball’a… był on też na Xboxie dostępny jako Arcade… Przypominamy, że jest specjalna zakładka Konkurs, gdzie jest też możliwość komentowania :)

  11. Konan pisze:

    Hi There,

    Thief wyglada jak DIshonored ;) Nieznacznie przebrany, ale to jednak nadal Dishonored, Dla mnie to fenomenalna wiadomosc, gdyz Dishonored to jedna z najlepszych gier ostatniej dekady.

    Tryb detektywistyczny – parodia. Niestety. Element poszukiwania sekretów w Dishonored byl perfekcyjny – mielismy do czynienia wieloma miejscami, do których nalezalo znalezc niepodswietlony przelacznik. Najlepiej zapdla mi w pamieci moment kiedy serce mi wskazywalo, ze za sciana znajduje sie runa, mimo to nie bylem w stanie znalezc wejscia, az po pól godzinie szukania wpadlem na pomysl dotkniecia popiersia ;) Motyw stary jak swiat, mimo to w ogóle nie wykorzystywany w grach.

    Jedynym usprawiedliwieniem dla tegoz trybu bedzie implementacja mechaniki z Hitman: Absolution, która to wystepowala na wyzszych poziomach trudnosci – nieodnawialny samoczynnie instynkt plus bardzo mala ilosc (niekiedy brak) srodków odnawiajacych tenze. Miejmy równiez najdzieje, ze twórcy wprowadza cos na ksztalt difficulty level purist z rzeczonego Hitmana.

    Odin, w prawdziwym Dishonored nasza postac mówi bardzo duzo. Problem w tym, ze prawdziwe Dishonored to Knife of Dunwall oraz Brigmore Witches. Podstawka jest nieporównywalnie slabsza, i fakt, tam mamy do czynienia z postacia, która ma nie podlozony glos – ta sytuacja nie jest tozsama ze sterowaniem „niemowa”, gdyz nasza postac mówi (wyraza swoje zdanie), gdy podejmuje decyzje w tej grze, tj. wybieramy linie dialogowe.

    Twierdza byla super, niemniej omawianie takich staroci nie uwazam za niezbedne. Ot wspomniec mozna lecz bez zaglebiania sie w temat. Odnosnie glupawych mechanik rtsów wykorzystujacych sciezki, jako ciekawostke wspomne o Knights and Merchants, w którym to musielismy zywic naszych podwladnych, totez nie mozna bylo miec ich zbyt duzo, poniewaz grozil na glód i zapasc miasta. Zatem najlepszym sposobem na szybki rozwój i brak problemu z glodem, bylo zrobic mase robotników, rozwinac sie mozliwie szybko, gdy nasi podwladni zaczeli domagac sie pozywienia, kazac im pójsc budowac droge do przeciwnika ;) Poszli, zgineli i po problemie ;) Taka kombinacja byla niezbedna, gdyz sami nie moglismy nimi sterowac, ani ich zabijac; moglismy im tylko wydawac rozkazy.

    Tchuss.

  12. Mroku pisze:

    Czołem parówczaki! Mocno w temacie tego poda — dzisiaj i przez kolejne 45 godzin można zgarnąć na GOG’u Dungeon Keaper Gold za DARMO! – http://www.gog.com/

  13. odin pisze:

    Mroku nie bądź zły na odinkełe ;( Mi się tak wydawało po prostu, mam spory kontakt z najnowszymi produkcjami (w końcu podcast) i nie przywykłem do takich prezentacji. I dzięki za dandźon kejpera :D

    Konan – witomy :D Ja niestety nie mam Brigmore Witches :( starałem się znaleźć jakąś promocje ale niestety :(

  14. Mroku pisze:

    A teraz karne kutasińsko dla GOG’a, bo ani DK1 ani DK2 ponoć przystosowane do do współczesnych systemów nie działają na moim komputerze. Mam pecha do tej serii, bo milion lat jeszcze na pierwszym kompie DK2 też mi nie działało z bliżej nie znanych przyczyn. Klątwa jakaś, czy co? :D

  15. odin pisze:

    Mroku co się z nami stało ;P ?

  16. CialnyGD pisze:

    Mroku, byl problem ale zostal rozwiazany podobno i Seria DK dziala dobrze na wspolecznych sprzetach :)

  17. Mroku pisze:

    DK2 naprawiłem, ale potem zainstalowałem spolszczenie i się już nawet nie chciał uruchomić ;p

  18. odin pisze:

    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=227977339 O_O Dla zomixów tych co wiedzo. Gimby nie znajo!

  19. Mroku pisze:

    Jak żeś do tego doprowadził?

  20. odin pisze:

    Pojawiłem się przy ognichu, kątem oka widzę że cała lokacja jest „bezludna”. Szukam, skaczę, gadam z Frampem i nagle BENG – po odrobinie poszukiwań dostrzegam, że wszyscy stoją w jednym miejscu. I co najlepsze – Rhea jest w tym przejściu martwa, nie wiedziałem, że musiałem pobiec w to jedno konkretne miejsce zaraz po jednym ze spotkań jakie z nią odbyłem. Czytając wiki zacząłem szukać jej w „tym” miejscu, lecz na próżno. I dodatkowo tam gdzie powinny znajdować się jej zwłoki, nie znalazłem żadnych fantów jak to sugerowała wikia. Aktualnie klęczy ona w Firelink Shrine i za nic na świecie nie mogę z nią pogadać. Gdy ją zabiję, po przeładowaniu lokacji nadal tam się pojawia.

  21. ChrisAenSidhe pisze:

    A i jeszcze jedno. Odin rzuciłeś tam zdanie strasznej herezji do której się muszę ustosunkować. Nie będzie dokładnego cytatu, ale padło tam coś o czytaniu książek na tablecie. Jak słyszę o czytaniu książek na telefonach, tabletach czy komputerze to mi się robi takie „coś” (wstawiamy tutaj animację padającej głowy Chrisa czołem o biurko – auć). Książki czyta się albo na czytnikach z e-inkiem albo w klasycznej papierowej formie. Kropka.

Add Comment Register

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>