DualShock Podcast #129


Przed wami dumny 129 odcinek DualShock Podcast. W dzisiejszym nagraniu odin oraz Blady zastanowią się nad tym dlaczego wydawać by się mogło dekadencki Bioshock Infinite doczekuje się nieoczekiwanych zmian. Z uśmiechem na ustach i głośnym przytupem przedyskutujemy przeszłość, teraźniejszość i przyszłość kontrolerów na przykładzie Playstation 4, Vita oraz Wii U. Spojrzymy również na kontrowersyjne Riptide a zakończmy rozmową o Metal Gear Solid: Revengeance.

Tabelka czasowa prezentuje się następująco (czasy dla wersji audio):

Bioshock Infinite i zmiany w grze? – 00:45
DualShock 4, PlayStation Vita, Wii U, kontrolery bajery – 06:25
Wrażenia po grze w Resident Evil 6 – 18:55
Dead Island: Riptide Torso, best woman repellant! – 29:43
Metal Gear Rising: Revengeance, koncept fabuły, walki z bossami – 35:44
Zakonczenie i wspaniałe opowiadania – 49:56

Wersja audio. [Pobierz bezpośrednio]

Informacje o odin

Staram się utrzymać stronę w jak najlepszej kondycji, oraz być lepszy w tym co robię. Interesuje się grami komputerowymi odkąd tylko dostałem Swój pierwszy komputer, a samym tworzeniem stron internetowych, treścią multimedialną, designem, od około 2003 roku. Tyle tytułem wstępu, na pewno napiszę więcej :)
Ten wpis został opublikowany w kategorii DualShock Podcast, Podcast i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

22 odpowiedzi na „DualShock Podcast #129

  1. jaruto pisze:

    Przechylanie pada od PS3 było też wykorzystywane przy jakichś kontekstowych czynnościach w Killzone 3, np. przekręć zawór na latającym statku (w tej sekcji gdzie zdobyliśmy latające mechaniczne skrzydła), i co najśmieszniejsze… jeśli tego pada z wychyleniem nie miałeś to leżysz i kwiczysz.

    http://ccw.wroclaw.pl/hodowle/kat1/alba/alba.jpg
    To ten klejnot Nilu?

  2. Taaaak :D

  3. Non pisze:

    Właśnie słyszałem w internetach plotkę, że DualoShocko będzie… miał… Ekran! Padłem na ryj jak to czytałem, padnę na ryj jak to zobaczę :).
    Blady, ale Level 5, to ci goście od Professoro Laytono. Widać, że granie na DS ci służy :).
    O, teraz wpadłem na pomysł. Vita ma tę dotykową płytkę a tyłu, prawda? Jestem pewny (mimo, że wymyśliłem to kilka sekund temu), że wsadzą coś takiego na tył DualShocka.

    Moje zdanie w kwestii Deado Islando Torso.
    Zdecydowane nie wiem. I jest mi z tym dobrze.

    MGR również mnie ciekawi. Ciekawił mnie przed tym, jak zagrałem w MGS 2, ciekawi mnie również po tym jak zagrałem. Zresztą, pierwszym moim pytaniem do Bizona po tym jak przeszedłem drugą część, było „Jest jakaś gra z dalszymi losami Raidena?” :).

  4. szacool pisze:

    Jeśli chodzi o model zarabiania „taki jak przy PS2″ to chyba chodzi o to, że przy PS3, Sony do każdego sprzedanego egzemplarza przez kilka lat dopłacało kilkaset dolarów (na początku życia konsoli PS3, Sony do każdego egzemplarza dopłacało 250 – 300 dolarów!), a strata miała być równoważona poprzez zwiększenie swojej marży na dystrybutorach gier, którzy sprzedawali gry na ich systemie (większa marża Sony = wyższa cena gier). A przy premierze PS2, całkiem możliwe, że z początku również dopłacało, ale z pewnością nie aż tyle i nie przez tak długi okres czasu.
    Niedawno pojawiły się wyliczenia ludzi, którzy siedzą w temacie wg. których, Sony w sumie, na sprzedaży samej tylko konsoli straciło 5 miliardów dolarów!!!
    Przypuszczam, że z okazji PS4 będą chcieli uniknąć takiej sytuacji (co mimo wszystko na pewno nie wpłynie na ich marże i zarazem końcową cenę gry – niestety).

    Jeśli chodzi o kontroler, to ogromnie ucieszyłbym się gdyby zerżnęli wygląd, a co za tym idzie ergonomię od pada z konsoli Microsoft’u. W którym wszystko jest lepiej zaprojektowane oprócz nieszczęsnego D-pada.
    Jeśli chodzi o ekran dotykowy, to widziałbym go w formie ekranu z funkcją wypukłości (niestety technologia ta nie jest jeszcze na tyle rozwinięta by to zaimplementować). Na ekranie dotykiem pojawiałyby się przydatne funkcje szybkiego dostępu (tak na szybko: możliwość zmiany taktyki w FIFA 13, czy szybkiego save’u w dowolnej grze przy pomocy jednego przycisku – chyba coś na wzór tego co można spotkać na DS’ie, choć nie wiem czy na pewno bo nigdy w łapach nie trzymałem).
    Liczę również na lepszą implementację funkcji rozmów głosowych. Na PS3 jest to katastrofa, a MS rozwiązał to chyba perfekcyjnie.

    Osobiście jestem jeszcze bardzo ciekawy, co nowe generacje przyniosą na gruncie pierdułek. Czyli np. takie niespodziewane (jak i wg. mnie fenomenalne) funkcje jak achievement’y i trofea w obecnej generacji. Jakieś rozwinięte funkcje społecznościowe połączone właśnie z achivami/trofeami?

    Poza tym zastanawiam się czy faktycznie kolejna konsola będzie miała czwórkę w nazwie? Powszechnie wiadomo, że Japończycy są bardzo przesądni, a liczba 4 (której wymowa jest identyczna jak wymowa słowa „śmierć” w języku japońskim) jest często pomijana jako liczba porządkowa, bądź zastępowania przez “liczbę” 3A.

    Mimo, że konsoli na pewno nie kupię w momencie jej premiery i przez kilka następnych miesięcy (nawet mimo przewidywanej – niewygórowanej ceny) to już nie mogę się doczekać jej prezentacji.

  5. Filippo240 pisze:

    Gra o smokach na PS3 z wykorzystaniem sixaxisa? Lair http://www.youtube.com/watch?v=PjngH-Opvcw

  6. odin pisze:

    Cześć Filippo, czizas minęło sporo od ostatniego razu. Implementacja zacna, podoba mi się ogólny pomysł :)

  7. Blady pisze:

    Niestety, w przypadku Lair implementacja nie działała. W ogóle. http://www.metacritic.com/game/playstation-3/lair nic dziwnego, że z czasem samo Sony przestało pamiętać o „sixaxis” w kontrolerze. Pamiętam, kiedy gra wychodziła – wtedy jeszcze powtarzano, że wibracje pada nigdy nie powrócą, Sixaxis to przyszłość i w przyszłości wszystkie gry będą go wykorzystywały. Tymczasem…

  8. Aki Evans pisze:

    Ja odpowiem jednym słowem : FLOWER PS3 ;)

  9. Moruc pisze:

    Resident 6 to już totalny arcade i wygląda jak jakiś średniak na automaty, brakuje tylko opcji: wrzuć żeton żeby kontynuować. Dodali cover system żeby można było efektownie prowadzić wymiany ognia z zombiakami, którzy STRZELAJĄ KARABINAMI!!! buheheh. Dla mnie ta część pod względem designu(strusio-zombie?) i tandety sięgnęła dna. odin, jak już się rozsmakujesz w kampanii Jacka i zobaczysz te widowiskowe , oskryptowane akcje to zmięknie ci rura, gwarantuję. Dla mnie to było już za dużo.

    Zamiast rozwodzić się nad tymi popłuczynami to polecam zainteresować się RE: Revelations świeżo przeniesionym z 3DSa na stacjonarne konsole i PC http://www.youtube.com/watch?v=ScfX3DVpURA Grafika podciągnięta, wygląda przyzwoicie. Gameplay bliski korzeniom, WOLNE TEMPO, klimat. To będzie pierwszy Resident od dawna, w którego zagram z dużymi nadziejami i czystą przyjemnością. Premiera w maju, cena jak za nową grę… ale chwila, CD Project też życzył sobie pełną cenę, za roczny port Wiedzmina 2 na xboxa, nie licząc Polski.

  10. Świdru pisze:

    Bioshock- kwestia mi w zasadzie zwisa. Mam tylko nadzieję, że wyjdzie to na dobre.
    Kontrolery itd.- już widzę cud, miut i rewolucję i w postaci dotykowego ekranu. Niech zatrudnią specjalistów, chociażby dema do robienia padów, po czym powstanie prawdziwy Jezus kontrolerów. Next.
    Tors- No chyba nie można już wymyślić niczego głupszego. Oby….
    Revengeance – no oglądałem jakiś czas temu i o ile Kobieta Storęka i Człowiek Elektrownia Słoneczna nie przypadli mi do gustu to „Nope!” guy już jest ciekawy. Coś mi mówi, że w rywalizacji DMC kontra Rewenedżensensens wygra ten drugi.

  11. Blady pisze:

    Uwaga, czas na zagadkę. W podcaście, omawiając pierwszego, wielorękiego bossa powstrzymałem się od żartu, który nawet ja uznałem za niestosowny. Słowo klucz – bawełna. Are you the one to finally solve me? ;)

  12. Mroku pisze:

    Czy chodzi o afroamerykańską ośmiornicę? :P

  13. odin pisze:

    Czy chodzi o afroamerykańską ośmiornicę? :P

    Wstydź się Mroku! Wstydź się! Ty, ty.

  14. Mroku pisze:

    Ale chyba zauważasz różnicę w moim podejściu? :D

  15. grabczas pisze:

    1. Bioshock Infinite: Wyjdzie jak zwykle :P

    2.DS4: Co do tego że konsole Sony wygrywają później to na rynku handheldów tylko w Polsce PSP sprzedało się lepiej niż DS tak więc sorry ale dalej twierdzę że 3DS wygra koniec końców :P Ja się najbardziej boję że wpadną na pomysł że przestaną wspierać kontrolery kablowe a co za tym idzie nie podłączę Arcade Sticka do PS4 :( Przy wyborze następnej konsoli przez rok będę pewnie kminił co wziąć :P Blady, kup sobie nakładki na L2/R2 jak ci kształt nie pasuje :P Sixaxis obsługiwany jest przez Wipeout HD i trzeba było koniecznie to wyłączyć bo inaczej przepadłeś :P Sixaxisa używaliście przecież w Heavy Rain ^^

    3. Znajomi którzy przeszli od RE1 do RE6 narzekają zazwyczaj. Z tego co wiem to za QTE kolega miał ochotę kogoś zachlastać :P Syna Weskera równie dobrze możemy nazywać Albert Jr. ;)

    4.Riptide: Czy kogoś do reszty popier… A to z głowy Wiedźmina bekę kręciliście :P Swoją drogą okazuje się że łeb Geralta nie odstrasza dziewczyn z pokoju, sprawdzone empirycznie :D W tym momencie zasada są cycki jest okejka nie obowiązuje xD Napiszmy oficjalnego maila do Deep Silver od kogo zaopatrują się w LSD czy Hasz? Innego uzasadnienia nie widzę :P

    5.Metal Gear Rising: Revengeance: Błąd w spisie treści jest tak po pierwsze. Przede wszystkim czekam na tą grę i się nie będę z tym krył :) Bardziej chyba chodzi o to że skoro zjebali Raidena w MGS4 to teraz pociągnęli to dalej :P Ale przypominam że dla większości osób Raiden w MGS4 został naprawiony… To będzie może ulepszona wersja Vampa? Vamp przecież też jest z próbówki :P Grałem w Bayonettę i Vanquisha i widzę że MGR to jednak NIE JEST takie samo tempo, gra jest widocznie wolniejsza. Tak więc Blady, nie musisz zaczynać do Bayo ^^ Tylko uprzedzam, klimat jest cholernie specyficzny i znając ciebie możesz się łatwo zrazić :P Ale i tak gorąco polecam tytuł :)

  16. odin pisze:

    Ale i tak gorąco polecam tytuł :)

    Też :)

  17. Mroku pisze:

    Apropos głowy Geralta i torso z Riptide. Może to jakaś większa akcja miedzy wydawcami? Łączymy główkę z torsem, a w bliżej nie określonych grach dostaniemy resztę kończyn. Po uzbieraniu całości figurka zainscenizuje nam teaser trailer z Wiedźmina 3 ;P

  18. odin pisze:

    Torso z Riptide, głowa Geralta z Wiedźmin 2 (pomijam Masterchiefa z Halo 3 Legendary Edition lub popiersie z Duke Nukem Forever), noktowizor z Modern Warfare 2, batarang z Arkham Asylum, portal gun z Portal 2, Pipboy2000 na rękę z Fallout 3, ręce figurki Ezio z Assassin’s Creed II, zamiast nóg zdalnie sterowany samochodzik z Black Ops 2. Behold!


  19. Blady pisze:

    Przebijam :)

  20. odin pisze:

    Teraz posiada prawdziwą twarz!

  21. Toblakai pisze:

    DualShock 4, PlayStation Vita, Wii U, kontrolery bajery
    W sumie stary dobry DualShock powinien otrzymać jakiś upgrade w swojej kolejnej odsłonie, tak jak wspomnieliście SixAxis w zasadzie umarł zaraz po premierze. Spodziewałem się, że ten bajer będzie szerzej wykorzystywany w różnych produkcjach a tu lipa – chociaż patrząc na to co oferowało już wtedy WII to faktycznie Sony mogło się jedynie wycofać ze swoim SixAxisem. I nie należy zapominać, że jednak pojawił się MOVE, może Sony już wcześniej zaczęło pracować nad tym kontrolerem i stąd wynikał brak wsparcia dla SixAxisa? TERAZ JUŻ SIĘ NIGDY NIE DOWIEMY! :D

    Wrażenia po grze w Resident Evil 6
    Resident Evil 4 sprawiał mi dużo funu – odstawał klimatem od poprzednich części ale było to takie naturalne pociągnięcie serii w nowym kierunku. RE5 zboczył nieco z tego toru na rzecz wartkiej akcji i koopa – co mu się chwali bo się genialnie bawiłem pociągając z szotgana ^^ Niemniej jednak w RE6 jeszcze nie pykałem ale z chęcią bym zagrał w co-opie bo zapewne wtedy można sobie polecieć w kulki z fabułą a skupić się na czystej przyjemności ze zstrzelania.

    Dead Island: Riptide Torso, best woman repellant!
    Tłumaczenie twórców, że to niby jest ich frywolna interpretacja popiersia „Wenus z Milo” jest śmieszna. Gdyby chociaż to popiersie miało identyczny kształt to bym przyjął takie tłumaczenie a tak to jest tylko zwykłe krwawe Torso – sic! uwielbiam tą nazwę! TORSO! :D Chociaż z drugiej strony nie rozumiem krzykaczy którzy twierdzą, że to uprzedmiotawianie kobiet itp. Bez przesady rozumiem, że płeć piękna jest w świecie ogólnie rozrywki traktowana jako kawał piersi i tyłka ale trochę dystansu…

    Metal Gear Rising: Revengeance, koncept fabuły, walki z bossami
    Jestem zawiedziony tym co pokazano. Spodziewałem się slashera i takie coś otrzymaliśmy, ale szczególnie poziom graficzny mnie uderzył! Nie zwracam na takie detale z reguły uwagi, ale jeżeli nowsza część wygląda gorzej od swojej poprzedniczki to coś jest nie tak. Nie wiem jak z gameplayem bo nie grałem ale zmasakrowali Raidena w tej części już kompletnie. Jeszcze ta scena kiedy jedzie ukradzionym samochodem! Przecież to jest cyborg… mógłby biec tymi mechanicznymi nogami po tej autostradzie :)

    Zakonczenie i wspaniałe opowiadania
    odinie twoje historyjki są jak zwykle porywające i z pasjonującym twistem na końcu :) Podobnie jak w przypadku bidona tak i teraz zostałem zaskoczony niebanalnym finiszem który pozostawił delikatny niedosyt ze względu na brak informacji o tym jak przygoda się zakończyła. Ale ja rozumiem, artystyczna dusza pozostawiła każdemu słuchaczowi pole do dopowiedzenia sobie końcówki zgodnie z własnymi refleksjami :)

Add Comment Register

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>