SingleShock #88 – z przegrupowaniem i krzyżoplatformami

singleshock-88
Witam! Kolejny wtorek, kolejny singiel, a wraz z nim – korytko z newsami. Będzie trochę o szaradach w Microsofcie, trochę o The Elder Scrolls Online, a potem – jak co tydzień – trochę o Sony. :) Zapraszam!

Przegrupowanie w Microsofcie

Steve Ballmer poinformował w czwartek swoich pracowników, że struktury w Microsofcie będą organizowane na nowo.

microsoft

Zatem od teraz działy w Microsofcie wyglądają następująco: Inżynieria, Marketing, Rozwój Biznesowy i Ewangelizacja, Zaawansowana Strategia i Badania, Finanse, Human Resources, dział prawny oraz Operacje.

Z kolei pierwsz dział – Inżynieria – gdzie pracuje się nad Xboksem One, dzieli się na cztery poddziały: Systemy Operacyjne, Aplikacje i Usługi, Chmura i Przedsiębiorczość oraz Urządzenia i Studia.

Poddziałem „Systemy Operacyjne” będzie rządził pan Terry Myerson, do tej pory kierownik przy Windows Phone. „Urządzenia i Studia” przejmie pani Julie Larson-Green, odpowiadająca dotychczas za inżynierię oprogramowania i sprzętu. Szef Skype, Tony Bates, dostanie w swoje ręce dział odpowiadający za relacje z twórcami i ewangelizację.

Celem tej reorganizacji ma być wg Ballmera zwiększenie wydajności poprzez lepszą współpracę międzydziałową.

ballmer

„Zwiększenie naszej wydajności ma trzy duże wymiary: skupienie się całej firmy na pojedynczej strategii, zwiększenie naszych zdolności we wszystkich dyscyplinach i strefach inżynierii/technologi oraz wzajemnej współpracy i skupieniu wokół wspólnych celów.”

Pełną treść listu możecie zobaczyć pod tym adresem.

▴ Do góry

Bethesda o tworzeniu cross-platformowym

Pan Pete Hines wypowiedział się w tej sprawie dla serwisu OXM.co.uk. Opowiedział on o problemach, jakie stają przed twórcami gier online – także o studiu ZeniMax Online, odpowiedzialnym za TES Online – które mają działać na wielu platformach jednocześnie.

tes-online2

„To naprawdę niełatwe, ale na pewno o wiele łatwiejsze niż kiedyś. Nie próbuję obrazić Sony ani Microsoftu, ale ich konsole to high-endowe pecety, biorąc pod uwagę ich architekturę. Pomimo, że nadal są dopracowywane i nie są skończone, o wiele łatwiej na nie tworzyć.”

Choć brzmi to bardzo obiecująco, tworzenie gry MMO, która ma za zadanie działać jednakowo na wszystkich platformach potrafi sprawić problem.

„One po prostu nie grają ze sobą. Gry na PC i Maca da się ze sobą połączyć, ale Xbox One to jedna rzecz, a PS4 to coś zupełnei innego. To całe cross-platformowe zamieszanie to istny koszmar.”

tes-online

Rzeczywiście, podczas, gdy gry na PC i na komputery Apple obsługiwane są przez te same serwery, to wersje konsolowe będą musiały posiadać własne – każda platforma będzie musiała być obsługiwana przez oddzielną grupę serwerów.

„Czy dobrze zapatrujemy się na tworzenie pod Xbox One? Oczywiście, to całkiem niezła maszynka, która pozwala na stworzenie wielu fajnych rzeczy i zaimplementowanie ciekawych rzeczy w grze.

Tak jak w Xboksie 360, cała praca, którą wkładasz w tworzenie gry, jest bardzo pomocna, kiedy musisz zrobić ją ponownie. Kiedy spojrzysz na Skyrim, a potem wrócisz pamięcią do Obliviona, i porównasz sobie rzeczy, które włożyliśmy na ekran – różnica jest jak dzień do nocy.

Prawdopodobnie nie wygląda aż tak odmiennie, ale jeżeli naprawdę cofniesz się pamięcią, zobaczysz, że osiągnęliśmy wiele. Zatem im dalej idziemy, tym lepiej i lepiej będziemy sobie radzić.”

▴ Do góry

Sony wypuszcza nowy teaser

Sony wypuściło na swoim Twitterze teaser (a raczej teaserek) w formie obrazka z napisem „When Worlds Collide” („Kiedy zderzają się światy”).

sony-teaser

I to w zasadzie tyle, co na ten temat wiadomo. :P

▴ Do góry

PS4 pozwoli Ci grać gdziekolwiek zechcesz

Sony najwyraźniej nie ma jeszcze dość robieniu hype’u wokół zajebistości swojej polityki wymiany gier pomiędzy graczami i zawsze chętnie wypowiada się na takie tematy. Tym razem Official PlayStation Magazine opublikował wypowiedź pana Neila Browna, który powiedział nam, że…

sony-play-as-you-download

„Możesz odwiedzić swojego kumpla i zalogować się na jego konsoli na swoje konto i grać w jakąkolwiek grę w swojej cyfrowej bibliotece, i to jest dobre. Ale jak użyteczne ma to być, kiedy wiesz, że pół dnia spędzisz, czekając aż się pobierze? Z usługą Play As You Download (‚graj w trakcie pobierania’ – Oreł) dostajesz o wiele szybszy dostęp do pierwszych sekcji gry, żebyś mógł zacząć grać szybciej.

Podobny system działą na płytach Blu-ray – fragmenty są automatycznie kopiowane na dysk twardy w tle. To oznacza, że po pierwszych kilku minutach gry możemy cieszyć się szybszą prędkością odczytywania z dysku, która zapewnia lepsze doświadczanie dla graczy, podczas gdy jest to całkowicie proces w tle. Nie muszą czekać, aż coś zainstaluje się na dysk. Gra odpali, jak tylko płyta znajdzie się w napędzie.”

▴ Do góry

MoS – Niko It’s Your Cousin!

Strasznie zabawna piosenka o największym problemie dręczącym bohatera GTA IV – stalkującego kuzyna.

BTW, Gavin zmodulował głos, by brzmieć jak Niko i Roman i dokonał naprawdę znakomitej roboty. :D Świder, ucz się.

▴ Do góry

Informacje o Enslaved Eagle

Początkujący we wszystkim - tworzeniu stron internetowych, grze na gitarze i pobijaniu rekordów Cialnego w The Beatles: Rock Band.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Newsy, SingleShock i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „SingleShock #88 – z przegrupowaniem i krzyżoplatformami

  1. Z tymi światami, co się kolidują, to już się wszystko wyjaśniło.
    Ratchet and Clank: Into the Nexus.

    Ktoś tu jest do tyłu z twitterem :)

  2. Enslaved Eagle pisze:

    W rzeczy samej. :P
    Dzięki za update :)

  3. MC'o pisze:

    „When Worlds Collide” dotyczy nowej gry z serii Ratchet & Clank – Into the Nexus.

Add Comment Register



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>